Peugeot 2008 1.6 BlueHDi Active - Simpatičan i praktičan
U dobro odmjerenom odnosu cijene i ponude, testirani 2008 donosi snažne argumente kompaktnog gradskog crossovera. Uvjerljiv dizelski motor i korektan paket opreme njegovi su najsnažniji aduti
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1560 cm3 / 99 KS / 180 (176) km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 3,7 (6,3) l/100 km / 97 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 140.273 kn (19.014 Eur) / 146.674 kn (19.881 Eur) |
Peugeotov model 2008 jedan je od automobila koji su doslovno pokorili crossover scenu u mnogim gradovima. Uostalom, na njemu i nesumnjivo leži dobar dio zasluga za trenutnu šestu poziciju Peugeota na našem tržištu, premda je maleni 208 i dalje njihov najprodavaniji model. Poznat od 2013, uz blago osvježenje kroz koje je prošao tri godine kasnije, Peugeot 2008 kakvog sada poznajemo nalazi se pri kraju svog životnog vijeka. No, tu su još uvijek solidna paleta ponuđenih izvedbi i privlačan dizajn koji itekako uspješno skriva svoje godine.
Dizajn, ergonomija, unutrašnjost
Privlačan izgled koji krasi dosita sve novije peugeotove modele nije zaobišao niti 2008-icu pa se tako ovaj crossover može pohvaliti modernim dizajnom karoserije koja ga čini gotovo klasičnom kombilimuzinom, a što sa sobom donosi i naglašenu praktičnost. S druge strane, 2008 je lako prepoznatljiv pripadnik svoje obitelji te će se kao takav nesumnjivo dopasti poklonicima marke sa znakom lava.
Vjerojatno najupečatljiviji detalj unutrašnjosti ovog Peugeota svakako je inovativni i-Cockpit. Ideja da se obruč upravljača manjeg promjera smjesti tako da glavne instrumente gledamo preko njega sa sobom donosi brojne prednosti uz, možda, jedinu manu koja to zapravo i nije - potrebno je određeno vrijeme privikavanja onima koji su navikli na klasična rješenja. No, kažu da je lako priviknuti se na bolje!
Tako i-Cockpit donosi niz prednosti među kojima svakako treba izdvojiti bolju preglednost glavnih instrumenata, obruč upravljača koji je moguće postaviti uz dosta mali nagib te činjenicu da njegov kompaktan promjera olakšava rukovanje, posebno u nespretnim gradskim situacijama. Konačno, ovdje ćemo spomenuti tek kako je kod većih modela, konkretnije 308 i 3008/5008 i-Cockpit ergonomski još bolje pogođen.
Ostali detalji unutrašnjosti uklapaju se u uobičajeno i očekivano. Naime, kao pripadnik početka ponude testirani se 2008 1.6 BlueHDi Active neće moći pohvaliti posebno maštovitom unutrašnjošću govorimo li o kombinacijama boja i dezena. Pri tome su i sjedala, pogotovo prednja, malo previše mekana za naš ukus, no ergonomska je pozicija za vozača vro dobra (posebno zahvaljujući i-Cockpitu), a samom dizajnu prednje armature nemamo što za prigovoriti.
Na stražnja će se sjedala, uz malo više "manevriranja" uspjeti smjestiti i odrasli, dok prtljažnik ovog automobila zaprima (za B segment sasvim solidnih) 350 dm3, što je moguće proširiti na 1194 litre potpunim preklapanjem asimetrično podijeljenog naslona stražnjih sjedala.
Serijska i dodatna oprema
Paket opreme Active početni je od tri ponuđena uz Peugeot 2008 iz uz 99 KS snažni dizelski motor predstavlja drugu ponuđenu dizelsku izvedbu u ovoj paleti. Riječ je, dakako, o nešto skromnije no sasvim dovoljno opremljenom gardskom automobilu. Od značajnijih detalja serijske sigurnosne opreme testirani 2008 1.6 BlueHDi Active donosi ESP, sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici i šest zračnih jastuka.
Nadalje, ovaj se automobil isporučuje uz električne podizače prednjih prozora, prednja svjetla za maglu, višenamjenski obruč upravljača presvučen kožom, sjedalo vozača podesivo prema visini, tempomat, automatsko zaključavanje vratiju u vožnji, progresivni servoojačivač upravljača, ručni klima uređaj, čelične 16-colne naplatke, LED dnevna svjetla, infotainment sustav s Bluetooth podrškom za mobilni telefon te uzdužne krovne nosače.
Od dodatne opreme, testirani je Peugeot 2008 imao elektropodizače stražnjih prozora, 2-zonski automatski klima uređaj, 16-colne naplatke od lake legure te električno preklapanje vanjskih retrovizora. Sve navedeno, podiže konačnu cijenu ovog automobila za vrlo razumnih 6.401 kn.
Motor i prijenos
Testirani 1,6-litreni BlueHDi je motor koji, u izvedbama od 75, 99 ili 120 KS susrećemo u brojnim modelima Peugeota i Citroëna, a od ne tako davno i u opelovim automobilima. Dakle, slobodno možemo reći kako se radi o našem "starom znancu" i provjerenom pogonskom stroju.
Ovom se prilikom pod prednjim poklopcem Peugeota 2008 našla izvedba srednje snage, dakle ona koja raspolaže s 99 KS pri 3750 o/min te 254 Nm pri 1750 o/min. I, već na prvi pogled jasno je kako će ovaj motor bez problema zadovoljiti gradske potrebe kompaktne i pohvalno lagane (1160 kg) 2008-ice. Zahvaljujući sasvim solidnim zalihama okretnog momenta dinamičnosti neće nedostajati, a jednako tako se 2008 1.6 BlueHDi Active dobro nosi i s povećanim opterećenjem, tj. odraslim putnicima na stražnjoj klupi.
Ručni 5-stupanjski mjenjač, s druge strane, predstavlja osnovu ponude prijenosa i kao takav se neće moći pohvaliti posebno kratkim ili preciznim hodovima ručice. Ipak, ono što nam kod tog prijenosa najviše nedostaje je šesti stupanj jer, budimo iskreni, ovaj će se gradski automobil s vremena na vrijeme ipak naći na otvorenoj cesti.
Zato će buduće vlasnike razveseliti niska potrošnja koja je u prosjeku našeg testa završila na vrijednosti od 6,3 l/100 km te 6,9 u gradskoj vožnji. Istina jest da je Peugeot te brojke "zamislio" daleko nižima (3,7 i 4,4 l/100 km), no i rezultati našeg testa su za svaku pohvalu. Spomenimo još i kako će 2008 1.6 BlueHDi Active doseći najveću brzinu od sasvim dovoljnih 176 km/h (proizvođač: 180 km/h), uz ubrzanja od 0 do 100 km/h za 12,8 (12,5) sekundi.
Za upravljačem
Svaki je automobil potrebno ocijeniti u okruženju kojem je namijenjen pa tako i testirani 2008 svoje najsnažnije adute pokazuje u gradskoj vožnji. Tu se nećemo posebno zamarati ponašanjem u zavojima ili pri brzom vijuganju te nam udobnost ostaje kao glavni argument njegovog podvozja. Uz to, dovoljno učinkovite kočnice riješit će sva nagla zaustavljanja bez pobune, a uz ABS dodatni zalog sigurnosti predstavlja i serijski ESP sustav, dok je (također serijski) Hill-holder tj. sustav pomoći pri kretanju na uzbrdici uvijek dobrodošao pomoćni sustav.
Testirani automobil nije bio opremljen peugeotovim sustavom Grip Control koji grupacija sve češće ugrađuje u svoje crossover / SUV modele. Riječ je o sustavu za odabir načina rada pogonskog sklopa, ovisno o vrsti podloge i ujedno svojevrsnoj "zamjeni" za pogon na sva četiri kotača. No, Grip Control (koji je serijski dostupan tek uz najviši paket opreme, dok je kod prva dva za njega potrebno doplatiti 3.375 kn) u gradskom automobilu bez pretjeranih pretenzija i ne smatramo odveć bitnim detaljem.
Ono što bi nam bez obzira na kompaktne dimenzije 2008-ice možda malo i olakšalo gradsku upotrebu svakako su stražnji senzori za pomoć pri parkiranju, opet su dio ponude dodataka te stoje 4.200 kn i dolaze u paketu s električnim preklapanjem vanjskih retrovizora i kamerom. No i bez toga, kompaktni je Peugeot 2008, sa svojim dobrim manevarskim sposobnostima ugodan automobil u svim gradskim situacijama.
I na kraju...
Privlačan izgledom ali i cijenom, Peugeot 2008 je osvojio brojne poklonike, još uvijek relativno novog, crossover segmenta. A, kao model s početka ponude, testirani 2008 1.6 BlueHDi Active svoje najjače argumente ima upravo u štedljivom i performansama dobro pogođenom dizelskom motoru. Uspjeh ovog automobila je neporeciv, no Peugeot će se morati itekako potruditi pripremajući njegovog nasljednika. Bit će zanimljivo vidjeti...
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
---|---|
oblik | Crossover (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | 4-cilindrični redni diesel (BlueHDi), postavljen naprijed porečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, FAP filter čestica, Euro 6 |
obujam | 1560 cm3 |
provrt i hod klipa | 75,0 x 88,3 mm |
omjer kompresije | - |
najveća snaga | 73 kW (99 KS) pri 3750 o/min |
najveći okretni moment | 254 Nm pri 1750 o/min |
specifična snaga | 46,8 kW/l (63,5 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa |
prijenosni omjeri | - |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator |
stražnji ovjes | Polukruta torzijska osovina s uzdužnim ramenima, spiralne opruge, teleskopski amortizeri |
upravljač | S nazubljenom letvom, progresivni električni servoojačivač |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani disk |
stražnje | Puni disk |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Naplaci od lake legure dimenzija 6,0J x 16 (na testiranom vozilu: naplaci od lake legure dimenzija 6J x 15) |
pneumatici | Dimenzija 195/60 R 16 (na testiranom vozilu: GoodYear EfficientGrip) |
oprema | Rezervni kotač za privremenu uporabu |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4159 x 1739 (s retrovizorima: 2004) x 1556 mm |
međuosovinski razmak | 2537 mm |
trag kotača | 1472 / 1482 mm (početna izvedba) |
prevjesi | 821 / 801 mm |
krug okretanja | 10,4 m |
obujam prtljažnika | 350 / 1194 dm3 |
spremnik za gorivo | 45 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1160 kg |
najveća dozvoljena | 1705 kg |
dozvoljeno opterećenje | 545 kg |
specifično opterećenje | 15,9 kg/kW (11,7 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 180 km/h (tvornički podatak), 176 km/h (test) |
ubrzanje 0 - 100 km/h | 12,5 s (tvornički podatak), 12,8 s (test) |
ubrzanje 0 - 1000 m | 34,2 s (tvornički podatak) |
ubrzanje 80 - 120 km/h u iv stupnju prijenosa | 10,9 s (tvornički podatak) |
ubrzanje 80 - 120 km/h u v stupnju prijenosa | 15,4 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u gradu | 4,4 l/100 km (tvornički podatak), 6,9 l/100 km (test) |
na otvorenoj cesti | 3,3 l/100 km (tvornički podatak), 5,8 l/100 km (test) |
mješovita vožnja | 3,7 l/100 km (tvornički podatak), 6,3 l/100 km (test) |
autonomija u gradu | 1023 km (tvornički podatak), 652 km (test) |
autonomija na otvor. cesti | 1364 km (tvornički podatak), 776 km (test) |
prosječna emisija co2 | 97 g/km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 140.273 kn (19.014 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 146.674 kn (19.881 Eur) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 4 godine |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Peugeot Assistance 24h |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
P Automobil Import Bani 75, 10010 Zagreb - Buzin |