Test

Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech: Vrlo poželjan plug-in hibrid po primamljivoj akcijskoj cijeni

Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech 📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković srijeda, 30. travnja 2025. u 05:45

Plug-in hibridna verzija C-HR-a je brz i udoban automobil, no prije kupnje, kao i u slučaju svakog PHEV-a, zapitajte se kako i gdje ćete ga puniti...

Ne, niste krivo kliknuli, ovo jest svojevrstan déjà-vu... Prošlog ljeta vozio sam identično motorizirani C-HR s C-LUB razinom opreme, a ovaj, osim što nije bijeli, nego srebrni (Shimmering metalik), sada serijski dolazi s Tech paketom koji donosi drukčiji (meni puno privlačniji od standardnog) ‘potpis’ prednjih LED svjetala i električno otvaranje vrata prtljažnika.

Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech 📷 Ivan Cvetković
Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech Ivan Cvetković

To je glavni razlog zašto ponovno unutar nepunih godinu dana čitate test C-HR-a, no vrijedi nakratko podsjetiti na ključne razlike u odnosu na uobičajene ne-punjive HEV verzije Toyotina iznimno uspješnog crossovera (gotovo milijun prodanih od 2017.).

Baterija od 13,6 kWh

Sve verzije C-HR-a koriste petu generaciju Toyotine hibridne tehnologije, a u odnosu na 140 i 197 KS snažne hibridne izvedbe, čija manja samopunjiva baterija omogućuje tek nekoliko kilometara potpuno električne vožnje, sustav PHEV-a, osim snažnog benzinskog (152 KS) i elektromotora (163 KS), koristi i bitno veću punjivu bateriju kapaciteta 13,6 kWh. Kao što sam već pisao u lanjskom testu, obećani električni doseg od 66 kilometara (prema WLTP-u) vrlo je lako postići, a ako vozite malo opreznije i sami sebe ‘prešaltate’ u Eco mod, nerijetko i nadmašiti.

Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech 📷 Ivan Cvetković
Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech Ivan Cvetković

Snaga sustava od 223 KS pruža vrlo dobre performanse, čak i bolje nego što sugerira podatak o 7,4 sekunde za ubrzanje do 100 km/h. No još je impresivniji osjećaj koji skladno kalibrirani benzinsko-električni pogonski sklop daje u vožnji, jer većinu vremena desna papučica pruža onaj ugodno responzivan i uglađen osjećaj inače svojstven EV-ima. Gotovo pri svakoj brzini vožnje, a pogotovo u gradu, PHEV ubrzava odlučno i uvjerljivo snažno. Pritom ne morate paziti da ne premašite 50-ak km/h, kada standardni HEV prebacuje iz električnog u hibridni mod i uključuje benzinski motor, jer plug-in C-HR na struju može voziti pri daleko višim brzinama, dok god ima dovoljno energije u bateriji. Vrlo je korisno i u tri stupnja podesivo regenerativno kočenje (B mod) koje veliku većinu vremena omogućuje vožnju bez korištenja papučice kočnice, a i prijelaz između mehaničkog kočenja i onog elektromotorom taman je ‘pogođeno’.

Pionir hibridne tehnologije

Toyota već nekoliko desetljeća razvija hibridne sustave koji su redovno visoko ocijenjeni u istraživanjima o zadovoljstvu kupaca i pouzdanosti automobila, pa ne čudi ni gotovo neprimjetno prebacivanje između potpuno električnog i hibridnog moda, odnosno uključivanja ili isključivanja motora s unutarnjim izgaranjem, bilo u gradu ili na otvorenoj cesti.

Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech 📷 Ivan Cvetković
Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech Ivan Cvetković

S druge strane, u situacijama kada je papučica gasa ‘ukopana’ u pod, još uvijek je primjetan karakterističan rad CVT mjenjača koji benzinca tjera u visoke okretaje, ali ‘skuterasta’ zvučna kulisa više nije toliko upadljiva niti glasna kao u prijašnjim generacijama ovih sustava.

Tech paket

S obzirom na respektabilan raspon snage koji pruža spoj električnog i ‘klasičnog’ motora, za pretjecanja ili povratka na putnu brzinu ionako je rijetko kada potrebno snažno ubrzavati.

Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech 📷 Ivan Cvetković
Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech Ivan Cvetković

Osim po motorizaciji, ovaj je C-HR gotovo identičan prošlome koji sam testirao i po opremi. C-LUB je četvrta po redu oprema za HEV, a prva za PHEV, pa očekivano sadrži puno toga korisnog: od automatskih LED svjetala, adaptivnog tempomata, dvozonske klime, grijanja sjedala i upravljača, odnosno 18-inčnih kotača i kombinacije prednjih i stražnjih senzora te kamere za parkiranje. Spomenuti Tech paket sada dodaje i drukčiji svjetlosni potpis LED dnevnih svjetala i naprednije glavne LED ‘farove’, kao i korisno električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika (koji je s 310 litara bitno manji od onog u HEV-u).

Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech 📷 Ivan Cvetković
Toyota C-HR PHEV C-LUB Tech Ivan Cvetković

Interijer je vrlo ugodan i kvalitativno na očekivano visokoj razini, a ponovno su mi se posebno svidjela prednja sjedala, koja dobro podupiru te su vrlo udobna. Ergonomija je također pohvalna s nadohvat ruke raspoređenim fizičkim tipkama kontrole klime, a iako ni dodirni zaslon infotainmenta ne zahtijeva istezanje ruke, u ovom manjem izdanju djeluje prilično ‘osnovno’ uz velike crne obrube preko kojih se u za ‘stepenicu’ višoj C-OOL opremi proteže ogromni 12,3-inčni ekran. Sam softver je dobar i responzivan, no tu je, srećom, serijski Apple CarPlay, odnosno Android Auto koji ionako u većini današnjih automobila predstavljaju poželjnije opcije.

Kučno punjenje za povoljnu vožnju

Plug-in verzija Toyotina crossovera ima najviše smisla i pruža najveći gušt u gradu, gdje na struju, ovisno o vašoj svakodnevici, možete bešumno voziti skoro dva puna dana, bez pokretanja četiricilindarskog motora i bez da vam zatreba više snage od one kojom raspolaže elektromotor. Svaka ozbiljna rasprava oko bilo kojeg PHEV-a naposljetku uvijek završi na pitanju živite li u stanu ili kući. Ni plug-in verzija C-HR-a nije iznimka. Punjenje potpuno prazne baterije do 100 posto na javnom punjaču traje oko dva i pol sata te stoji oko 3,90 eura. Iako je kod kuće za isti proces potrebno nešto više od sedam sati, takvo punjenje je neusporedivo praktičnije, jer automobil možete bezbrižno puniti preko noći, a i napunjenu struju platit ćete više nego dvostruko manje.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Zaključak u korist značajno jeftinijeg HEV-a sa 140 KS ovom mi prilikom komplicira aktualna Toyotina akcija prema kojoj C-HR PHEV s C-LUB opremom možete dobiti po vrlo zanimljivoj cijeni od 35.500 eura (čak 3900 eura niža nego inače), što je samo 50 eura više od jednako opremljenog HEV-a. Uz takvu cijenu, priznajem, možda bih i sam bio spreman djelomično kompromitirati praktičnost punjenja.

 

Tehnički podaci

oblik SUV s peterim vratima i 5 mjesta za putnike
BENZINSKI MOTOR  
pogon Plug-in hibrid, benzinski motor 4 cilindra, 4 ventila po cilindru, postavljen naprijed poprečno, Start&Stop, izravno ubrizgavanje goriva, Euro 6d
obujam 1987 cm3
najveća snaga 112 kW (152 KS) pri 6000 o/min
najveći okretni moment 190 Nm pri 4200 o/min
specifična snaga 56,4 kW/l (76,5 KS/l)
ELEKTRIČNI MOTOR  
  Električni sinkroni motor sa stalnim magnetnim naponom sprijeda
najveća snaga 120 kW (163 KS)
najveći okretni moment 208 Nm
BATERIJA  
konstrukcija Litij-ion
snaga punjenja 6,6 kW
kapacitet 13,6 kWh (neto)
PUNJENJE BATERIJE  
vrsta priključka Type 2
vrijeme punjenja  Type 2 (0-100%) 2 h 20 min, šuko (0-100%) 7 h 30 min
HIBRIDNI SUSTAV  
najveća snaga 164 kW (223 KS)
PRIJENOS SNAGE  
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, automatski CVT mjenjač stupnjeva prijenosa
PODVOZJE  
prednji ovjes Neovisni,  McPherson
stražnji ovjes Neovisni, Multilink
upravljač Zupčasta letva s električnim servom
KOČNICE  
prednje Ventilirani diskovi
stražnje Diskovi
oprema ABS, EBD, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI  
naplaci Aluminijski 18’
pneumatici 225/55 R18
DIMENZIJE  
dužina x širina x visina 4362 x 1832 x 1564 mm
međuosovinski razmak 2640 mm
krug okretanja 10,8 m
obujam prtljažnika 310 l / 1100 l
obujam spremnika za gorivo 43 l
MASE  
prazno vozilo 1755 kg
najveća dopuštena masa 2130 kg
nosivost 375 kg
VOZNA SVOJSTVA  
najveća brzina 180 km/h (tvornički podatak)
ubrzanje 0 – 100 km/h 7,3 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA  
u mješovitoj vožnji 0,9 l/100 km (tvornički podatak)
prosječna emisija CO2 19 g/km
doseg na struju 66 km
KATALOŠKA CIJENA  
do registracije 44.025 eura (bez dodatne opreme 39.990 eura)
JAMSTVO  
na mehaničke komponente 10 godina/200.000 km
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Toyota Eurocare
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU  
  Toyota Croatia d.o.o. -  Velikopoljska ulica 1, Veliko Polje, Zagreb