Uberovi robotaksiji stižu na testiranje u London
Wayve i Uber Technologies najavili su plan za razvoj i pokretanje prvih javnih testiranja potpuno autonomnih vozila razine 4 na cestama u Londonu, kao najvećem gradu dosad

Nakon što je nedavno britansko Ministarstvo prometa objavilo ubrzani regulatorni okvir za komercijalne projekte autonomnih vozila, kao korak prema pozicioniranju Ujedinjenog Kraljevstva kao jednog od predvodnika u toj industriji, javili su se i prvi zainteresirani za pokretanje takvih projekata. Oni su poznati pružatelj usluga taksi prijevoza Uber i Wayve, proizvođač sustava autonomne vožnje, koji su najavili svoj plan za razvoj i pokretanje prvih javnih testiranja autonomnih vozila razine 4 na javnim cestama u Londonu.
AI s brzim učenjem
London će tako postati najveće tržište na kojem je Uber najavio ispitivanja autonomnih vozila. Testiranja će spojiti Wayveovu tehnologiju autonomne vožnje "Embodied AI" s Uberovom mrežom za prijevoz putnika, a cilj projekta je priprema za širu primjenu autonomnih vozila na europskim cestama. Prije početka testiranja najavljeno je da će kompanije surađivati s britanskom vladom i kompanijom Transport for London na ishođenju potrebnih dozvola i odobrenja.
London i ostali britanski gradovi predstavljaju izazovno prometno okruženje s drukčijim prometnim pravilima i infrastrukturom u odnosu na SAD, gdje se dosad odvijala većina testiranja autonomnih vozila razine 4. Iskustva iz Ujedinjenog Kraljevstva bit će važna za daljnji razvoj te tehnologije i njezinu primjenu u gradovima diljem svijeta, poruka je iz Ubera.
Wayveov pristup temeljen na umjetnoj inteligenciji, poznat kao AV2.0, nadilazi ograničenja tradicionalnih sustava autonomnih vozila koji se oslanjaju na HD karte, unaprijed zadana pravila i ograničena područja vožnje. Umjesto toga, Wayveova end-to-end Embodied AI tehnologija uči kroz iskustvo, poput ljudskih vozača, što joj omogućava učinkovitu prilagodbu novim cestama, vozilima i gradovima.
Ta je sposobnost potvrđena i tijekom njihove nedavne međunarodne turneje, u kojoj je isti AI sustav vozio kroz 90 gradova u 90 dana, diljem Europe, Sjeverne Amerike i Japana – od gustog gradskog prometa do seoskih cesta i zahtjevnih autocesta, uz minimalno prethodno upoznavanje s okruženjem.