Autonomni kamioni na pragu komercijalne primjene u Sjedinjenim Američkim Državama

Autonomni kamioni u SAD-u približavaju se komercijalnoj primjeni, s vodećim tvrtkama koje planiraju pokrenuti operacije do kraja godine, unatoč regulatornim nedorečenostima i skepticizmu javnosti

Autonet.hr utorak, 10. rujna 2024. u 05:30
📷 Screenshot/Aurora Innovation
Screenshot/Aurora Innovation

Aurora Innovation, tvrtka sa sjedištem u Pittsburghu, planira početak komercijalnih operacija do kraja 2024. godine, s flotom od 20 autonomnih kamiona koji će prometovati na autocesti 45 između Dallasa i Houstona. Aurora je već provela opsežna testiranja i uspostavila partnerstva s vodećim logističkim tvrtkama poput FedExa, Uber Freighta i Wernera.

Testiranja i komercijalizacija

Uz Auroru, i druge tvrtke aktivno razvijaju autonomnu tehnologiju za kamione. Kodiak Robotics planira proširiti svoje operacije i radi na unaprijeđenim programima inspekcije u suradnji s Udruženjem za sigurnost komercijalnih vozila. Torc Robotics, podružnica Daimler Trucka, cilja na komercijalizaciju autonomnih kamiona Freightliner Cascadia razine 4 do 2027. godine. Navistar se priprema za pokretanje autonomnog komercijalnog pilot-programa s klijentima, surađujući s tvrtkom Plus na integraciji autonomne tehnologije razine 4. Gatik AI planira svoje B2B operacije u Dallasu, Teksasu, ove godine.

📷 Aurora Innovation
Aurora Innovation

Regulatorno okruženje se tek razvija

Regulatorno okruženje za autonomne kamione još uvijek se razvija. Trenutno ne postoje specifični američki savezni zakoni ili propisi koji reguliraju komercijalna autonomna vozila u Sjedinjenim Državama. Međutim, 25 američkih država donijelo je zakone koji omogućuju i reguliraju primjenu autonomnih vozila. Savezna uprava za sigurnost motornih vozila (FMCSA) priprema sigurnosne standarde za kamione s automatiziranim sustavima vožnje, iako nije jasno kada će ova pravila biti finalizirana. Neke države, poput Teksasa i Arizone, donijele su propise koji dopuštaju ili promiču upotrebu autonomnih komercijalnih vozila.

📷 Aurora Innovation
Aurora Innovation

Dvije trećine Amerikanaca se boje

Javno prihvaćanje ostaje značajna prepreka, s 66% američkih vozača koji izražavaju strah od vožnje u autonomnim vozilima. Sigurnosne zabrinutosti i dalje postoje, posebno zbog nedostatka sveobuhvatnih saveznih propisa. Sindikati, poput Teamstera, zalažu se za zakonodavstvo koje bi zahtijevalo prisutnost ljudskih vozača za nadzor autonomnih sustava. Također se vode rasprave o potencijalnom utjecaju na zapošljavanje vozača kamiona.

Iako potpuno autonomne komercijalne operacije još nisu započele, intenzivno testiranje je u tijeku. Tvrtke provode ispitivanja na javnim cestama, često uz prisutnost sigurnosnih vozača. Aurora je već prevezla preko 7.000 tereta u testnim vožnjama, u gotovo 3 milijuna kilometara. Testiranja se prvenstveno provode u državama s povoljnim propisima, kao što su Teksas, Arizona i dijelovi Kalifornije.