Test

Peugeot 5008 2.0 BlueHDi GT Line - Futuristički prikaz prostranosti

📷  foto: Saša Lisjak
Hrvoje Gattin četvrtak, 18. siječnja 2018. u 00:00

Bilo da vam je potreban automobil za odlazak na poslovne sastanke ili obiteljski prijevoznik velikog prtljažnika, 5008 će ponuditi sve što tražite. Testirali smo bogato opremljenu izvedbu s vrha ponude pokretanu 150 KS snažnim dizelskim motorom

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 1997 cm3 / 150 KS / 206 (199) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 4,8 (7,0) l/100 km / 125 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 257.109 kn (34.556 Eur) / 319.096 kn (42.887 Eur)

Jednovolumenska priča o Peugeotu 5008 nije dugo trajala, uostalom, jednako kao i ona modela 3008. Naime, već u drugoj generaciji od ovih je automobila ostalo tek ime, sada uklopljeno u formu megapopularnog SUV/crossover segmenta. Prisjetimo se, prvi je Peugeot 5008 predstavljen u lipnju 2009, da bi ga aktualna izvedba zamijenila 2016.

Ima li uopće smisla započinjati raspravu o tome je li ovo SUV ili crossover, s obzirom da ima oblik "terenca", ali ne nudi pogon na sva četiri kotača? Ne, baš... Ono što je bitnije jest kako se radi o automobilu gotovo jednakome modelu 3008, no uz povećan međuosovinski razmak i veću ukupnu dužinu. To je omogućilo postavljanje trećeg reda sjedala pa tako Peugeot sada u svojoj ponudi ima i sedmerosjed.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Peugeot 5008, kao uostalom i model 3008, predstavlja uvjerljivo jedan od najatraktivnijih SUV automobila predstavljenih tijekom posljednjih godina. Njegov futuristički vanjski izgled privlači poglede gotovo jednako koliko je to svojedobno uspjelo peugeotovim automobilima nakon što su s modelom 206 preuzeli novi dizajnerski identitet. Sada je izgled krenuo u drugom smjeru, oble su linije zamijenili oštri bridovi, no vizualna prepoznatljivost je i dalje tu, kako sprijeda tako i otraga s karakteristične tri vertikalne linije na svjetlima.

Jedino o čemu bi smo mogli raspravljati jest pitanje izgledaju li peugeotovi modeli 3008/5008 bolje izvana ili iznutra. OK, istina jest da je karoserija manjeg od ova dva modela nekako estetski skladnija, no u unutrašnjosti je doista teško naći prigovora. Zanimljivo riješeni prekidači na središnjoj konzoli, lijep izgled sive tkanine na armaturama i sjedalima, solidno intuitivan infotainment elegantnog dizajna, raskošno dimenzionirana prednja sjedala izvedena u kombinaciji dvije vrste tkanine i kože... Sve to ostavlja visok dojam zahvaljujući kojem se Peugeot doista može hvaliti kako (barem donekle) skreće prema luksuznom segmentu.

Dakako, tu je i dobro nam poznati peugeotov i-Cockpit koji se odlikuje obručem upravljača malog promjera i instrumentima na koje nam pogled pada iznad njega. Ipak, zbog vrlo visokog položaja sjedenja obruč upravljača je potrebno podići u gotovo najviši položaj što donekle narušava prednosti ovog ergonomskog rješenja.

Tri reda sjedala i raskošni prtljažnik

Ovaj neskromno dimenzionirani SUV sposoban je u svojoj unutrašnjosti smjestiti sedmero (sjedala u trećem redu predstavljaju detalj s popisa dodatne opreme). Rezultat je to 165 mm duljeg međuosovinskog razmaka u odnosu na model 3008, ali i 194 mm dulje karoserije. Dakako, dva sjedala u trećem redu ipak su skromnijih dimenzija pa će se na njima ponajbolje snaći djeca. Uostalom, ulazak na ta sjedala malo je kompliciraniji pa će i taj "manevar" biti lakši mlađima.

Podesiva sjedala u drugom redu, tri zasebna, posebna su priča govorimo li o prostranosti i udobnosti. Naime, kako je testirani automobil bio opremljen otvorivim panoramskim krovnim prozorom, obloga krova je nešto deblja nego li kod obične izvedbe. To, s druge strane, ima za posljedicu da na sjedala u drugom redu neće stati nitko viši od 180 cm. Također, njihov je sjedalni dio izuzetno kratak što nije baš idealno za dulja putovanja. Konačno, spomenimo i to da je prostor za koljena onima koji sjednu na sjedala u drugom redu znatno ograničen debljinom sklopivih stoljeća. Opet, oni viši od 180 neće pretjerano uživati.

Većih dimenzija od svog "rođaka", model 5008 se može pohvaliti i prostranijim prtljažnikom, točnije, 260 dm3 većim čime je ukupni obujam narastao na doista raskošnih 780 litara. Preklapanjem sjedala u drugom redu obujam raste na najvećih 1940, no Peugeot ne navodi podatak koji bi također bio zanimljiv - obujam prtljažnika iza trećeg reda sjedala. Kako god bilo, navedene se vrijednosti odnose na izvedbu s kompletom za popravak pneumatika.

Serijska i dodatna oprema

S obzirom da se radi o drugom najbogatijem paketu opreme, 5008 GT Line sa sobom donosi doista dug popis. Izdvojit ćemo najzanimljivije detalje, a kako je već i uobičajeno, počinjemo sa sigurnosnom opremom. Tu su ESP, šest zračnih jastuka, sustav za prepoznavanje znakova i upozorenje o nenamjernoj promjeni vozne trake, automatsko uključivanje svjetala i brisača, tri ISOFIX priključka na sjedalima u drugom redu te Paket sigurnost koji obuhvaća sustav za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (AEB), rano upozorenje na nadolazeći sudar (FCW), sustav za nadzor mrtvog kuta (ABSD) te automatsko upravljanje dugim svjetlima (HBA).

Nadalje, paket opreme GT Line sadrži i sjedala u kombinaciji umjetne kože i tkanine, sportski obruč upravljača, glavna svjetla u Full-LED tehnici te LED svjetla za maglu, i-Cockpit Amplify s individualnim podešavanjem ambijenta unutar vozila, 18-colne naplatke od lake legure, sklopive stoliće na stražnjoj strani sjedala, infotainment sustav s 8-inčnim zaslonom, Bluetooth podrškom te funkcijom Mirror Screen, i-Cockpit s 12,3-inčnom digitalnom instrumentnom pločom podesivog prikaza, parkirne senzore otraga, uzdužne krovne nosače...

Testirani je 5008 2.0 BlueHDi GT Line imao i ponešto s peugeotovog popisa dodatne opreme. To uključuje metalik boju, sustav Advanced Grip Control, električno pokretana vrata prtljažnika, panoramski stakleni krov, električno podešavanje sjedala vozača i grijana prednja sjedala, Visiopark kameru 360°, navigacijski sustav te dva sjedala u trećem redu. Ukupno, ovi su dodaci povisili cijenu testiranog vozila za gotovo 62.000 kn.

Motor i prijenos

Pogonski stroj koji je Peugeot odabrao za ovaj automobil, 2-litreni BlueHDi najveće snage od 150 KS (370 Nm) odlično je pogođen za SUV ove veličine i namjene. Naime, njegova štedljivost dobro će doći na obiteljskim putovanjima, a elastičnost je posebno bitna za ugodnu vožnju, s obzirom da se radi o automobilu opremljenom ručnim mjenjačem. Tek bi zvuk ovog motora mogao biti malo ugodniji, no od dizelaša većeg obujma to u pravilu niti ne očekujemo.

Uz izmjerenu najveću brzinu od 199 km/h (proizvođač obećava 206 km/h) te 9,9 (9,6) sekundi potrebnih za ubrzanje do 100 km/h ovo je sasvim dovoljno dinamičan automobil, posebno ako ga promatramo u okvirima segmenta. Konačno, testirani se 5008 može pohvaliti činjenicom da je njegova potrošnja u gradskoj vožnji iznosila vrlo ugodnih 7,9 l/100 km, a na otvorenoj cesti 6,7 litara. Uz takvu razinu potrošnje, ovaj se Peugeot se može pohvaliti autonomijom od 791 km na otvorenoj cesti.

Na kraju, spomenimo i ručni 6-stupanjski mjenjač čija se ručica odlikuje zadovoljavauće preciznim, no i dalje previše dugim hodovima. Također, ostaje nam dojam da je ovaj mjenjač svojim prijenosnim omjerima (nažalost, proizvođač ne navodi detalje) dobro prilagođen testiranom motoru. No, nekako nam izgleda da bi u automobilu ovakve opremljenosti i motorizacije primjereniji bio automatik.

Za upravljačem

Već pri prvom pogledu na ovaj raskošni i prostrani automobil na pamet nam padaju duga putovanja. To jest, uostalom, "poligon" na kojem će 5008 pokazati svoje najbolje strane i gdje će sva njegova udobnost, preglednost i robusnost doći do izražaja. Dakako, duga putovanja i sedam sjedala niti u slučaju ovog automobila neće ići ruku pod ruku, jer sa svim sjedalima u funkciji, prostora za prtljagu ostaje premalo. Zato sa 780 dm3 iza drugog reda sjedala Peugeot 5008 doista ima mjesta za svaku obitelj.

Na otvorenoj, zavojitoj cesti 5008 se neće buniti, no brzo nam daje do znanja kako je upravo autocesta njegov pravi dom. Donekle izraženija naginjanja karoserije te malo povratnih informacija s podloge brzo će kod vozača dokinuti želju za jurcanjem magistralnom cestom, premda je sa svojih 150 KS ovaj BlueHDi sasvim sposoban testirani Peugeot učiniti dinamičnim.

Tijekom vožnje, prvenstveno gradske u nekoliko se navrata dogodilo da nas je Sustav ranog upozorenje na nadolazeći sudar (FCW) pomalo i previše često upozoravao, no tu je još mnogo drugih sustava potpore vozaču kojima je Peugeot opremio ovaj automobil. Sigurnost je imperativ i znajući što je sve ugrađeno u ovaj auto zasigurno ćemo na put krenuti bezbrižno. Konačno, spomenimo i kako su kočnice (ventilirani / puni disk) na razini zadatka što je pohvalno, jer ovo svakako nije odveć lagan SUV.

Tu je i sustav Advanced Grip Control koji predstavlja dodatnu opremu na testiranoj izvedbi Peugeota 5008. Riječ je o sustavu s nekoliko pretprogramiranih načina rada: za normalnu vožnju, vožnju po pijesku, blatu, snijegu te onu s isključenim ESP sustavom. Peugeot nudi Advanced Grip Control u kombinaciji sa zimskim pneumaticima što, prema njihovom mišjenju zamjenjuje potrebu za pogonom na sva četiri kotača. Ipak, činjenicom ostaje da punu funkcionalnost ovog sustava možemo imati tek ako tijekom cijele godine koristimo M+S pneumatike. Također, mišljenja smo da (kvalitetan) pogon na sva četiri kotača doista mnogo vrijedi, posebno na SUV automobilima.

I na kraju...

Peugeot je ostvario pun pogodan predstavljanjem linije 3008/5008. Uostalom, titulu Europskog automobila godine 2017. osvojio je upravo 3008, a tome se pridružilo i priznanje za HR auto, iste godine te niz drugih međunarodnih nagrada.

Upečatljivo dizajnirane vanjštine i interijera, Peugeot 5008 2.0 BlueHDi GT Line nudi veliku količinu prostora za obiteljska putovanja ili sedam sjedećih mjesta za one kojima je takvo vozilo potrebno. Uvjerljiv motor i solidna oprema testiranog automobila predstavljaju argumente koji će lako poništiti manje zamjerke koje smo imali vezano uz ovaj atraktivni SUV.

 Tehnički podaci

KAROSERIJA
oblik SUV (2 volumena) s petorim vratima i 5 (7) mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija 4-cilindrični redni dizelski postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, glava i blok od lake legure, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 1 turbopunjač promjenjive geometrije, međuhladnjak, filter, čestica FAP, sustav Start & Stop, AdBlue, Euro 6
obujam 1997 cm3
provrt i hod klipa 85,0 x 88,0 mm
omjer kompresije -
najveća snaga 110 kW (150 KS) pri 3750 o/min
najveći okretni moment 370 Nm pri 2000 o/min
specifična snaga 55,1 kW/l (75,1 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa, sustav Advanced Grip Control
prijenosni omjeri -
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna ramena i stabilizator
stražnji ovjes Polukruta osovina s uzdužnim ramenima, spiralne opruge i hidraulički amortizeri
upravljač S nazubljenom letvom, električni progresivni servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Puni disk
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder, Hill Assist Descent Control (HADC)
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure (Los Angeles) dimenzija 7,5J x 18
pneumatici Dimenzija 225/55 R 18 (na testiranom vozilu: Bridgestone Blizzak LM-80 EVO M+S)
oprema Komplet za popravak pneumatika
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4641 x 1906 (s retrovizorima: 2098) x 1646 mm
međuosovinski razmak 2840 mm
trag kotača 1579 / 1587 mm
najmanja udaljenost od podloge 236
prevjesi 926 / 875 mm
kutevi prilazni 19° / odlazni 28°
krug okretanja -
obujam prtljažnika 780 / 1940 dm3
spremnik za gorivo 53 l
MASE
prazno vozilo 1490 kg
najveća dozvoljena 2230 kg
dozvoljeno opterećenje 740 kg
dozvoljena masa prikolice 720 kg bez kočnice / 1300 kg s kočnicom
specifično opterećenje 13,5 kg/kW (9,9 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 206 km/h (tvornički podatak), 199 km/h (test)
ubrzanje 0 - 100 km/h 9,6 s (tvornički podatak), 9,9 s (test)
ubrzanje 0 - 1000 m 30,9 s (tvornički podatak)
ubrzanje 80 - 120 km/h u vi stupnju prijenosa 12,6 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA
u gradu 5,6 l/100 km (tvornički podatak), 7,9 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 4,4 l/100 km (tvornički podatak), 6,7 l/100 km (test)
mješovita vožnja 4,8 l/100 km (tvornički podatak), 7,0 l/100 km (test)
autonomija u gradu 946 km (tvornički podatak), 671 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1205 km (tvornički podatak), 791 km (test)
prosječna emisija co2 125 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 257.109 kn (34.556 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 319.096 kn (42.887 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 4 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Peugeot Assistance 24h
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  P Automobil Import Kovinska 5, 10090 Zagreb - Susedgrad