Test

Opel Insignia Grand Sport 2.0 DTH GSi - Munja za obiteljsku upotrebu

📷 foto: autonet.hr
Hrvoje Gattin srijeda, 24. listopada 2018. u 00:00

Opel nas je objavom da će u ponudu uvesti Insigniju GSi malo iznenadio, no da priča ima glavu i rep uvjerili smo se za upravljačem njezine limuzinske izvedbe pokretane dizelskim motorom s 209 KS. Da, postoji i karavanska, i da, postoji i benzinska opcija, i da, doista bismo voljeli isprobati i njih. Posebno nakon ove, koja nas je iznenadila i više nego smo očekivali

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1956 cm3 / 209 KS / 233 (233) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 7,3 (8,7) l/100 km / 191 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 362.725 kn (48.687 Eur) / 443.975 kn (59.593 Eur)

Da smo je očekivali, nismo, no da smo je dočekali s velikim zanimanjem, to ćemo odmah rado priznati. Danas, malo više od godine dana nakon najave dolaska Insignije GSi, u cjeniku njemačke tvrtke nalazi već i drugi model s nekad legendarnom troslovnom oznakom.

U međuvremenu je, naime, predstavljena i Corsa GSi o kojoj smo ponešto ispričali u izvještaju s nedavne prezentacije. Insignia GSi, kako smo imali prilike temeljito iskusiti iz prve ruke, itekako zaslužuje našu punu i nepodijeljenu pozornost.

 Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

U odnosu na klasičnu Insigniju, GSi izdanje ne razmeće se pretjerano agresivnim nastupom, već se zadovoljava unošenjem finih detalja poput naglašenijih pragova ili stražnjeg spojlera te, dakako, nezaobilazne značke na petim vratima. Rekli bismo, baš kako treba za ovakvu vrstu automobila. A ako netko izvana nije primijetio razliku, s ulaskom u unutrašnjost stvari će mu vjerojatno ipak postati barem malo sumnjive.

Premda je i u slučaju kokpita jasno da je riječ o okruženju jednakom kao i u svakoj drugoj Insigniji, one najvažnije stvari ovdje se itekako razlikuju. Za početak je tu lijepo oblikovani izdašno podesivi upravljač ravnog donjeg dijela koji odlično sjedi u rukama, no od njega su možda i važnija posebna, sportski oblikovana sjedala: osim AGR certifikata koji je već postao svojevrsni opelov zaštitni znak, a jamči zdravo i udobno sjedenje bez bolova u leđima, ova su električno podesiva u svim smjerovima i imaju sjajnu bočnu potporu, kao i mnogim (čitaj: višim) vozačima neprocjenjivo važnu mogućnost izvlačenja produžetka sjedalnog dijela. Ne manje značajno, tu su i grijanje, ali i ventiliranje pa čak i masažna opcija...

 Mjesta u putničkom prostoru ovdje ne nedostaje, što i ne čudi s obzirom na Insignijine vanjske dimenzije (gotovo pet metara duljine i nešto manje od 293 cm međuosovinskog razmaka), a mjesta za noge nimalo ne nedostaje niti na stražnjoj klupi. Tek natprosječno visoki mogli bi se požaliti na manjak prostora za glavu, što je danak položenoj liniji krova, karakterističnoj za limuzinske karoserije s pet vrata.

S druge strane, upotrebljivost prtljažnika zbog velikog je otvora znatno bolja no u klasičnoj limuzini (kakvu uostalom Opel ovdje niti ne nudi). A, vrijedno je napomenuti da ako nekome niti 490 litara osnovnog obujma prtljažnika nije dovoljno, GSi postoji i kao Sports Tourer.

 Serijska i dodatna oprema

Nazvati svu opremu kojom raspolaže Opel Insignia GSi bilo kako drukčije osim izuzetno bogatom, bilo bi doista pogrešno. Naime, svaki automobil s ovom troslovnom oznakom u startu stiže s pogonom na sve kotače, paketom koji uključuje Opel Eye - prednju kameru, sustav za izbjegavanje frontalnih sudara, sustav pomoći pri držanju traka, kočenje radi izbjegavanja sudara pri malim brzinama, sustav za otkrivanje pješaka, automatska svjetla s detekcijom tunela, automatska duga svjetla...

Tu su, nadalje i aktivno poništavanje buke, grijanje upravljača, sportska sjedala, papučice i upravljač, te još mnogo toga. No, da može i još više, pokazuje popis doplata, koji ovdje uključuje, između ostaloga, navigaciju s audio sustavom Bose, IntelliLux LED Matrix glavna svjetla, 20-colne kotače i još nekoliko paketa pomoći, s upozorenjem na vozila iza, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, naprednu pomoć kod parkiranja... Uglavnom, toliko toga da nemamo mjesta sve nabrojati.

Motor i prijenos

Budući da se u Opelu vole pohvaliti kako je Insignia GSi na Nürburgringu 12 sekundi brža od prošle Insignije OPC, ovdje treba reći da je u tom slučaju riječ o benzinskoj biturbo izvedbi s 260 KS (i činjenici da je nova za 160 kg lakša), no ni ova dizelska nas nije razočarala, štoviše. Jer, stvoren na temeljima postojećeg dvolitrenog CDTI motora sa 170 KS, turbodizelaš s 209 KS uz biturbo tehnologiju prima zrak u prvu turbinu, komprimira ga i šalje dalje u drugu, što uz VGT (promjenjivu geometriju) znači više momenta pri nižim te više na snage na višim okretajima.

A da bi se sve to (uz spomenutu snagu ovdje je bitno spomenuti okretni moment od 480 Nm koji je dostupan već pri 1500 okretaja) prenijelo do podloge, tu je automatski 8-stupanjski mjenjač kod kojega se rad može u potpunosti prepustiti elektronici ili, uz pomoć odlično pogođenih poluga na upravljaču vozač može stvar uzeti u svoje ruke. Međutim, od slabe bi mu pomoći sve to bilo da Insignijin pogon nije izveden putem sva četiri kotača.

Inače, spomenimo i kako je ovaj 1956 cm3 velik 4-cilindrični Common Rail tijekom našeg testa trošio 10,2 l/100 km u gradskoj vožnji te samo 6,6 na otvorenoj cesti što su doista hvale vrijedne brojke za jednu 233 km/h brzu limuzinu koja je od 0 do 100 km/h u stanju ubrzati za tek malo više od 8 sekundi.

Za upravljačem

Obilje momenta samo na prednjim kotačima nerijetko ne znači ništa drugo nego li njegovo rasipanje, ali to srećom nije slučaj i ovdje s Insigniom GSi koja nastupa kao automobil za svakodnevnu upotrebu koji k tome može biti i vrlo brz. Twinster sustav pogona umjesto klasičnog stražnjeg diferencijala ovdje se u potpunosti oslanja na Torque vectoring i stvar pritom funkcionira za svaku pohvalu, čak do te mjere da dobivamo dojam kako bi s lakoćom mogao podnijeti još ozbiljnija opterećenja. Nije to zapravo ništa čudno, jer u osnovi je ovdje riječ o istom onom GKN sklopu koji se svojedobno proslavio u najsportskijem Focusu.

Ovdje, dakako, ne ide toliko agresivno, pa umjesto Drift moda, u skladu s gore spomenutom filozofijom svakodnevne upotrebe, Insignia GSi uz ručicu mjenjača svom vozaču na izbor pruža mogućnost odabira načina rada Sport ili Tour. Potonji će, dakako, u odnosu na osnovni, vožnju učiniti udobnijom i štedljivijom, dok će ga sportski "probuditi", poboljšavajući odziv akceleratora i prilagođavajući rad izvrsnog 8-stupanjskog automatika.

Pritom će se promijeniti i zvuk, koji će dobiti sportskiju i puniju notu, ali će svakome vrlo brzo postati jasno da je riječ o umjetnim notama koje ne dopiru iz ispuha nego iz zvučnika. No, to zasigurno neće zasmetati u vožnji, sada obilježenoj i nešto tvrđim postavkama ovjesa. Kočnice su pritom vrlo uvjerljivo obavljale svoj posao te jedinu zamjerku zapravo upućujemo upravljaču, koji bi mogao biti malo precizniji, barem u sportskom načinu rada.

I na kraju...

Insignia GSi nas je ugodno iznenadila. Kompromisno zamišljeni automobili, a ovaj to nesumnjivo jest, često ne ispunjavaju niti jednu svoju zadaću kako bi trebali, no ovdje to doista nije slučaj. S dobro odabranim michelinovim pneumaticima (245/35 R 20) i privlačnim detaljima poput itekako informacijama bogatog i vrlo dobro postavljenog Head up zaslona, pa s i potrošnjom koju je moguće održavati u umjerenom rasponu te bogatom opremom, dizelska Insignia GSi će sigurno zapeti za oko mnogim kupcima. Doista, da smo toliko očekivali, nismo, no da nam se dopala, jest. Itekako.

  Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik Limuzina (3 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
koeficijent otpora zraka Cd = 0,26
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni dizel postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail (2000 bar, injektori sa sedam mlaznica), 2 sekvencijalna turbopunjača, međuhladnjak, sustav Start & Stop, filter krutih čestica, Euro 6.2
obujam 1956 cm3
provrt i hod klipa 83,0 x 90,4 mm
omjer kompresije 16,5 : 1
najveća snaga 154 kW (209 KS) pri 5800 o/min
najveći okretni moment 480 Nm pri 1500 o/min
specifična snaga 78,7 kW/l (106,9 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na sva četiri kotača GKN Twinster, automatski mjenjač sa 8 stupnjeva prijenosa s mogućnošću ručne izmjene stupnjeva
prijenosni omjeri I 5,25; II 3,03; III 1,95; IV 1,46; V 1,22; VI 1,00; VII 0,81; VIII 0,67; hod unazad 4,02
PODVOZJE
prednji ovjes Sprijeda McPhersonove opružne noge, trokraka poprečna ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Višedjelna osovina s poprečnim i kosim ramenima, teleskopski amortizeri i spiralne opruge
upravljač S nazubljenom letvom, elektromehanički progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk promjera 345 mm
stražnje ventilirani disk, promjera 315 mm
oprema ABS, BAS, EBD, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure dimenzija 8,5J x 18 (na testiranom vozilu: 8,5J x 20)
pneumatici Dimenzija 235/45 R 18 (na testiranom vozilu 245/35 R 20, Michelin Pilot Super Sport K1)
oprema Komplet za popravak pneumatika
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4910 x 1863 (s vanjskim retrovizorima: 2093) x 1445 mm
međuosovinski razmak 2829 mm
trag kotača 1607 / 1610 mm
prevjesi 1000 / 1081 mm
krug okretanja 11,74 m
obujam prtljažnika 490 / 1450 dm3
spremnik za gorivo 62 l
MASE
prazno vozilo 1697 kg
najveća dozvoljena 2315 kg
dozvoljeno opterećenje 618 kg
dozvoljeno opterećenje krova 100 kg
dozvoljena masa prikolice 750 kg (bez kočnice); 1805 kg (s kočnicom, nagib 12%)
specifično opterećenje 11,01 kg/kW (8,12 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 233 km/h (tvornički podatak), 233 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 7,8 s (tvornički podatak), 8,1 s (test)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 8,9 l/100 km (tvornički podatak), 10,2 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 6,1 l/100 km (tvornički podatak), 6,6 l/100 km (test)
mješovita vožnja 7,3 l/100 km (tvornički podatak), 8,7 l/100 km (test)
autonomija u gradu 697 km (tvornički podatak), 608 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1016 km (tvornički podatak), 939 km (test)
prosječna emisija co2 191 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 362.725 kn (48.687 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 443.975 kn (59.593 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Opel Assistance 24h
dodatno FlexCare dodatno jamstvo 4 godine / 120.000 km
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Opel Southeast Europe LLC Damira Tomljanovića Gavrana 11, 10020 Zagreb