Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech: Vrlo poželjan plug-in hibrid po primamljivoj akcijskoj cijeni

Plug-in hibridna verzija C-HR-a je brz i udoban automobil, no prije kupnje, kao i u slučaju svakog PHEV-a, zapitajte se kako i gdje ćete ga puniti...
Ne, niste krivo kliknuli, ovo jest svojevrstan déjà-vu... Prošlog ljeta vozio sam identično motorizirani C-HR s C-LUB razinom opreme, a ovaj, osim što nije bijeli, nego srebrni (Shimmering metalik), sada serijski dolazi s Tech paketom koji donosi drukčiji (meni puno privlačniji od standardnog) ‘potpis’ prednjih LED svjetala i električno otvaranje vrata prtljažnika.
To je glavni razlog zašto ponovno unutar nepunih godinu dana čitate test C-HR-a, no vrijedi nakratko podsjetiti na ključne razlike u odnosu na uobičajene ne-punjive HEV verzije Toyotina iznimno uspješnog crossovera (gotovo milijun prodanih od 2017.).
Baterija od 13,6 kWh
Sve verzije C-HR-a koriste petu generaciju Toyotine hibridne tehnologije, a u odnosu na 140 i 197 KS snažne hibridne izvedbe, čija manja samopunjiva baterija omogućuje tek nekoliko kilometara potpuno električne vožnje, sustav PHEV-a, osim snažnog benzinskog (152 KS) i elektromotora (163 KS), koristi i bitno veću punjivu bateriju kapaciteta 13,6 kWh. Kao što sam već pisao u lanjskom testu, obećani električni doseg od 66 kilometara (prema WLTP-u) vrlo je lako postići, a ako vozite malo opreznije i sami sebe ‘prešaltate’ u Eco mod, nerijetko i nadmašiti.
Snaga sustava od 223 KS pruža vrlo dobre performanse, čak i bolje nego što sugerira podatak o 7,4 sekunde za ubrzanje do 100 km/h. No još je impresivniji osjećaj koji skladno kalibrirani benzinsko-električni pogonski sklop daje u vožnji, jer većinu vremena desna papučica pruža onaj ugodno responzivan i uglađen osjećaj inače svojstven EV-ima. Gotovo pri svakoj brzini vožnje, a pogotovo u gradu, PHEV ubrzava odlučno i uvjerljivo snažno. Pritom ne morate paziti da ne premašite 50-ak km/h, kada standardni HEV prebacuje iz električnog u hibridni mod i uključuje benzinski motor, jer plug-in C-HR na struju može voziti pri daleko višim brzinama, dok god ima dovoljno energije u bateriji. Vrlo je korisno i u tri stupnja podesivo regenerativno kočenje (B mod) koje veliku većinu vremena omogućuje vožnju bez korištenja papučice kočnice, a i prijelaz između mehaničkog kočenja i onog elektromotorom taman je ‘pogođeno’.
Pionir hibridne tehnologije
Toyota već nekoliko desetljeća razvija hibridne sustave koji su redovno visoko ocijenjeni u istraživanjima o zadovoljstvu kupaca i pouzdanosti automobila, pa ne čudi ni gotovo neprimjetno prebacivanje između potpuno električnog i hibridnog moda, odnosno uključivanja ili isključivanja motora s unutarnjim izgaranjem, bilo u gradu ili na otvorenoj cesti.
S druge strane, u situacijama kada je papučica gasa ‘ukopana’ u pod, još uvijek je primjetan karakterističan rad CVT mjenjača koji benzinca tjera u visoke okretaje, ali ‘skuterasta’ zvučna kulisa više nije toliko upadljiva niti glasna kao u prijašnjim generacijama ovih sustava.
Tech paket
S obzirom na respektabilan raspon snage koji pruža spoj električnog i ‘klasičnog’ motora, za pretjecanja ili povratka na putnu brzinu ionako je rijetko kada potrebno snažno ubrzavati.
Osim po motorizaciji, ovaj je C-HR gotovo identičan prošlome koji sam testirao i po opremi. C-LUB je četvrta po redu oprema za HEV, a prva za PHEV, pa očekivano sadrži puno toga korisnog: od automatskih LED svjetala, adaptivnog tempomata, dvozonske klime, grijanja sjedala i upravljača, odnosno 18-inčnih kotača i kombinacije prednjih i stražnjih senzora te kamere za parkiranje. Spomenuti Tech paket sada dodaje i drukčiji svjetlosni potpis LED dnevnih svjetala i naprednije glavne LED ‘farove’, kao i korisno električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika (koji je s 310 litara bitno manji od onog u HEV-u).
Interijer je vrlo ugodan i kvalitativno na očekivano visokoj razini, a ponovno su mi se posebno svidjela prednja sjedala, koja dobro podupiru te su vrlo udobna. Ergonomija je također pohvalna s nadohvat ruke raspoređenim fizičkim tipkama kontrole klime, a iako ni dodirni zaslon infotainmenta ne zahtijeva istezanje ruke, u ovom manjem izdanju djeluje prilično ‘osnovno’ uz velike crne obrube preko kojih se u za ‘stepenicu’ višoj C-OOL opremi proteže ogromni 12,3-inčni ekran. Sam softver je dobar i responzivan, no tu je, srećom, serijski Apple CarPlay, odnosno Android Auto koji ionako u većini današnjih automobila predstavljaju poželjnije opcije.
Kučno punjenje za povoljnu vožnju
Plug-in verzija Toyotina crossovera ima najviše smisla i pruža najveći gušt u gradu, gdje na struju, ovisno o vašoj svakodnevici, možete bešumno voziti skoro dva puna dana, bez pokretanja četiricilindarskog motora i bez da vam zatreba više snage od one kojom raspolaže elektromotor. Svaka ozbiljna rasprava oko bilo kojeg PHEV-a naposljetku uvijek završi na pitanju živite li u stanu ili kući. Ni plug-in verzija C-HR-a nije iznimka. Punjenje potpuno prazne baterije do 100 posto na javnom punjaču traje oko dva i pol sata te stoji oko 3,90 eura. Iako je kod kuće za isti proces potrebno nešto više od sedam sati, takvo punjenje je neusporedivo praktičnije, jer automobil možete bezbrižno puniti preko noći, a i napunjenu struju platit ćete više nego dvostruko manje.
Zaključak u korist značajno jeftinijeg HEV-a sa 140 KS ovom mi prilikom komplicira aktualna Toyotina akcija prema kojoj C-HR PHEV s C-LUB opremom možete dobiti po vrlo zanimljivoj cijeni od 35.500 eura (čak 3900 eura niža nego inače), što je samo 50 eura više od jednako opremljenog HEV-a. Uz takvu cijenu, priznajem, možda bih i sam bio spreman djelomično kompromitirati praktičnost punjenja.
Tehnički podaci
oblik | SUV s peterim vratima i 5 mjesta za putnike |
BENZINSKI MOTOR | |
pogon | Plug-in hibrid, benzinski motor 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, izravno ubrizgavanje goriva, Euro 6d |
obujam | 1987 cm3 |
najveća snaga | 112 kW (152 KS) pri 6000 o/min |
najveći okretni moment | 190 Nm pri 4200 o/min |
specifična snaga | 56,4 kW/l (76,5 KS/l) |
ELEKTRIČNI MOTOR | |
Električni sinkroni motor sa stalnim magnetnim naponom sprijeda | |
najveća snaga | 120 kW (163 KS) |
najveći okretni moment | 208 Nm |
BATERIJA | |
konstrukcija | Litij-ion |
snaga punjenja | 6,6 kW |
kapacitet | 13,6 kWh (neto) |
PUNJENJE BATERIJE | |
vrsta priključka | Type 2 |
vrijeme punjenja | Type 2 (0-100%) 2 h 20 min, šuko (0-100%) 7 h 30 min |
HIBRIDNI SUSTAV | |
najveća snaga | 164 kW (223 KS) |
PRIJENOS SNAGE | |
pogon i mjenjač | Pogon na prednje kotače, automatski CVT mjenjač stupnjeva prijenosa |
PODVOZJE | |
prednji ovjes | Neovisni, McPherson |
stražnji ovjes | Neovisni, Multilink |
upravljač | Zupčasta letva s električnim servom |
KOČNICE | |
prednje | Ventilirani diskovi |
stražnje | Diskovi |
oprema | ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder |
KOTAČI | |
naplaci | Aluminijski 18’ |
pneumatici | 225/55 R18 |
DIMENZIJE | |
dužina x širina x visina | 4362 x 1832 x 1564 mm |
međuosovinski razmak | 2640 mm |
krug okretanja | 10,8 m |
obujam prtljažnika | 310 l / 1100 l |
obujam spremnika za gorivo | 43 l |
MASE | |
prazno vozilo | 1755 kg |
najveća dopuštena masa | 2130 kg |
nosivost | 375 kg |
VOZNA SVOJSTVA | |
najveća brzina | 180 km/h (tvornički podatak) |
ubrzanje 0 – 100 km/h | 7,3 s (tvornički podatak) |
POTROŠNJA GORIVA | |
u mješovitoj vožnji | 0,9 l/100 km (tvornički podatak) |
prosječna emisija CO2 | 19 g/km |
doseg na struju | 66 km |
KATALOŠKA CIJENA | |
do registracije | 44.025 eura (bez dodatne opreme 39.990 eura) |
JAMSTVO | |
na mehaničke komponente | 10 godina/200.000 km |
protiv prohrđavanja | 12 godina |
pomoć na cesti | Toyota Eurocare |
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU | |
Toyota Croatia d.o.o. - Velikopoljska ulica 1, Veliko Polje, Zagreb |