Waymo najavio sustav robotaksija šeste generacije

Izgleda da je 2024. godina robotaksija – uz najave domaćeg Vernea i nadolazeću prezentaciju Tesle, Googleov Waymo predstavio je svoj novi model, razvijen isključivo s autonomnom vožnjom na umu

Autonet.hr četvrtak, 22. kolovoza 2024. u 19:30

Tek što su se iz Googleove kompanije Waymo pohvalili s novim postignućem, 100.000 vožnji tjedno obavljenih u tri američka grada, stiže i nova najava – u suradnji s kineskim su Zeekrom razvili svoju već šestu generaciju autonomnih vozila, specijalno izrađenih za namjene autonomnog prijevoza putnika. Ovaj automobil odmak je od postojećih Waymovih vozila, koja su zapravo prerađeni Jaguari I-Pace, tako da je tu riječ o monovolumenu dizajniranome "iz nule" kako bi postao robotaksi.

Waymo Driver

Novi model pogonjen je sustavom Waymo Driver šeste generacije. Bit će značajno jeftiniji za nabavku, dat će bolji doseg s jednim punjenjem baterije, sve uz zamjetno snažnije računalo koje ga pokreće i nove mogućnosti. Opremljen je s 13 kamera, 4 lidara, 6 radara i nizom vanjskih audio senzora, kako bi bio još sigurniji u užurbanim gradskim okruženjima. Sustav tako može "vidjeti" svoju okolicu do udaljenosti od 500 metara u svim smjerovima oko vozila, danju i noću, pri gotovo svim vremenskim uvjetima – od vrućine, magle, kiše, pa čak i do tuče.

Prema prikazanome, kabina ovog vozila je prostrana i nudi prostor za smjestiti do pet osoba u klasičnoj konfiguraciji, dva na mjestima vozača i suvozača te tri na stražnjoj klupi.

Radari, kamere i lidari pritom rade paralelno, dajući višeslojnu sliku okoline i funkcioniraju kao redundantni sustavi po principu "što ne vidi jedan, vidi drugi". Automobili trenutačno prolaze rigorozna testiranja, kako na zatvorenim stazama, tako i u računalnim simulacijama i javnim cestama. Nova generacija senzora i automatike neće biti ugrađivana, kažu, samo u Zeekrov monovolumen, već će svoj put naći i u ostala vozila u Waymovoj floti. Međutim, zasad još nije poznato kada bi se to moglo dogoditi, kao što nije objavljen niti mogući termin početka dolaska novih robotaksija u redovnu službu na američke ceste.