Atraktivni SUV Lamborghini Urus u izvedbi SE postao je hibrid
Prvi Lamborghinijev hibridni SUV ponudit će snagu motora od 800 KS, doseg samo na baterije od 60 kilometara kao i najveću maksimalnu brzinu za vozila iz svoje kategorije
Automobili Lamborghini službeno su zakoračili u eru hibridizacije pogona donijevši prvi plug-in hibridni pogonski sklop u svoj vrlo popularni i atraktivni SUV, Urus. Lamborghini Urus SE službeno je predstavljen na salonu automobila u Pekingu, a karakterizira ga nekoliko noviteta: od optimiziranije aerodinamike, preko novih tehnologija u kabini pa do novog priključnog hibridnog pogonskog sustava snage čak 800 KS.
Zahvaljujući "dvostrukom srcu" koje mu kuca pod haubom, termalnom i električnom, specifikacije u pogledu snage i okretnog momenta najviše su ikad, čime SE postaje rekorder u svojoj kategoriji te donosi značajno smanjenje štetnih emisija (do 80%). Najavljena su i inovativna tehnička rješenja, kao što je primjerice električni sustav "torque vectoringa" koji je, uz elektronički upravljani stražnji diferencijal, zadužen za optimalan prijenos snage.
Tehnički gledano, Urus SE donosi twin-turbo 4-litrni V8 motor, prerađen da sada daje 620 KS i 800 Nm okretnog momenta. Spojeno sa sinkronim elektromotorom s trajnim magnetima snage 192 KS i 483 Nm, to daje ukupnu vršnu snagu pogonskog sustava od 800 KS. U podu vozila smještena je litij-ionska baterija kapaciteta 25,9 kWh. Snaga se na kotače prenosi kroz 8-stupanjski automatski mjenjač na sve kotače.
Uz električni "torque vectoring" tu je i elektro-hidraulično kvačilo, diferencijal s ograničenim proklizavanjem i sustavi raspodjele okretnog momenta, prilagodljivi čak i na način da Urusu SE omogućavaju kontrolirano "driftanje", kao da je riječ o sportskom superautomobilu. Lamborghini Urus SE od 0 do 100 km/h ubrzava za 3,4, a do 200 km/h za 11,2 sekunde. Najviša brzina mu je čak 312 km/h (isključivo na struju 130 km/h), čime je postao rekorder svojeg Super SUV segmenta.
Što se tiče vanjštine, blago su redizajnirani odbojnici, prednja rešetka, spojler i difuzor, a sve to donijelo je povećanje učinkovitosti te "downforcea" pri većim brzinama za čak 35% (u usporedbi s klasičnim Urusom), čineći Urus SE još stabilnijim. U kabini je povećan središnji zaslon, koji je sada dijagonale 12,3", a posebna pozornost posvećena je i detaljima poput mehaničkih tipki i materijalima u kokpitu.
Lamborghini Urus SE za sada nije dobio datum dolaska na tržište, kao niti cijenu, no sigurno je da će ona biti značajno viša od 200, pa možda i 230 tisuća eura.