Autonomni kamioni na pragu komercijalne primjene u Sjedinjenim Američkim Državama
Autonomni kamioni u SAD-u približavaju se komercijalnoj primjeni, s vodećim tvrtkama koje planiraju pokrenuti operacije do kraja godine, unatoč regulatornim nedorečenostima i skepticizmu javnosti
Aurora Innovation, tvrtka sa sjedištem u Pittsburghu, planira početak komercijalnih operacija do kraja 2024. godine, s flotom od 20 autonomnih kamiona koji će prometovati na autocesti 45 između Dallasa i Houstona. Aurora je već provela opsežna testiranja i uspostavila partnerstva s vodećim logističkim tvrtkama poput FedExa, Uber Freighta i Wernera.
Testiranja i komercijalizacija
Uz Auroru, i druge tvrtke aktivno razvijaju autonomnu tehnologiju za kamione. Kodiak Robotics planira proširiti svoje operacije i radi na unaprijeđenim programima inspekcije u suradnji s Udruženjem za sigurnost komercijalnih vozila. Torc Robotics, podružnica Daimler Trucka, cilja na komercijalizaciju autonomnih kamiona Freightliner Cascadia razine 4 do 2027. godine. Navistar se priprema za pokretanje autonomnog komercijalnog pilot-programa s klijentima, surađujući s tvrtkom Plus na integraciji autonomne tehnologije razine 4. Gatik AI planira svoje B2B operacije u Dallasu, Teksasu, ove godine.
Regulatorno okruženje se tek razvija
Regulatorno okruženje za autonomne kamione još uvijek se razvija. Trenutno ne postoje specifični američki savezni zakoni ili propisi koji reguliraju komercijalna autonomna vozila u Sjedinjenim Državama. Međutim, 25 američkih država donijelo je zakone koji omogućuju i reguliraju primjenu autonomnih vozila. Savezna uprava za sigurnost motornih vozila (FMCSA) priprema sigurnosne standarde za kamione s automatiziranim sustavima vožnje, iako nije jasno kada će ova pravila biti finalizirana. Neke države, poput Teksasa i Arizone, donijele su propise koji dopuštaju ili promiču upotrebu autonomnih komercijalnih vozila.
Dvije trećine Amerikanaca se boje
Javno prihvaćanje ostaje značajna prepreka, s 66% američkih vozača koji izražavaju strah od vožnje u autonomnim vozilima. Sigurnosne zabrinutosti i dalje postoje, posebno zbog nedostatka sveobuhvatnih saveznih propisa. Sindikati, poput Teamstera, zalažu se za zakonodavstvo koje bi zahtijevalo prisutnost ljudskih vozača za nadzor autonomnih sustava. Također se vode rasprave o potencijalnom utjecaju na zapošljavanje vozača kamiona.
Iako potpuno autonomne komercijalne operacije još nisu započele, intenzivno testiranje je u tijeku. Tvrtke provode ispitivanja na javnim cestama, često uz prisutnost sigurnosnih vozača. Aurora je već prevezla preko 7.000 tereta u testnim vožnjama, u gotovo 3 milijuna kilometara. Testiranja se prvenstveno provode u državama s povoljnim propisima, kao što su Teksas, Arizona i dijelovi Kalifornije.