BYD-ov novi sustav autonomne vožnje s tri LiDAR senzora i računalnom snagom od 600 TOPS-a

BYD je predstavio sustav autonomne vožnje "Božje oko" koji će biti dostupan u svim modelima, od pristupačnog Seagulla do luksuznog Yangwanga...

Autonet.hr ponedjeljak, 10. veljače 2025. u 20:15
📷 BYD
BYD

Kineski BYD predstavio je danas svoj najnoviji sustav napredne pomoći u vožnji (ADAS) pod nazivom "Božje oko" (izvorno ime na kineskom glasi "Tian Šen Ži Jan"), čime tvrtka nastoji učiniti napredne značajke vožnje dostupnima u svim svojim modelima vozila, od pristupačnih do luksuznih.

Tri razine prilagođene različitim segmentima vozila

BYD je često bio kritiziran zbog zaostajanja u tehnologiji autonomne vožnje. Novim sustavom tvrtka nastoji unaprijediti sigurnost i praktičnost vožnje uz pristupačne cijene. Sustav dolazi u tri razine - C, B i A - prilagođene različitim segmentima vozila. Ovakav modularni pristup omogućuje široku dostupnost BYD-ovih naprednih tehnologija vožnje.

5.000 inženjera radi na problemu

Predsjednik BYD-a Wang Chuanfu na predstavljanju je objasnio kako je tehnološka infrastruktura tvrtke doprinijela razvoju najnovijeg sustava. BYD upravlja najvećom bazom podataka o vozilima u Kini, a među 110.000 inženjera njih 5.000 radi na razvoju inteligentne vožnje. Tijekom 2024. godine sustav je prikupio podatke testirajući ADAS na 72 milijuna kilometara dnevno. Wang predviđa da će inteligentna vožnja postati ključna značajka za kupce automobila u sljedeće dvije do tri godine.

Predsjednik BYD-a Wang Chuanfu  📷 BYD
Predsjednik BYD-a Wang Chuanfu BYD

U sve modele bez dodatne naknade

Za razliku od konkurencije, koja napredne autonomne značajke nudi samo u najjačim modelima iznad 200.000 juana, BYD integrira sustav u vozila različitih cjenovnih razreda bez dodatne naknade.

Na ovom videu prikazano je kako Yangwang U9 samostalno juri trkaćom stazom.

Osnovni model razine C namijenjen je standardnim BYD vozilima poput modela Seagull, čija je cijena 69.800 juana (oko 10.000 eura). Sustav koristi sklop od tri kamere s DiPilot 100 tehnologijom procesorske snage 100 TOPS-a. Opremljen je s 12 kamera za potpuni pregled okoline, pet radara dometa do 300 metara te 12 ultrazvučnih radara s preciznošću parkiranja od dva centimetra. Trenutno podržava navigaciju autopilotom na autocestama (NOA), a putem OTA nadogradnji planirano je proširenje funkcionalnosti na gradsku vožnju.

Srednja razina kategorije B dodaje LiDAR senzor za poboljšanu percepciju i koristi DiPilot 300 tehnologiju snage 300 TOPS-a. Ovaj sustav ugrađuje se u premium Denza modele i odabrana flagship vozila glavnog brenda.

Sustav razine A dolazi s tri LiDAR senzora i DiPilot 600 tehnologijom snage 600 TOPS-a. Namijenjen je luksuznom brendu Yangwang, omogućujući autonomnu navigaciju na autocestama i gradskim ulicama. Na predstavljanju je prikazan Yangwang U9 superautomobil koji je samostalno vozio na trkaćoj stazi.