Test

Mercedes-Benz C 200 AMG Line – Privlačan C, skrojen po uzoru na prestižni S

Ivan Cvetković srijeda, 13. listopada 2021. u 00:00

Testni primjerak, još više stilski dotjeran u odnosu na osnovni model, privlačio je brojne poglede, gdje god smo se pojavili. Obiluje i silnom opremom koja mu je konačnu cijenu povećala na gotovo pola milijuna kuna

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1496 cm3 / 204 KS / 246 km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 7,2-6,3 (8,0) l/100 km / 163-143 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 363.317 kn (48.442 Eur) / 498.744 kn (66.499 Eur)

Proljetos smo vas, nakon još jedne u nizu digitalnih premijera, detaljno izvijestili o novoj generaciji Mercedes-Benzove C-klase. Sada, početkom jeseni imali smo priliku i sami sjesti za upravljač novog modela, koji je iznimno bitan za njemačkog proizvođača premium automobila. Spomenimo kako je ovo najprodavaniji Mercedesov model, koji je još od linije 190, predstavljene tijekom 1982. godine, prodan u više od 10,5 milijuna primjeraka.

 Još prilikom predstavljanja spomenuli sam kako nova generacija C-klase ima mnoge dodirne točke s velikom S-klasom, pa je tako nakon prestižne limuzine i ona preuzela drugu generaciju MBUX (Mercedes-Benz User Experience) sustava, a što daje jednu sasvim novu sliku putničke kabine. Tome ćemo se vratiti malo kasnije.

Odmah na početku – stvarno je dojmljiv vanjski dizajn! Testirani primjerak u bijeloj bolji odiše elegancijom, a istovremeno i vrlo snažnim dojmom sportskog karaktera.

Dizajnerski dragulj

Eksterijer obiluje brojnim dizajnerskim detaljima koje smo već do sada imali priliku vidjeti na nekim većim, ali i manjim modelima s trokrakom zvijezdom u prvom planu. Tako su vidljive sličnosti i s A-klasom, kao i E-klasom, odnosno S-klasom. Ta sličnost sa S-klasom daje ovom, budimo realni, dva broja manjem modelu, ipak kudikamo više na važnosti. Hoće li to pak smetati kupcima S-klase? Teško!

Testi je primjerak opremljen AMG Line eksterijer paketom koji upotpunjuje (uz doplatu) Designo opalite bijela boja, na što se nadovezuju AMG 19-inčni višekraki aluminijski naplatci. Tako kućišta bočnih retrovizora dolaze u boji vozila, a dinamičnost naglašavaju i umetci na pragovima. Testni primjerak istovremeno djeluje i iznimno decentno, što naglašavaju i dodatno zatamnjena stakla, kao i električno pomični panoramski krov.

 Prednju masku karakterizira jasno istaknuti logotip zvijezde, uokvirene kromiranom linijom koja se crtom nastavlja do bočnih dijelova. Rešetka maske je pak prožeta saćastim mrežom, koje sadrže mnogo malih, trokrakih srebrnih zvijezda. To djeluje moderno i privlačno, a opet jednostavno. Straga dinamičnost naglašavaju kromirani završetci ispušnih cijevi na svakoj strani, doduše lažni, a iznad kojih je kromirana lajsna.

Nakon otvaranja vrata odmah u oči upadaju dva velika digitalna zaslona. Tako je ispred vozača položen displej od 31,2 cm dijagonale, dok je na središnjem grebenu ekran dijagonale 30,2 cm. U serijskoj opremi ispred vozača je ekran od 26 cm umjesto klasične instrumentne ploče, odnosno središnji od 24,1 cm. Ovako impresivni zasloni putničkoj kabini daju potpuno neku novu dimenziju u odnosu na veliku većinu automobila na tržištu.

Digitalno na svakom koraku

Govorimo li o zaslonu ispred vozača, isti se može individualizirati s tri stila prikaza (decentan, sportski, klasičan) te tri načina (navigacija, pomoć, servis). U ‘klasičnom’ stilu tu su dva okrugla pokazivača, a između kojih je moguće izmjenjivati sadržaj bitan za vozača, poput podatak putnog računala. U ‘sportskom’ dominira crvena boja s dinamičnim dizajnom središnje postavljenog pokazivača okretaja motora. Treći, ‘decentan’ stil sadržaj svodi na ono bitno.

Pored svega toga, valja imati na umu kako se oba zaslona mogu prikazati u sedam shema boja s ambijentalnom rasvjetom. Zaslonima, odnosno funkcijama na njima upravlja se putem prekidača na upravljaču. Prekidači nisu fizički zadignuti, već se nalaze ispod piano black površine, pa njima upravljate poput funkcija na pametnim telefonima, uglađeno i elegantno. Gornji dio lijevog kraka na upravljaču namijenjen je upravljanju funkcijama zaslona ispred vozača, dok su na donjem dijelu kraka funkcije tempomata i limitatora. Gornji dio desnog kraka služi za upravljanje funkcijama središnjeg zaslona, i to bez micanja ruke s kola upravljača, dok su u donjem djelu desnog kraka funkcije audio uređaja odnosno telefona.

Ispod središnjeg zaslona je tanka traka s još nekoliko funkcija. Dynamic funkcija omogućuje izmjenu nekoliko postavki rada motora, EPS-a, ovjesa… To su Eco, Comfort, Sport, SportPlus te Individual u kojem sami može mijenjati željene parametre.

Na toj traci moguće je pokrenuti prikaz slike s kamere, upaliti sva četiri žmigavca, ugasiti sustav ili samo ekran, ugasiti zvuk, odnosno podesiti jačinu zvuka audio sustava kao i pristupiti bitnim funkcijama poput ESP-a, parking senzora odnosno sustava za zadržavanje vozila unutar traka.

Tu je i mogućnost zaključavanja, odnosno otključavanja korisničkog podešenja uz pomoć otiska prsta.

Iako na središnjem zaslonu ima pregršt funkcija i mogućnosti podešavanja istih, dosta brzo smo se naviknuli na sve potrebno. Pored činjenice da se brojnim funkcijama može upravljati ili tipkanjem po samom zaslonu ili pak već spomenutim prekidačima na upravljaču, to je moguće obaviti i na daljinu!

Da, Mercedes Me aplikacija, omogućava pregled osnovnih podataka, poput informacija putnog računala, ali i izmjenu ambijentalne rasvjete, te unutarnjeg i vanjskog osvjetljenja.

Uz Mercedes Me aplikaciju sve je lakše

Također, možete otvoriti ili zatvoriti bočna stakla, ali i krovni prozor. Ova je funkcija povezana sa senzorom kiše, pa će u slučaju početka padalina automobil samostalno zatvoriti prozore. Isprobao sam – radi dobro! Naravno, vozilo možete otključati ili zaključati, ali i provjeriti koliki ja tlak u gumama. Možete postaviti i alarmiranje u slučaju da vozilo napusti krug od 1 do 5 kilometara, ovisno o tome što ste postavili, ili već ako se motor pokrene bez vašeg znanja. U slučaju da tražite vozilo na nepreglednom parkiralištu, i to po noći, možete upaliti svjetla kako bi ga lakše locirali.

Zanimljivost je što dok na središnjem zaslonu imate upaljenu navigaciju, ne nužno postavljeno odredište, prilikom približavanja bitnijim raskršćima pali se dodatni prozor s prikazom situacije ispred vozila. Kad je postavljena ruta, na tom skočnom prozoru pojavljuju se i strelice koje sugeriraju gdje trebate skrenuti, a navodi se i ime ulice. Zanimljiva funkcija, no to znači i skretanje pogleda s ceste. Ne bi bilo loše kada bi se to prikazivalo na zaslonu ispred vozača. Slika tijekom dana je izvrsna, čista i realna, dok tijekom noćne vožnje ta slika kamere i nije isto tako visoke kvalitete.

 Podno središnjeg grebena je zatvoreni prostor koji nakon otvaranja ima mogućnost primanja dvije boce od pola litre, tu je i USB-C utor, ali i pomalo sakriven prostor za bežično punjenje mobilnog uređaja. Zaboravite li uređaj ukloniti nakon što se ugasi vozilo, sustav na središnjem zaslonu to alarmira i podsjeća kako je pametni telefon u prostoru za punjenje. U nastavku je naslon za ruku presvučen kožom, a ispod kojeg se nakon otvaranja isto tako nalaz prostor za odlaganje sitnica, uz još dvije USB-C utičnice. Stražnji dio tog središnjeg dijela završava uz dva otvora ventilacije te dva malena otvorena pretinca.

Moderna i prostrana putnička kabina

Nema sumnje kako je putnička kabina nove C-klase mnogo bolja od one u modelu do sada. Pored toga, pruža i više prostora. Sjedala su vrlo udobna, a njihovim se funkcijama upravlja putem prekidača na vratima vozača, odnosno suvozača. Vozač ima mogućnost memoriranja tri položaja sjedenja, a prednja su sjedala i grijana. Odlična funkcija za doba godine koje nam slijedi. Vrlo brzo smo uspjeli sve potrebno podesiti i pronaći svoj idealan položaj sjedenja. Pored toga, masivnije kolo upravljača odlično sjeda u ruke.

Doista je bilo ugodno druženje s novom C-klasom. S obzirom na to da smo je koristili uglavnom na gradskim prometnicama, po Zagrebu i Samoboru, moramo priznati da smo 98% vožnje obavili u Comfort modu. Probali smo i Eco, te Sport, ali niti jedan nam nije bio prikladniji za tih tjedan dana.

Pored brojnih mogućnosti MBUX sustava (Mercedes-Benz User Experience), mnogim se funkcija može i glasovno upravljati, i to uz pomoć glasovnog asistenta koji inače reagira na frazu ‘Hey Mercedes’. Ponekad se i nije pokretao.

Digitalna svjetla noć pretvaraju u dan

U vožnji je testni primjerak, iako postavljen na 19-colne niskoprofilne gume bio dosta udoban. Doduše, na toj veličini kotača nije moguće sakriti velike nedostatke domaćih prometnica. Tijekom noćne vožnje, pogotovo na relaciji između maloprije spomenuta dva susjedna grada oduševljavale su nas Digital Light prednja svjetla. Njih čine tri vrlo snažne LED diode koje snop svjetla lome i osvjetljava putem 1,3 milijuna mikro-ogledala, pa je njihova rezolucija na vozilu veća od 2,6 milijuna piksela. Duga svjetla su automatska, a dolaskom na prepreku, odnosno drugo vozilo samo se ta prepreka izolira te ne osvjetljava. Time se dobiva jako velika osvijetljena površina, a što povećava sigurnost vožnje.

Sasvim dovoljno prostora ima i na stražnjoj klupi, dok je prtljažnik od 455 litara ostao identičan kao na modelu koji je se više ne proizvodi. Pristup prtljažniku je dobar, poklopac prtljažnika ima električno pokretanja, a ispod podnice je prostor za odlaganje prve pomoći, kit za popravak probušene gume, kao i originalna Mercedes sklopiva kašeta. U podu si i kuke za učvršćivanje prtljage, dok su pri vrhu bočnih dijelova i kukice gdje možete objesiti vrećice. Tu su i prekidači za preklapanje naslona stražnje klupe.

Sasvim dovoljan 1,5-litreni benzinac

Testni primjerak, C 200, drugi je model u ponudi benzinaca. Pokreće ga 1,5-litreni motor od 204 KS, a kojem je od pomoći starter-generator za inteligentnu asistenciju pri niskim brzinama vožnje. To omogućava brži start motora i nižu potrošnju goriva. Tako mu taj EQ Boost sistem daje dodatnih 20 KS te 200 Nm maksimalnog okretnog momenta. U kombinaciji uz 9-stupanjski automatski mjenjač ovo je simbioza koja je iznimno pogodna za svakodnevnu upotrebu. Izmjene stupnjeva prijenosa su brze, pa nema niti potrebe za papučicama iza upravljača kojima samostalno možete promijeniti stupanj prijenosa. Iako inače te papučice koristimo kako bi pomogli bržem usporavanju vozila, ovdje to i nema smisla.

 U sedam dana napravili smo oko 1000 kilometara, uz prosječnu potrošnju od 8,0 litara na 100 km. Bilo je tu i gradske vožnje, ali i snažnijih ubrzanja te postizanja većih brzina na autocesti. To je za više od 200 KS dobar rezultat, pogotovo kad smo u Mercedes Me aplikaciji vidjeli kako je prosjek dosadašnjih vozača, na više od 13 tisuća kilometara, bio 8,6 l/100 km.

U gradskoj vožnji valja pohvaliti i okretnost. S obzirom na činjenicu da je pogon na stražnju osovinu, a krug okretanja je 11,07 metara, što je manje od mnogih manjih vozila i sa stražnjim pogonom. Postoji i nadoplata za zakretanje stražnjih kotača. U tom slučaju do brzine od 60 km/h stražnji se kotači zakreću za 2,5 stupnja, a što omogućava smanjenje kruga okretanja za 43 centimetra, na ukupno 10,64 metra. Stražnji pogon se počinje malo ‘buniti’ tek na skliskim površinama, kad padne kiša. No, i oni bez iskustva ne trebaju imati straha od toga jer elektronika sve obavi i prije nego li vi mislite da bi trebali nešto poduzeti.

Na kraju, naravno da je ovdje riječ o pravom Mercedesu, a što dakako znači premium kvalitetu. To prati i premium cijena, a što jasno pokazuje kako ovo nije automobil namijenjen onima plitkog džepa. Za Mercedes ipak treba platiti, ali se dobiva i izvrsna završan oprema, kvalitetna i moderna tehnologija te sigurnost. Kad sve zbrojimo, cijena je i opravdana.

Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Limuzina (3 volumena) s četvorim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija benzinski redni, 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed uzdužno, Start&Stop, izravno ubrizgavanje goriva, turbopunjač promjenjive geometrije, Euro 6AP, starter-generator 15 kW
obujam 1496 cm3
najveća snaga 150kW (204 KS) pri 5000 o/min
najveći okretni moment 250 Nm pri 5800-6100 o/min
specifična snaga 100,27 kW/l (136,36 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na stražnje kotače, automatski mjenjač sa 9 stupnjeva prijenosa
PODVOZJE
prednji ovjes Nezavisni multi-link
stražnji ovjes Nezavisni multi-link
upravljač Zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE
prednje Ventilirani diskovi
stražnje Puni diskovi
KOTAČI
naplatci Aluminijski lijevani naplatci, AMG 7,5J x 19 ET 40 (sprijeda), 9J x 19 ET58,1 (straga)
pneumatici Dimenzija 225/40 R19 (sprijeda), 255/35 R19 (straga) Pirelli P-Zero
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 475,1 x 203,3 x 143,7 cm
međuosovinski razmak 286,5 cm
trag kotača 160,1 / 161,3 cm
krug okretanja 10,64 m
obujam prtljažnika 455 l
obujam spremnika za gorivo 50 l (serijski), 66 (opcijski)
MASE
prazno vozilo 1575 kg
specifično opterećenje 10,5 kg/kW (7,72 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 246 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 100 km/h 7,3 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
Mješovita vožnja 7,2-6,3 l/100 km (tvornički podatak), 8,0 l/100km (test)
CO2 kombinirani uvjeti 163-143 g/km (tvornički podatak)
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 498.744 kn (bez dodatne opreme 363.317 kn)
JAMSTVO
redovno jamstvo 2 godine
protiv prohrđavanja do 30 godina
pomoć na cesti Mobilno jamstvo 0800 1010
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Star Import d.o.o., 10090 Zagreb, Kovinska 5