Test Peugeot 208 1,2 PureTech 100 GT Line – Puno više od još jedne uspjele stilske vježbe
Male Peugeote nikad nije bilo teško voljeti, no ovaj najnoviji pritom čini još korak dalje. Wow efekt vezan uz dizajn i nastup nešto je što od Francuza očekujemo, i to smo ponovno i dobili, no uz njega sada stiže i nikad jači komplet svih ostalih vrijednosti
OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA | |
obujam motora / snaga / brzina | 1199 cm3 / 101 KS / 188 km/h |
prosječna potrošnja / emisija CO2 | 6,2 l/100 km / 118-121 g/km |
cijena bez / s dodatnom opremom | 150.290 kn (20.038 Eur) / 163.169 kn (21.755 Eur) |
Peugeot 208 jedan je od onih automobila čiji dolazak na tržište ima posebnu snagu. Možda ne toliku da zaustavi svijet, ali svakako toliku da se i konkurencija i automobilska publika barem nakratko zaustavi i itekako razmisli o njemu. Za to naravno postoji više razloga, a osim naslijeđa koje u DNK 208-ice donosi tradiciju sjajnih malih Peugeota, uključujući posebno 205-icu i 206-icu, tu je na prvom mjestu dakako – dizajn.
Strasti u džepnom izdanju
Ako vam je majstorstvo francuskih stilista ovoga puta posebno dobro sjelo, kao nama, i za to postoji više razloga. Jedan od njih je taj da ste ove linije, u mrvicu drugačijem izdanju doduše, već imali prilike vidjeti. Zato ni onima možda manje naviklima na ovakva i slična rješenja sada nije trebalo dati malo vremena kao inače, da im se misli slegnu: prepoznatljive sabljaste farove sprijeda Peugeot je predstavio nešto ranije na 508-ici, a zatim ih postupno uveo u ostale modele. Isto vrijedi i za stražnja svjetla s tri karakteristična segmenta, koja u kombinaciji s crnim elementom što ih povezuje funkcioniraju – odlično.
No promjene u odnosu na prethodnika ne svode se samo na stilske vježbe. Osnovni oblik dvovolumenske kombilimuzine i dalje je naravno tu, no pogled na novu 208-icu baš zorno pokazuje koliko je važno znati dobro pogoditi proporcije tj. odnose među osnovnim dimenzijama. Novi je Peugeot tako u dužinu narastao nemalih 8 cm, čime se ne samo vratio negdje na razinu 207-ice (403 cm) nego ju je čak i premašio. Istovremeno se snizio za oko 3 cm, i to mu je uz malo veći osovinski razmak donijelo ono suštinski bitno stav i muskulaturu. Uz atraktivne boje kao što je ova žuta, jasno je da se pogledi za 208 lijepe sami po sebi.
Glavno je da se priča
A ako unatoč svemu navedenome slučajno ima i onih kojima vanjština nije dovoljno hrabra, unutrašnjost je ta koja će ih sigurno natjerati da promijene mišljenje. I opet, rješenja koja donosi kabina 208-ice također nisu sasvim nova – dio njih smo prvi put vidjeli na 508-ici dio na nekim drugim modelima – ali su baš ovdje zaživjeli do kraja. Receptura za stvaranje originalne futurističke unutrašnjosti temelji se na nekoliko postulata, od kojih je ona koja je možda i najmanje očita, ali po nama ključna, bila upotreba različitih materijala i uzoraka.
Armatura i ostali paneli prekriveni su valjda svime što je Peugeotovim dizajnerima došlo pod ruku, od tvrđe i mekanije plastike s prošivima, preko piano laka i karbonskih uzoraka, pa sve do metala, tkanine i kože…. I konačni rezultat izgleda odlično, a glavnog se detalja cijele priče još uopće nismo ni dotakli.
I ne, to nije volan, dimenzijama malen, a oblikom spljošten do forme elipse, nego instrument ploča s koje se podaci čitaju preko, a ne kroz njega. Na ovu Peugeotovu foru navikavamo se već odavno, tako da zapravo više i nije neka novost: oni koji su se na nju privikli odmah su je prigrlili, a oni koji nisu vjerojatno niti neće, no Francuzi su s tim ionako i računali. Glavni detalj ovdje je naime spomenuta instrument ploča, iliti službeno i-Cockpit. Sa 3D, ili točnije dvorazinskim prikazom podataka u boji, izgleda jako atraktivno dobar je pokazatelj da osim klasičnog analognog i sve prisutnijeg digitalnog prikaza postoji i treći, možda i najprivlačniji put.
Feel-good faktor
No treba reći da u praksi nije sve bajno: sami prikaz stvarno izgleda super, podaci su pregledni i čitki, no cijela je priča ovdje začinjena s maštovitim animacijama. Kad ih vidite prvi put ne možete skinuti pogleda s njih, no vrlo brzo shvatite da su često i prilično spore, pa mogu početi smetati. Kao da svaki dan iznova gledate isti film: i da je najbolji na svijetu, vjerojatno će vam ubrzo dosaditi… Osim toga, 208 također plaća danak trendovima, budući da su razne funkcije zakopane duboko u menijima te ih je potrebno pozivati dodirnim zaslonom, što često nije najsretnije niti najsigurnije rješenje.
Ostatak priče međutim itekako štima, posebno u bogatom GT Line izdanju poput ovoga. Oprema je raskošna i sveprisutna, a tu su i suvremeni gadgeti kao što je bežično punjenje telefona, i sve u svemu, feel-good faktor ovdje nije upitan. Smještaj straga je očekivano ograničen, ali i dalje zaslužuje prolaznu ocjenu, a činjenicu da putnici ovdje nemaju svoje otvore ventilacije olakšava to što imaju barem USB ulaze za punjenje telefona. Jer, u ovoj klasi zapravo još uvijek ne očekujemo niti jedno, niti drugo…
Prtljažnik, ukratko, ispunjava očekivanja: osnovnih 311 litara u okvirima je klase, a potpunim preklapanjem asimetrične stražnje klupe ta se brojka penje na nešto više od 1100. Ispod podnice nalazi se rezervni kotač smanjenih dimenzija, dok je u nižim paketima opreme umjesto njega tu set za krpanje gume.
Zlatna sredina pod poklopcem
Od ukupno pet pogonskih opcija koje se nude za 208-icu jedna je električna i jedna dizelska, dok se ponuda benzinaca kreće između 75 i 139 konjskih snaga. Testni model dolazi sa srednjom opcijom od 101 KS, i u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva prijenosa (dostupan je i 8-stupanjski automatik) ona se u praksi pokazuje kao zlatna sredina. Kada govorimo o zapremnini od 1,2 litre, tri cilindra danas se praktički pa podrazumijevaju, i to 208-ici ni po čemu ne predstavlja hendikep.
Mjenjač je precizniji od očekivanja i cijeli pogonski sklop funkcionira uzorno, što potvrđuju i performanse i potrošnja. Najveća brzina od gotovo 190 km/h i ubrzanje iz mjesta do stotke ispod 10 sekundi, a sve to uz prosjeke potrošnje koji se u praksi vrte oko ili čak ispod 6,0 litara, brojke su kojima nemamo što prigovoriti. Zbog svega toga, smatramo, ne treba gledati niti na slabiju niti na snažniju izvedbu: prva je osjetno zakinuta na performansama (170 km/h, 13,2 sekunde), a druga iako brža i uvjerljivija (208 km/h, 8,7 sekundi) dolazi samo u kombinaciji s automatikom…
Za upravljačem
Nova modularna CMP platforma, kakvu u prilagođenom izdanju između ostalih koristi i nova Corsa, 208-ici je donijela primjetne benefite i po pitanju ponašanja u vožnji. U kombinaciji s elastičnim motorom i nikad boljom izolacijom unutrašnjosti, mali Peugeot vozača i putnike mazi očekivanom udobnošću, ali i dinamičnim voznim svojstvima i na i otvorenoj cesti i na autocesti.
Najbolje se, dakako, snalazi u gradu, gdje do izražaja posebno dolazi niz naprednih funkcija poput automatskog kočenja i prepoznavanja znakova, ali i održavanja u voznoj traci te upozorenja na umor vozača. I ono što je najbolje, ništa od toga se ne doplaćuje niti je rezervirano za skupe pakete opreme, nego se svaka od navedenih funkcija serijski nalazi baš u svakoj 208-ici, uključujući i najosnovniju… A isto vrijedi i za još štošta, od klime i tempomata, do hill holdera i spomenutog 3d kokpita…
Umjesto zaključka
Male Peugeote nikad nije bilo teško voljeti, no ovaj najnoviji pritom čini još korak dalje. Wow efekt vezan uz dizajn i nastup nešto je što od Francuza očekujemo, i to smo ponovno i dobili, no uz njega sada stiže i nikad jači komplet svih ostalih vrijednosti. Od sigurnosne opreme i komfora, do pogonskih opcija koje sada uključuju i čistu strujnu verziju, 208-ica je u najnovijem izdanju potpuniji auto nego što je to ikad bila. Tako i treba biti, uostalom, takve stvari donosi napredak….
Tehnički podaci
KAROSERIJA | |
oblik | kombilimuzina (2 volumena) s peterim vratima i 5 mjesta za putnike |
MOTOR | |
konstrukcija | redni benzinski, 3 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, indirektno multipoint ubrizgavanje goriva, Euro 6d |
obujam | 1199 cm3 |
najveća snaga | 74 kW (101 KS) pri 5500 o/min |
najveći okretni moment | 205 Nm pri 1750 o/min |
specifična snaga | 61,71 kW/l (84,24 KS/l) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | Neovisan ovjes pseudo McPherson tipa, spiralne opruge i hidraulički amortizeri |
stražnji ovjes | Polukruta osovina s uzdužnim ramenima, spiralne opruge i hidraulički amortizeri |
upravljač | Zupčasta letva s električnim servom |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani diskovi |
stražnje | Puni diskovi |
oprema | ESP, ASR, ABS, AFU, CDS, TSM, Hill Assist |
KOTAČI | |
naplaci | Aluminijski, dimenzija 17x7J |
pneumatici | Dimenzija 205/45 R17 |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 405,5 x 174,5 x 143 mm |
međuosovinski razmak | 254 mm |
trag kotača | 1500 / 1500 mm |
krug okretanja | 10,8 m |
obujam prtljažnika | 311 l / 1106 l |
obujam spremnika za gorivo | 44 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1177 kg |
specifično opterećenje | 15,91 kg/kW (11,65 kg/KS) |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 188 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 – 100 km/h | 9,9 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
ponderirana vrijednost NEDC | 4,2 l/100 km (tvornički podatak) |
ponderirana vrijednost WLTP | 5,4-5,6 l/100 km (tvornički podatak) |
CO2 ponderirana vrijednost NEDC | 97 g/km (tvornički podatak) |
CO2 ponderirana vrijednost WLTP | 118-121 g/km (tvornički podatak) |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 163.169 kn (bez dodatne opreme 150.290 kn) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 5 godina |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Peugeot Assistance 24h 0800 24 24 77 |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
P Automobil Import, Kovinska 5, 10000 Zagreb |