Pagani Huayra Codalunga Speedster: Vrhunac ekskluzivnosti sa 864 KS
Pagani je predstavio Huayru Codalungu Speedster koja odaje počast trkaćim automobilima iz prošlosti uz bezgranične mogućnosti personalizacije

Pagani je ponovno podigao ljestvicu ekskluzivnosti predstavljanjem novog, ultra-limitiranog hiperautomobila. Kako prenosi Carscoops, riječ je o modelu Huayra Codalunga Speedster, koji predstavlja evoluciju već ionako rijetkog Codalunga modela. Proizvest će se samo 10 primjeraka, a svaki će biti jedinstveni projekt krojen po mjeri vlasnika.
"Huayra Codalunga Speedster je posveta onima koji svoj sportski automobil zamišljaju kao ikonu lakoće i zamaha, oblikovanu esencijalnim linijama koje s lakoćom nadilaze vrijeme", izjavio je Horacio Pagani. Legenda koja stoji iza brenda vidi ovaj automobil kao posvetu trkaćim automobilima iz 1950-ih i 1960-ih. Ti su automobili često smatrani bezvremenskima, ne samo zato što su bili brzi i tehnološki revolucionarni, već i zato što su bili poprilično atraktivnu.
Upravo tu mješavinu Pagani traži u Codalunga Speedsteru. S dizajnerske strane, jedinstven je u obitelji Huayra. Vjetrobransko staklo je niže, kao i bočni prozori, a prednja svjetla su ugrađena u karoseriju kao što to do sada nije bio slučaj.
Uklonjivi tvrdi krov stvara vizualni dojam kapljice kiše. Straga se sada nalazi šest ispušnih cijevi umjesto četiri – dvije su smještene ispod stražnjeg difuzora, dok su preostale četiri na tradicionalnoj poziciji u braniku.
Kabina je također jedinstvena. Završne obrade su polumatirane kako bi evocirale duh starih trkaćih automobila. Umjesto da kabinu preplave karbonom i titanom, ovdje ćete pronaći više mahagonija te ručno kovanih i poliranih aluminijskih zakovica. Čak je i presvlaka sjedala jedinstvena za ovaj model i crpi inspiraciju iz modernih dizajnerskih trendova i prepoznatljivog profila Paganijevog ispuha.
Funkcija unutar forme
Ovo nije samo nova, lijepa haljina za Huayru koja je lansirana 2011. godine. Monokok u Codalunga Speedsteru je potpuno nov. Automobil ima skrivene NACA usisnike, difuzore i aerodinamičke promjene koje poboljšavaju koeficijent otpora zraka.
Ispod stražnjeg poklopca nalazi se isti AMG V12 koji pokreće i standardni Huayra Codalunga. U Speedsteru razvija 864 KS (635 kW) i 1.100 Nm okretnog momenta, koji se putem sedmerostupanjskog mjenjača šalje isključivo na stražnje kotače. Kupci mogu birati između automatiziranog ručnog ili pravog manualnog mjenjača s tri papučice.
Ogromne Brembo kočnice osiguravaju zaustavnu moć, dok prianjanje pružaju Pirelli Trofeo R gume. Pagani navodi da će Speedster doseći elektronički ograničenu maksimalnu brzinu od 350 km/h.
Grandi Complicazioni
U slučaju da sve ovo ne zvuči dovoljno personalizirano, Pagani ide korak dalje. Nude program koji nazivaju Grandi Complicazioni (velike komplikacije, termin inače poznat u urarstvu), što je u osnovi odjel posvećen tome da već unikatni automobil učini još posebnijim. "To su komadi koji zahtijevaju izvanrednu domišljatost i apsolutnu predanost: vrijeme, brigu i stručnost. Samo nekoliko majstora na svijetu posjeduje vještinu da ih izradi, često u iznimno ograničenim brojevima, ponekad kao jedan, jedinstveni primjerak", navodi proizvođač.
Smatrajte ovo Paganijevom verzijom Ferrarijevog programa Tailor Made ili Lamborghinijevog Ad Personam. Razlika je samo u tome koliko daleko je Pagani spreman ići: "Nema granica personalizaciji: koncepti, oblici, materijali, boje, završne obrade. Jedina granica je mašta onih koji sanjaju o uistinu jedinstvenom automobilu", kažu.
Ako to nije prazno platno za najzahtjevnije klijente, ne znamo što jest. A to i priliči tako cijenjenom brendu i automobilu koji ne predstavlja samo prijevozno sredstvo, već pokretno umjetničko djelo stvoreno za najzahtjevnije kolekcionare na svijetu.