Test

Volkswagen Polo 1.0 TSI Comfortline - Klasik bez iznenađenja

📷 foto: Saša Lisjak
Hrvoje Gattin utorak, 6. ožujka 2018. u 00:00

Jednako kao njegov veći brat Golf, volkswagenov model Polo igra na sigurno. Šesta se generacija estetski nije mnogo odmakla od prethodne, no tehnički je to još napredniji gradski mališan. Testirali smo izvedbu s početka ponude pokretanu živahnim 3-cilindričnim motorom

OSOBNA ISKAZNICA TESTIRANOG AUTOMOBILA
obujam motora / snaga / brzina 999 cm3 / 95 KS / 187 (182) km/h
prosječna potrošnja / emisija CO2 4,4 (6,0) l/100 km / 101 g/km
cijena bez / s dodatnom opremom 111.510 kn (14.978 Eur) / 135.263 kn (18.168 Eur)

Iza gotovo svakog automobila koji je došao iz Wolfsburga stoje velike brojke. Ništa drukčije nije niti s aktualnom generacijom modela Polo. Naime, 14 milijuna proizvedenih primjeraka tijekom 42 godine koliko je proteklo od predstavljanja prve, do dolaska šeste generacije impresivni su podaci kojih se ne bi posramio niti jedan proizvođač.

Polo je, nema tome sumnje, jedan od najuspješnijih malih gradskih automobila ikada. Aktualna generacija predstavljena je na posebnom eventu održanom u lipnju prošle godine u Berlinu, a temelji se na modularnoj platformi MQB koja je postala osnovom sada već većine automobila ove grupacije. Diskretno nov, Polo šeste generacije će se zasigurno svidjeti mnogima. Testirali smo izvedbu s početka ponude, solidno opremljenu i pokretanu skromnim 3-cilindričnim benzinskim motorom.

Dizajn, ergonomija, unutrašnjost

Mnoga se koplja lome oko volkswagenovog pristupa novim generacijama modela. Neki će reći da je tako konzervativan pristup dobar jer prethodna izvedba ne gubi naglo na imidžu, dok će drugi uputiti kritiku neinventivnosti. A, što god od navedenog bilo istinito, činjenicom jest da neizvježbano oko doista neće brzo prepoznati razliku između pete i šeste generacije VW Pola.

No, izgleda nam kako uglat dizajn koji je postao gotovo i zaštitnim znakom brojnih modela volkswagenove grupacije ipak bolje pristaje većim automobilima. Golf se u toj priči još nekako "provukao" no proporcije Pola se u ovoj estetskoj priči nisu baš najbolje snašle i upravo u tom dizajnerskom (uvjetno rečeno) neskladu leži najveća razlika u odnosu na izgled prethodne generacije. I konačno, estetika bi znatno profitirala s pneumaticima nešto nižeg poprečnog presjeka. No, nema tome sumnje, ovo je još jedan klasični VW koji će upravo takvim karakterom privući mnoge kupce.

U unutrašnjosti zatječemo pročišćen i vrlo pregledan dizajn koji pruža dobru ergonomiju za jedan mali automobil. Dakako i taj je dizajn već viđen te time i pomalo arhaičan, no veću mu zamjerku ne bi smo trebali uputiti. Jedino što je neobično je sav taj sklad vrlo ozbiljnih linija u malom automobilu. Mališani iz B segmenta su, u pravilu, dizajnirani s manje strogosti i više razigranosti. U Volkswagenu očito smatraju da treba drukčije...

Solidna prostranost jedan je od nesumnjivih benefita što ih donosi uglata karoserija pa će se tako na stražnja sjedala moći smjestiti i odrasli, barem ukoliko put neće biti predug. A, na kraju ovog odlomka spomenimo i da je prtljažnik dramatično narastao u odnosu na onaj pete generacije - povećan je s 280 na 351 litru. To predstavlja skok od 25 posto što je možda i rekord, barem u B segmentu!

Serijska i dodatna oprema

Comfortline je tek drugi od pet ponuđenih paketa opreme dostupnih uz VW Polo šeste generacije, no nekako nam izgleda da će se manje zahtjevni s njime bez problema zadovoljiti. Od zanimljivijih detalja serijske opreme izdvojit ćemo sustav upozorenja i automatskog kočenja Front Assist, šest zračnih jastuka, Connectivity Paket s Bluetooth povezivošću za infotainment sustav sa 6,5-inčnim zaslonom i 4 zvučnika, nadzor nad pritiskom u pneumaticima, ručni klima uređaj, lijevane 15-colne naplatke, elektropodizače svih prozora...

Testirani je automobil imao i neskroman popis dodataka zahvaljujući kojima je njegova konačna cijena porasla za 23.753 kn u odnosu na katalošku. Tu spadaju metalik boja karoserije Energetic Orange, MirrorLink funkcija, automatski 2-zonski klima uređaj Climatronic, adaptivni tempomat s autom. održavanjem udaljenosti, lijevani 15-colni naplaci Seyne, infotainment sustav s 8-inčnim zaslonom osjetljivim na dodir te prednji i stražnji senzori za pomoć pri parkiranju.

Motor i prijenos

Koliko su mali automobili danas doista mali, ostaje posebnim pitanjem. Naime, Polo je u svojih šest generacija narastao u dužinu s 3500 na 4053 mm pa je jasno da je i njegova masa (1192 kg) nekoć bila kudikamo manja. A, niža masa znači i manje "posla" za motor. Ovom prilikom testirani 1-litreni TSI, 3-cilindrični aluminijski turbo-benzinac s izravnim ubrizgavanjem pokazao se kao pravi mali tehnički dragulj, no možda i premali za automobil kakav je današnji Polo.

Već stotinu puta ponovljeno reći ćemo opet - malim motorima, bez obzira na solidnu najveću snagu (u ovom slučaju 95 KS pri 5000 o/min) uvijek nedostaje okretnog momenta, a upravo je to ono što im omogućava da se lakše (ili u našem slučaju - teže) nose sa zadanim opterećenjem. Rezultat svega je jasan i ogleda se u potrošnji goriva koja umnogome nadilazi očekivanja kada je riječ o jednom malom pogonskom stroju.

U konačnici možemo tek navesti kako smo ostvarili potrošnju goriva od 7,3 l/100 km u gradskoj vožnji te 5,4 litre na otvorenoj cesti. Proizvođač (doduše, prema NEDC standardu) propisuje vrijednosti od 5,5 i 3,8 l/100 km. Na kraju, za utjehu onima koji očekuju vožnju "s tek nekoliko kapi goriva" ostaje činjenica kako prosječna emisija CO2 Pola 1.0 TSI iznosi doista niskih 101 g/km što ima itekako povoljan učinak na ukupnu cijenu vozila.

Prema pitanju mjenjača, kod Volkswagena doista rijetko nailazimo na iznenađenja. Ovoga puta smo se još jednom uvjerili da su prijenosi koncerna iz Wolfsburga dobro proračunati te da se odlikuju ne predugim hodovima ručice. S obzirom na motorizaciju, 5-stupanjski nam ručni mjenjač izgleda kao dobro pogođen izbor.

Za upravljačem

Polo je gradski mališan i u toj će se ulozi najbolje snaći. Njegovo mekano podvozje namijenjeno je prvenstveno pružanju najveće moguće udobnosti i prema tom pitanju svoju ulogu ispunjava na najbolji način. Također, u vožnji Polom 1.0 TSI Comfortline nismo naišli na bilo kakva posebna iznenađenja. Naglašenijeg podupravljanja nema, kočnice su dovoljno učinkovite, a stabilnost i agilnosti u vožnji su osobine koje bi napredovale tek uz pneumatike nižeg profila.

Ono gdje svakako ima mjesta za napredak je osjećaj za upravljačem. Naime, ovo je jedan od automobila s možda i najizraženijim izostankom povratnih informacija s ceste. To podjednako vrijedi za sam ovjes kao i za upravljač pa o bilo kakvoj dinamičnijoj vožnji ionako ne bi trebalo biti govora. Uostalom, brige ne bi trebalo biti jer Volkswagen nudi Polo u mnogim sportskije nastrojenim izvedbama.

I na kraju...

Neki će reći da se Polo nalazi u sjeni većeg i još uspješnijeg "brata". No, mi mislimo da ta dva automobila zapravo paralelno krče put kroz konkurenciju. U svojoj šestoj generaciji VW Polo se pokazao ustrajnim u namjeri da zadrži sve karakteristike svoje marke i u tome je više nego li uspio. Testirani Polo 1.0 TSI Comfortline svakako je privlačan gradski mališan koji možda i neće ponuditi najnižu zamislivu potrošnju, ali će svojom udobnošću, praktičnošću i solidnom opremom zadovoljiti vrlo širok raspon potencijalnih kupaca.

Tehnički podaci 

KAROSERIJA
oblik Kombilimuzina (2 volumena) s petorim vratima i 5 mjesta za putnike
MOTOR
konstrukcija 3-cilindrični redni benzinski (TSI), postavljen naprijed poprečno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana zupčastim remenom, izravno ubrizgavanje goriva, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 4 ležaja, 1 turbopunjač, međuhladnjak, sustav Start & Stop, Euro 6
obujam 999 cm3
provrt i hod klipa 74,5 x 76,4 mm
omjer kompresije 10,5 : 1
najveća snaga 70 kW (95 KS) između 5000 i 5500 o/min
najveći okretni moment 175 Nm između 2000 i 3500 o/min
specifična snaga 70,1 kW/l (95,1 KS/l)
PRIJENOS SNAGE
pogon i mjenjač Pogon na prednje kotače, ručni mjenjač s 5 stupnjeva prijenosa
prijenosni omjeri -
PODVOZJE
prednji ovjes McPhersonove opružne noge, poprečna trokraka ramena, stabilizator i pomoćni okvir
stražnji ovjes Polukruta osovina s uzdužnim ramenima, spiralne opruge i teleskopski amortizeri
upravljač S nazubljenom letvom, elektromehanički servoojačivač
KOČNICE
prednje Ventilirani disk
stražnje Bubanj
oprema ABS, BAS, ESP, TCS, Hill Holder
KOTAČI
naplaci Naplaci od lake legure dimenzija 5,5J x 15
pneumatici Dimenzija 185/65 R 15 (na testiranom vozilu: Semperit Master-Grip 2 M+S)
oprema Komplet za popravak pneumatika Tire Mobility
DIMENZIJE
dužina x širina x visina 4053 x 1751 x 1461 mm
međuosovinski razmak 2551 mm
trag kotača 1525 / 1509 mm
prevjesi 800 / 689 mm
krug okretanja 10,6 m
obujam prtljažnika 351 / 1125 dm3
spremnik za gorivo 40 l
MASE
prazno vozilo 1192 kg
najveća dozvoljena 1610 kg
dozvoljeno opterećenje 418 kg
dozvoljeno opterećenje krova 75 kg
dozvoljena masa prikolice 570 kg bez kočnice / 1100 kg s kočnicom
specifično opterećenje 17,0 kg/kW (12,5 kg/KS)
VOZNA SVOJSTVA
najveća brzina 187 km/h (tvornički podatak), 182 km/h (test)
ubrzanje 0 - 80 km/h 7,2 s (tvornički podatak)
ubrzanje 0 - 100 km/h 10,8 s (tvornički podatak), 11,1 s (test)
ubrzanje 80 - 120 km/h u iv stupnju 11,0 s (tvornički podatak)
ubrzanje 80 - 120 km/h u v stupnju 14,5 s (tvornički podatak)
POTROŠNJA GORIVA (NEDC)
u gradu 5,5 l/100 km (tvornički podatak), 7,3 l/100 km (test)
na otvorenoj cesti 3,8 l/100 km (tvornički podatak), 5,4 l/100 km (test)
mješovita vožnja 4,4 l/100 km (tvornički podatak), 6,0 l/100 km (test)
autonomija u gradu 727 km (tvornički podatak), 548 km (test)
autonomija na otvor. cesti 1053 km (tvornički podatak), 741 km (test)
prosječna emisija co2 101 g/km
KATALOŠKA CIJENA
do registracije 111.510 kn (14.978 Eur), testirano vozilo s navedenom dodatnom opremom 135.263 kn (18.168 Eur)
JAMSTVO
na mehaničke komponente 2 godine / bez ograničenja broja prijeđenih km
na boju 3 godine
protiv prohrđavanja 12 godina
pomoć na cesti Mobilno jamstvo 24h
dodatno Produženo jamstvo: +2 godine
ZASTUPNIK ZA HRVATSKU
  Porsche Croatia Zagrebačka 117, 10410 Velika Gorica