Zavirite u Ferrarijevu novu e-tvornicu u Maranellu

Otvoren je novi proizvodni pogon u kojem će se sklapati klasični, hibridni te prvi električni modeli Ferrarija. Tvornica je izgrađena s ekološkom održivosti na umu i "spremna za budućnost"

Autonet.hr ponedjeljak, 24. lipnja 2024. u 18:43
📷 Ferrari
Ferrari

Prošloga tjedna u Maranellu je svečano otvoren novi proizvodni pogon, tzv. e-tvornica, u kojoj će se sklapati automobili s klasičnim i hibridnim pogonima, ali i prvi električni modeli Ferrarija. Kroz cijeli pogon ističu se odrednice dizajna kao što su fleksibilnost, ekološka održivost i tehnološka neutralnost. U prijevodu, to znači da se proizvodne linije mogu prilagoditi kako bi proizvodi sklopljeni na njima bili kvalitetniji (uz ne nužno fokus na količinu), da se pogon napaja energijom iz obnovljivih izvora te da se svi dijelovi tvornice mogu koristiti za sklapanje automobila s bilo kojim tipom pogona.

Ferrari je novu e-tvornicu opremio i s 3 tisuće solarnih panela, ukupne vršne snage čak 1,3 MW, koja će davati dio energije za pogon, dok će ostatak do kraja godine dolaziti iz vanjskih, ali također obnovljivih izvora. Reciklirat će se maksimalna moguća količina energije, pa će tako primjerice 60% energije korištene u testiranju baterija i motora biti vraćeno u posebne baterije i preusmjereno natrag u mrežu. Umjesto pitke vode u proizvodnom procesu koristit će se i kišnica.

Tvornica uključuje i prostore za treniranje novih zaposlenika, kako bi se oni prilagodili na rad s novim tehnologijama. U proizvodnim linijama aktivnu će ulogu imati i roboti, koji će usko surađivati s ljudima, dok cijeli pogon ima i "digitalnog blizanca" na kojem se može pratiti cijeli proces proizvodnje. Za radnike tu su i dodatne pogodnosti, od ergonomskih radnih mjesta, prostora za odmor, dovoljno prirodnog svjetla i slično – sve što ne karakterizira tradicionalne proizvodne pogone u kojima nastaju automobili.

Tvornica se gradila dvije godine, ima ukupnu površinu od 42.500 m2, a u njoj će raditi više od 300 ljudi. Izgrađena je po principima gotovo nulte energetske klase (NZeb) i smanjit će godišnje emisije CO2 za 2,7 tisuća tona, u usporedbi sa sličnom klasičnom tvornicom.