Pagani Huayra Codalunga Speedster: Vrhunac ekskluzivnosti sa 864 KS

Pagani je predstavio Huayru Codalungu Speedster koja odaje počast trkaćim automobilima iz prošlosti uz bezgranične mogućnosti personalizacije

Autonet.hr četvrtak, 10. srpnja 2025. u 06:00
Pagani Huayra Codalunga Speedster 📷 Foto: Pagani
Pagani Huayra Codalunga Speedster Foto: Pagani

Pagani je ponovno podigao ljestvicu ekskluzivnosti predstavljanjem novog, ultra-limitiranog hiperautomobila. Kako prenosi Carscoops, riječ je o modelu Huayra Codalunga Speedster, koji predstavlja evoluciju već ionako rijetkog Codalunga modela. Proizvest će se samo 10 primjeraka, a svaki će biti jedinstveni projekt krojen po mjeri vlasnika.

"Huayra Codalunga Speedster je posveta onima koji svoj sportski automobil zamišljaju kao ikonu lakoće i zamaha, oblikovanu esencijalnim linijama koje s lakoćom nadilaze vrijeme", izjavio je Horacio Pagani. Legenda koja stoji iza brenda vidi ovaj automobil kao posvetu trkaćim automobilima iz 1950-ih i 1960-ih. Ti su automobili često smatrani bezvremenskima, ne samo zato što su bili brzi i tehnološki revolucionarni, već i zato što su bili poprilično atraktivnu.

Upravo tu mješavinu Pagani traži u Codalunga Speedsteru. S dizajnerske strane, jedinstven je u obitelji Huayra. Vjetrobransko staklo je niže, kao i bočni prozori, a prednja svjetla su ugrađena u karoseriju kao što to do sada nije bio slučaj.

Uklonjivi tvrdi krov stvara vizualni dojam kapljice kiše. Straga se sada nalazi šest ispušnih cijevi umjesto četiri – dvije su smještene ispod stražnjeg difuzora, dok su preostale četiri na tradicionalnoj poziciji u braniku.

Kabina je također jedinstvena. Završne obrade su polumatirane kako bi evocirale duh starih trkaćih automobila. Umjesto da kabinu preplave karbonom i titanom, ovdje ćete pronaći više mahagonija te ručno kovanih i poliranih aluminijskih zakovica. Čak je i presvlaka sjedala jedinstvena za ovaj model i crpi inspiraciju iz modernih dizajnerskih trendova i prepoznatljivog profila Paganijevog ispuha.

Funkcija unutar forme

Ovo nije samo nova, lijepa haljina za Huayru koja je lansirana 2011. godine. Monokok u Codalunga Speedsteru je potpuno nov. Automobil ima skrivene NACA usisnike, difuzore i aerodinamičke promjene koje poboljšavaju koeficijent otpora zraka.

Ispod stražnjeg poklopca nalazi se isti AMG V12 koji pokreće i standardni Huayra Codalunga. U Speedsteru razvija 864 KS (635 kW) i 1.100 Nm okretnog momenta, koji se putem sedmerostupanjskog mjenjača šalje isključivo na stražnje kotače. Kupci mogu birati između automatiziranog ručnog ili pravog manualnog mjenjača s tri papučice.

Ogromne Brembo kočnice osiguravaju zaustavnu moć, dok prianjanje pružaju Pirelli Trofeo R gume. Pagani navodi da će Speedster doseći elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 350 km/h.

Grandi Complicazioni

U slučaju da sve ovo ne zvuči dovoljno personalizirano, Pagani ide korak dalje. Nude program koji nazivaju Grandi Complicazioni (velike komplikacije, termin inače poznat u urarstvu), što je u osnovi odjel posvećen tome da već unikatni automobil učini još posebnijim. "To su komadi koji zahtijevaju izvanrednu domišljatost i apsolutnu predanost: vrijeme, brigu i stručnost. Samo nekoliko majstora na svijetu posjeduje vještinu da ih izradi, često u iznimno ograničenim brojevima, ponekad kao jedan, jedinstveni primjerak", navodi proizvođač.

Smatrajte ovo Paganijevom verzijom Ferrarijevog programa Tailor Made ili Lamborghinijevog Ad Personam. Razlika je samo u tome koliko daleko je Pagani spreman ići: "Nema granica personalizaciji: koncepti, oblici, materijali, boje, završne obrade. Jedina granica je mašta onih koji sanjaju o uistinu jedinstvenom automobilu", kažu.

Ako to nije prazno platno za najzahtjevnije klijente, ne znamo što jest. A to i priliči tako cijenjenom brendu i automobilu koji ne predstavlja samo prijevozno sredstvo, već pokretno umjetničko djelo stvoreno za najzahtjevnije kolekcionare na svijetu.