Corvette ZR1X 2026: GM-ov hibridni odgovor europskim hiperautomobilima

GM-ov ZR1X ima performanse usporedive s najskupljim europskim konkurentima poput Ferrarija, ali po znatno nižoj cijeni. Legendarni brend i simbol američkog automobilizma ostaje relevantan i u elektrificiranoj automobilskoj budućnosti

Autonet.hr četvrtak, 19. lipnja 2025. u 19:00

General Motors je jučer u Austinu predstavio Chevrolet Corvette ZR1X 2026, hibridni hiperautomobil koji razvija 1250 konjskih snaga kombinacijom twin-turbo V8 motora LT7 zapremine 5,5 litara i električnog sustava na prednjoj osovini. Sustav pogona na sve kotače omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za manje od dvije sekunde, a četvrt milje, američki standard mjerenja, s mjesta prelazi za manje od devet sekundi. S predviđenom cijenom iznad 200.000 dolara, model se pozicionira kao konkurent europskim hiperautomobilima poput Ferrarija F80.

ZR1X predstavlja evoluciju GM-ovog hibridnog pristupa, nadograđujući Corvette E-Ray hibrid i ZR1 koji je razvijao 1064 konjske snage. Razvojni tim je platformu srednjemotornog C8 dizajnirao prije desetljeća upravo s ovom primjenom na umu. Vozilo koristi bateriju od 1,9 kWh specifično za poboljšanje performansi, a ne za produženi električni doseg. 

Što se krije ispod haube

ZR1X koristi pogon na sve kotače koji bolje raspoređuje snagu po kotačima. Kočni diskovi promjera 42 centimetra najveći su koje je Corvette ikad imao i mogu zaustaviti automobil s usporenjem od 1,9G. "Htjeli smo da bude stabilan kao Stingray, samo s dva i pol puta više snage", objasnio je razvojni inženjer Keith Badgley za Engadget. Aerodinamički elementi od ugljičnih vlakana stvaraju pritisak prema dolje veći od 544 kilograma.

GM ovdje nije radio samo na impresivnim performansama na papiru. Integrirali su napredne sustave za korištenje na stazi poput Push-to-Pass načina rada koji trenutno povećava kombiniranu snagu hibridnog pogonskog sklopa za optimalno pretjecanje na krugu. Twin-turbo V8 motor zadržava svoj legendarni zvučni potpis i mehaničke karakteristike, što će zadovoljiti entuzijaste koji su skeptični prema elektrifikaciji sportskih automobila.

Kako ga vidi industrija

Automobilski mediji pozitivno su primili ZR1X, pri čemu publikacije ističu njegove performanse i tržišno pozicioniranje. MotorTrend ga karakterizira kao evoluciju E-Ray hibridnog sustava, dok Car and Driver naglašava njegovu ulogu kao američkog odgovora europskim proizvođačima superautomobila. The Drive postavlja pitanje može li Chevrolet nadmašiti ovu razinu performansi, napominjući da ZR1X ispunjava viziju "Oca Corvette" Zore Arkus-Duntova, za srednjemotorni dizajn.

Što najnoviji model znači za budućnost Corvette

ZR1X je za GM način kako ući u elektrificirani svijet, a da ne izgubi ono što Corvette čini posebnim. Automobil ima masu od 1860 kilograma, što je prilično za sportski automobil, ali GM tvrdi da je softverska optimizacija riješila probleme upravljanja. "Srednjemotornu platformu smo osmislili upravo za ovakve projekte", rekao je potpredsjednik Ken Morris. To znači da ovo nije slučajna ideja - plan za hibridnu Corvette postoji već godinama.

ZR1X održava tradiciju performansi Corvette prilagođavajući se suvremenim automobilskim trendovima. Od svojeg debija 1953. godine kao američki sportski automobil, Corvette je evoluirao kroz različite generacije, a ZR1X nastavlja ovaj razvojni put.