Na hrvatsko tržište stigao 4.461 novi auto, ali i još jedna nova kineska marka
Vodeća marka tijekom siječnja bio je Volkswagen uz 548 primjeraka, a što je za 19 vozila bolji rezultat od Škode, odnosno 108 vozila više od trećeplasiranog Suzukija
![Volkswagen T-Cross 📷 Ivan Cvetković](/img/na-hrvatsko-trziste-stigao-4461-novi-auto-ali-i-jos-jedna-nova-kineska-marka_81k6f9.jpg)
Kažu da je siječanj najdulji i najdepresivniji mjesec u godini, a koje je sada za nama i već smo lijepo zakoračili u najkraći mjesec. To znači da nam je vrijeme i proanalizirati kakvi su početni prodajni rezultati na tržištu osobnih automobila. Prema podacima agencije Promocija plus, tijekom siječnja nam je pristigao 4.461 novi automobil, što je potpuno identično kao i godinu ranije.
Najtraženije marke - siječanj 2025.
marka | kom | % | |
1 | Volkswagen | 548 | 12,28% |
2 | Škoda | 529 | 11,86% |
3 | Suzuki | 344 | 7,71% |
4 | Dacia | 308 | 6,90% |
5 | Opel | 286 | 6,41% |
6 | Toyota | 269 | 6,03% |
7 | Hyundai | 252 | 5,65% |
8 | Renault | 239 | 5,36% |
9 | Kia | 230 | 5,16% |
10 | BMW | 189 | 4,24% |
11 | Audi | 176 | 3,95% |
12 | Ford | 176 | 3,95% |
13 | Peugeot | 116 | 2,60% |
14 | Mazda | 109 | 2,44% |
15 | Citroen | 101 | 2,26% |
16 | Mercedes | 91 | 2,04% |
17 | Volvo | 66 | 1,48% |
18 | Cupra | 60 | 1,34% |
19 | Nissan | 59 | 1,32% |
20 | Porsche | 47 | 1,05% |
21 | Geely | 46 | 1,03% |
22 | Land Rover | 33 | 0,74% |
23 | MG | 30 | 0,67% |
24 | Seat | 27 | 0,61% |
25 | Jeep | 21 | 0,47% |
26 | Lexus | 20 | 0,45% |
27 | Forthing | 15 | 0,34% |
28 | Mini | 12 | 0,27% |
29 | Lynk & Co | 10 | 0,22% |
30 | SsangYong | 10 | 0,22% |
31 | ostali | 42 | 0,94% |
ukupno | 4461 | 100% |
Idemo redom, a vodeći je Volkswagen. Poznati njemački brend ubilježio je 548 registracija, a što je čak 212 vozila više nego li je to bilo tijekom siječnja 2024. godine. Riječ je o porastu od preko 63%. Druga je pozicija pripala Škodi uz 529 vozila, a što je 87 vozila, odnosno malo više od 14% manje nego li je bilo lani istog mjeseca. Porast od 27 vozila bilježi i trećeplasirani Suzuki koji je ukupno upisao 344 vozila, a što znači da je imao porast od 8,52%.
Nakon već spomenutog Volkswagena, najveći količinski porast tijekom siječnja imao je Ford koji bilježi 176 vozila, a što je 83 vozila, odnosno 89,25% više u odnosu na isti mjesec lani. Nešto manji rast, od 69 vozila, na ukupno 161 vozilo imala je Kia. Na onoj drugoj strani, s najvećim brojčanim minusom pomirila se Škoda, a prati je i Seat koji je uz minus od 79 vozila stigao na 106 registracija. U postotku to je manjak za 74,53%.
Još veći postotni manjak zabilježio je Fiat. Naime, uz svega 4 vozila tijekom siječnja riječ je o rezultatu koji je za 43 vozila, odnosno 91,49% manji rezultat. Naravno, ti minusi ili pak plusevi tek tijekom jednog mjeseca nisu nikakav pokazatelj kakva nas godina očekuje.
Očekuje se daljnji prodor kineskih modela
Ipak, ima još nekih činjenica koje je potrebno istaknuti. Jedna od njih svakako je što smo tijekom siječnja dobili čak tri nova primjerka s logotipom Bentleya. Pored toga, na 'kineskom bloku' Geely je uz 46 registracija bio bolji za 16 vozila od MG-a, stiglo je 15 Forthinga, 15 primjeraka Lynk&Co, ali i jedna potpuno nova marka na našem tržištu. Jaecoo je marka koja pripada Chery grupaciji, jednoj od onih koja bi mogla napraviti velike potrese na europskom tržištu automobila. Riječ je o brendu koji slovi kao najmlađi - nastao je tijekom travnja 2023. godine. Znači, marka nije stara niti dvije godine, a zamišljena je kao premium SUV marka. Trenutačno imaju tri modela imena J7, J8 i J6, a ustvari je riječ o Chery modelima Tansuo 06, Tiggo 9 te iCar 03 s novim obilježjima. Tako kineske marke imaju udio od 2,29%, dok su lanjskog siječnja imale 1,55%, dok su godinu završile na čak 3,53%. Uzmemo li u obziru tu tendenciju porasta, ali i činjenicu da uskoro s prodajom počinje i BYD, nema sumnje kako se očekuje značajniji prodor kineskih automobila i na naše tržište.
Na izvrstan Volkswagenov rezultat najviše je utjecaja imao model T-Cross koji je uz 263 primjeraka činio 47,99% svih VW modela. Drugi najtraženiji model je Suzuki Vitara uz 188 primjeraka, a koji je to 'srebro' podijelio s Opel Corsom koja je imala identičan rezultat. Samo četiri primjerka manje bilježi inače vodeća Škoda Octavija. Impresionira podatak da je peta pozicija pripala najvećem SUV modelu Škode, Kodiaqu uz 129 vozila.
20 najtraženijih modela - siječanj 2025.
model | kom | % | |
1 | Volkswagen T-Cross | 263 | 5,90% |
2 | Opel Corsa | 188 | 4,21% |
3 | Suzuki Vitara | 188 | 4,21% |
4 | Škoda Octavia | 184 | 4,12% |
5 | Škoda Kodiaq | 129 | 2,89% |
6 | Dacia Sandero | 126 | 2,82% |
7 | Dacia Duster | 115 | 2,58% |
8 | Hyundai Tucson | 113 | 2,53% |
9 | Ford Kuga | 109 | 2,44% |
10 | Suzuki SX4 | 96 | 2,15% |
11 | Renault Captur | 89 | 2,00% |
12 | Citroen C3 | 81 | 1,82% |
13 | Toyota C-HR | 78 | 1,75% |
14 | Opel Mokka | 74 | 1,66% |
15 | Kia Stonic | 72 | 1,61% |
16 | Škoda Kamiq | 72 | 1,61% |
17 | Kia Sportage | 71 | 1,59% |
18 | Renault Clio | 71 | 1,59% |
19 | Volkswagen Tiguan | 67 | 1,50% |
20 | Dacia Jogger | 65 | 1,46% |
21 | ostali | 2210 | 49,54% |
ukupno | 4461 | 100,00% |
Zanimljivostima niti tu nije kraj. Naime, pogledamo li popis najtraženijih marki električnih vozila, i tu je vodeći Volkswagen uz čak 32 vozila. To znači da je njemački proizvođač osvojio 39,51% tržišta koje je tijekom siječnja iznosilo 81 električno vozilo. Druga najtraženija EV marka je Citroën uz 11 primjeraka, uz udio od 10,9%. Stiglo je i 8 električnih Hyundai modela, kao i po sedam primjeraka Tesli odnosno električnih Porschea. Ukupno su električni modeli činili 1,8% tržišta. Dacia i Renault modeli jedini su s plinskim instalacijama, a koji čine 3,2% tržišta. Uz svega 492 vozila dizelaši su imali udio od 11%, dok su hibridi činili 39,3% tržišta. Preostalih 44,7% tržišta odnosi se na benzinske inačice.