Porsche osmislio šesterotaktni motor s unutarnjim izgaranjem
Nasuprot široko prihvaćenim tehnologijama dvotaktnih i četverotaktnih motora, u Porscheu smatraju da bi njihovo novo rješenje moglo, unatoč povećanoj kompleksnosti, dovesti i do veće efikasnosti
Kanadski portal AutoGuide otkrio je patentnu prijavu predanu Patentnom uredu SAD-a, u kojoj Porsche opisuje svoju inovaciju u području motora s unutarnjim izgaranjem. U želji da povećaju njihovu efikasnost, osmislili su dodati im nova dva takta u radni ciklus. Patent, razvijen u suradnji s rumunjskim Tehničkim sveučilištem Cluj-Napoca, opisuje taj način rada kao dva ciklusa po tri takta.
Šest umjesto četiri
Četverotaktni motor, po definiciji, obavlja svoj radni ciklus u četiri takta, odnosno dok radilica načini dva kruga. Pritom je od četiri takta samo jedan radni:
- Usis
- Kompresija
- Izgaranje (radni takt)
- Ispuh
No, u Porscheu imaju ideju između toga dodati još jedan radni takt, tj. još jedan ciklus koji bi pospješio efikasnost rada takvog motora. Prema njihovom patentnom prijedlogu, šest taktova bi izgledalo ovako:
- Usis
- Kompresija
- Izgaranje (radni takt)
- Kompresija
- Izgaranje (radni takt)
- Ispuh
Kako bi takav motor mogao efikasno raditi, u Porscheu su morali osmisliti i jedinstveni dizajn radilice. Ona se okreće unutar dodatnog prstena, pa tako klipni mehanizam dobiva novi oblik – umjesto jedne gornje i jedne donje mrtve točke, nova bi konfiguracija osigurala da klipovi imaju po dvije gornje i dvije donje mrtve točke. Klipovi bi išli do više mrtve točke u prvom, a do niže u drugom radnom taktu. Tijekom šest taktova radilica bi zatvorila 1080°, tj. tri puna kruga.
Za provedbu ove metode ključan je novi dizajn cijelog sustava. To uključuje klip preko klipnjače povezan s planetarnim sustavom prijenosa, gdje se planetarni zupčanik rotira unutar prstena. Taj jedinstveni ekscentrični mehanizam omogućava klipu dosegnuti navedene mrtve točke na različitim pozicijama, stvarajući šesterotaktni ciklus.
Patent kaže da motor također može uključivati mehanizme za podešavanje omjera kompresije i vremena trajanja taktova, dodatno optimizirajući proces izgaranja. Moguće je da bi dodatni taktovi mogli pomoći i u povećanju učinkovitosti izgaranja novih sintetičkih e-goriva ili vodika. Šesterotaktni bi motor imao veću snagu i omogućavao čišći rad, jer bi mu radni bio svaki treći takt, za razliku od četverotaktnog gdje je to svaki četvrti. Sustav je navodno fleksibilan i može raditi s različitim brojem cilindara, postavljenim u V, W ili ravnim (boxer) konfiguracijama, dok bi im broj trebao idealno biti višekratnik broja tri.