Test

Opel Insignia Grand Sport 2.0 DTH Dynamic - Vrijedi razmisliti!

📷  foto: Saša Lisjak, autonet.hr
Goran Topić ponedjeljak, 9. listopada 2017. u 00:00

Sredinom godine na naše je tržište stigla nova, druga generacija opelove Insignije koja je kupcima dostupna u dvije karoserijske izvedbe, s nekoliko benzinskih i dizelskih motora, kao i uz pet paketa opreme. Prethodnik je kod nas stekao dosta poklonika pa pred novitetom nikako nije lak zadatak

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1956 cm3 / 170 KS / 226 (220) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 5,2 (8,1) l/100 km / 136 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 209.774 kn (27.970 Eur) / 298.289 kn (39.772 Eur)

Prethodna, odnosno prva generacija Insignije, kada je stigla na tržišta tijekom 2008. predstavljala je zamjenu za čak tri ranija opelova modela. Konkretnije, riječ je prvenstveno bila o Vectri, ali i modelima Signum te ranijoj Omegi čija je proizvodnja prestala još 2003. Dinamično i moderno dizajnirana Insignia je svojom opremom, motorizacijom i cijenom čini se dobro pogodila ukuse ciljanog tržišta jer su ukupni prodajni rezultati od preko 900.000 primjeraka bili više no zadovoljavajući, a opći dojam automobila je pozitivno utjecao i na imidž cijele marke.

Sada je već polako stiglo vrijeme za zamjenu i na prvu, zamjena se čini osjetno boljim automobilom od prethodnika, a to tvrdi i sam proizvođač. Od pojedinih detalja najviše se ističe kako je nova generacija lakša, kvalitetnija, opremljenija te da će svojim kupcima ponuditi snažniju i ekonomičniju motorizaciju te naprednija vozna svojstva i viši stupanj agilnosti, kao i vrhunsku sigurnost. Prema tome možemo zaključiti da joj je jedini minus bespotrebno produljeno ime, Grand Sport...

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Vanjština nove Insignije je, kao i kod prethodne generacije, jedan od njenih najsnažnijih aduta. Dinamičan i moderan dizajn inspiriran konceptnim modelom Monza je ogledni primjerak sportske elegancije koja će se svidjeti najširem mogućem krugu potencijalnih kupaca, odnosno na kojeg nitko neće moći imati značajnijih primjedbi. Slično je i s interijerom koji je svakako moderniji no što je bio kod prethodnika, a posebno vrijedi istaknuti bogatu opremu testiranog modela.

Prednja armatura je pregledna i vrlo privlačno uređena. Njome dominira instrumentna ploča koja sadržava i digitalni zaslon prilagodljivog prikaza, a tu je i središnji zaslon infotainment sustava smješten na vrhu središnje konzole. Prekidača u kokpitu ima manje nego li ranije, no opet dovoljno da vlasnicima prethodnog modela ne predstavlja prevelik odmak. Ono što nam se kod testirane Insignije posebno svidjelo je to što u kokpitu nije bilo "praznih" prekidača, a i to dovoljno govori o razini opremljenosti.

Opelov infotainment sustav u testiranoj Insigniji je lak za korištenje, a vozaču će upravljanje pojedinim sustavima olakšati i višenamjenski obruč upravljača. Kao jedan od pluseva svakako treba istaknuti visok dojam kvalitete upotrijebljenih materijala i izrade interijera te presvlaka. Sve u svemu, Insignia dugo ne bi trebala pokazati znakove starenja.

Prostora u unutrašnjosti testiranog automobila ima više no dovoljno sprijeda i otraga, što ne treba čuditi kada u obzir uzmemo da je riječ o vozilu dimenzija 4897 x 1863 x 1455 mm te međuosovinskog razmaka od 2829 mm. Unatoč relativno niskoj liniji krova prostora za glave neće nedostajati, a praktičnosti svakodnevne upotrebe i putovanja u Insigniji će svakako pripomoći i značajan broj pretinaca i mjesta za ostavu manjih predmeta (posebno oko vozača), kao i činjenica da prtljažnik nudi zapreminu od 490, odnosno 1450 dm3. Recimo i da je podnica prtljažnika u potpunosti ravna, da je pristup lak zbog petih vratiju te da je naslon stražnje klupe preklopiv u omjeru 40 : 20 : 40.

Serijska i dodatna oprema

Testirana Insignia je bila opremljena trećim od pet, dakle srednjim paketom opreme pod nazivom Dynamic. Riječ je o poprilično bogatom paketu koji će svojom ponudom zadovoljiti svakog prosječnog kupca automobila ovog cjenovnog razreda, no ono što testirani model svakako izdvaja iz prosjeka klase je njegova (pre)bogata opcijska oprema ukupne cijene od 59.626 kn. Tome još treba dodati i kožne presvlake Brownstone te AGR vozačko i suvozačko sjedalo s grijanjem i hlađenjem ukupne vrijednosti od 28.890 kn.

Popis dodatne opreme bi lako mogao predstavljati članak za sebe, no od pojedinih elemenata izdvojimo samo neke pa ćemo reći da je testirani automobil bio opremljen OPC Line unutrašnjim paketom, paketom za Vozača 2 (prilagodljivi tempomat, bi-xenon prilagodljiva prednja svjetla, IntelliLux LED Matrix, kamera s prikazom u 360°,senzor za prevenciju sudara, upozorenje na bočni promet otraga…), paketom Navigation (audio sustav BOSE, Intellilink RF900 Navi…), prednjim svjetlima za maglu, 20-colnim alu-naplacima.

Nadalje, tu su i paket Vidljivosti (automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela, senzori za kišu...), prilagodljivi ovjes i način rada pogonskog sustava (Standard, Tour i Sport), paket Innovation (bežični punjač, zaštita od krađe…) te itekako korisno grijanje vjetrobranskog stakla.

Motor i prijenos

Testiranu je Insigniju pokretao 4-cilindrični turbodizelski 2,0-litreni pogonski stroj snage od 125 kW, odnosno 170 KS pri 3750 o/min te najvećeg okretnog momenta od 400 Nm koji je dostupan između 1750 i 2500 o/min. Za dizelsku jedinicu riječ je o relativno tihom motoru vrlo uglađenog rada koji je bio uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te pogonom na prednje kotače. Radi se o pogonskom sklopu koji je, prema našem mišljenju, optimalan izbor za jedan ovakav automobil, odnosno tzv. near premium limuzinu mase 1507 kg.

S jedne strane, navedena snaga i moment te precizan mjenjač dobro odabranih prijenosnih omjera su više no dovoljni za vrlo solidnu razinu agilnosti i dinamičnosti ovog vozila. Također, široki raspon dostupnosti najvećeg okretnog momenta omogućuje vožnju bez pretjerane potrebe za izmjenama stupnjeva prijenosa. S druge strane, ovaj pogonski sklop će vlasniku vozila omogućiti prihvatljivu razinu potrošnje goriva.

Nama se tijekom testa prosječna potrošnja kretala oko 8 l/100 km, što je odličan rezultat s obzirom da smo većinu testiranja odradili u gradu. Također, prilikom vožnje na otvorenoj cesti pri brzini između 80 i 90 km/h potrošnja se kretala ispod 5, a na autocesti pri 130 km/h oko 6 l/100 km. Oh, da. Vozili smo prema ograničenjima!

Za upravljačem

U ovom poglavlju priču svakako moramo otvoriti sa sjedalima, naime testirana Insignia je bila opremljena grijanim i hlađenim kožom presvučenim AGR sjedalima s električno namjestivom lumbalnom potporom, dok su kod vozačevog sjedala podesive i bočne potpore naslona, a tu su i masažna funkcija kao i dva memorijska položaja. Također, vozač može odabrati i automatsko pomicanje sjedala prema natrag kako bi se olakšao ulaz i izlazak iz vozila. Dakako, sjedalo se prilikom ponovnog ulaska u vozilo automatski pomiče u svoj posljednji položaj.

Uz podesivi položaj upravljača, head-up zaslon prilagodljivog prikaza te činjenicu kako je prostora u ovom automobilu i više nego nam treba, pronaći optimalan položaj za vožnju je lak zadatak, a svemu treba dodati i činjenicu kako su ergonomija i preglednost, unutar i van vozila, na vrlo visokoj razini. Tako dulja putovanja ne predstavljaju nikakav problem, a upravljanje ovim Opelom u gradu i sličnim "skučenijim" situacijama je olakšano naprednom elektroničkom pomoći. Tu prije svega mislimo na (pomalo preosjetljive) parkirne senzore, kameru za vožnju unatrag i (pri manjim brzinama) unaprijed te stražnji sustav upozorenja na bočni promet (uključujući pješake, bicikliste i sl.).

Nova Insignia se temelji na novoj E2XX platformi, nasljednici ranije Epsilon 2, a njena upotreba je rezultirala smanjivanjem mase vozila te povećanjem torzijske krutosti, a oba elementa su se pozitivno odrazila na vozne sposobnosti ovog automobila. Također, ovdje treba pohvaliti dobro podešen ovjes koji će ponuditi odličan omjer između stabilnosti i udobnosti pa je ponašanje Insignije u svim normalnim prometnim situacijama na vrlo zavidnoj razini. Također, vozač može izabrati između dva dodatna podešenja ovjesa i načina rada pogonskog sklopa koji će ukupno ponašanje automobila prilagoditi sukladno odabranom načinu rada Tour ili Sport.

Kako smo već rekli, ovaj automobil teži tonu i pol pa smatramo da je odabrani motor s obzirom na svoje performanse odličan izbor koji će ponuditi optimum između performansi i potrošnje. Start i međuubrzanja su odlični, a tzv. cruising udoban i štedljiv način putovanja. Tijekom brže vožnje zavojima Insignia će na vrijeme upozoriti vozača na svoje mogućnosti, a tu su dakako i razni sustavi potpore vozaču koji će u opasnosti odraditi svoj dio posla, odnosno pravovremeno priskočiti u pomoć i zajamčiti sigurnost putnika.

Uz spomenuti ovjes i sustave elektroničke potpore treba pohvaliti primjereno komunikativan upravljač kao i snažne kočnice koje zaokružuju odličan dojam velike, ugodne, sposobne i sigurne limuzine, a tome svakako u prilog ide i odlična izolacija od buke i vibracija. Jedini uvjetno rečeno minus, kada je riječ o udobnosti, su pneumatici doista niskog profila (/35), no tu možda krivicu treba svaliti na naše ceste, prije nego li na Insigniu.

I na kraju...

Na kraju možemo samo zaključiti kako je testirana Insignia upravo onakav automobil kakovim ga njegov proizvođač reklamira. Točnije, riječ je o limuzini koja se s pravom gura prema premium segmentu i nameće kupcima željnima njemačke limuzine kao izbor o kojem vrijedi razmisliti. Svaki, recimo to tako, osnovni dio vozila, odnosno njegov vanjski izgled, uređenje interijera i dojam kvalitete izrade, razina opreme te pogonski sklop i ponašanje vozila tijekom vožnje pravdaju taj famozni naziv near premium. Takva je dakako i cijena. Naime, konkretni model kreće od 209.774 kn (27.970 Eur), a bogata opcijska oprema cijenu diže na 298.289 kn (39.772 Eur). Cijena je poprilična, no i opravdana.

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Limuzina (3 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka Cd = 0,26
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni dizelski, postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail (2000 bar), aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, 1 turbopunjač promjenjive geometrije (s električnim aktuatorom) hlađen vodom, međuhladnjak, SCR katalizator (AdBlue), sustav Start & Stop, Euro 6
obujam 1956 cm3
provrt i hod klipa 83,0 x 90,0 mm
omjer kompresije 16,5 : 1
najveća snaga 125 kW (170 KS) pri 3750 o/min
najveći okretni moment 400 Nm između 1750 i 2500 o/min
specifična snaga 63,9 kW/l (86,9 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri -
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, trokraka poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Višedjelna osovina s poprečnim i kosim ramenima, teleskopski amortizeri i spiralne opruge
upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Puni disk
oprema ABS, BAS, EBD, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Aluminijski naplaci dimenzija 8,5J x 20
gume Dimenzija 245/35 R 20 (na testiranom vozilu: Continental SportContact 6)
oprema Komplet za popravak pneumatika
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4897 x 1863 (s retrovizorima: 2093) x 1455 mm
međuosovinski razmak 2829 mm
trag kotača 1607 / 1610 mm (osnovna izvedba)
prevjesi 990 / 1078 mm
krug okretanja 11,7 m
obujam prtljažnika 490 / 1450 dm3
spremnik za gorivo 62 l
MASE
prazno vozilo 1507 kg
najveća dozvoljena 2185 kg
dozvoljeno opterećenje 678 kg
dozvoljeno opterećenje krova 100 kg
dozvoljena masa prikolice 750 kg bez kočnice / 1950 kg s kočnicom
specifično opterećenje 12,1 kg/kW (8,9 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 226 km/h (tvornički podatak), 220 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 8,7 s (tvornički podatak), 8,9 s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 6,7 l/100 km (tvornički podatak), 8,7 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km (tvornički podatak), 4,8 l/100 km (test)
mješovita vožnja 5,2 l/100 km (tvornički podatak), 8,1 l/100 km (test)
autonomija u gradu 925 km (tvornički podatak), 713 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1442 km (tvornički podatak), 1292 km (test)
prosječna emisija co2 136 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 209.774 kn (27.970 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 298.290 kn (39.772 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine
pomoć na cesti Opel Assistance
dodatno FlexCare dodatno jamstvo 4 godine / 120.000 km
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Opel Southeast Europe LLC Damira Tomljanovića Gavrana 11, 10020 Zagreb