AutoWallis započeo prodaju električnih dostavnih modela Farizon

Za sada su u ponudi dva modela - V6E i SV (SuperVan). Cijene startaju na 34.988 eura za V6E, a gdje nisu moguće nikakve nadoplate, dok SV starta na 49.999 eura

Ivan Cvetković subota, 1. ožujka 2025. u 07:05
Farizon SV 📷 Ivan Cvetković
Farizon SV Ivan Cvetković

Grupacija AutoWallis sa sjedištem u Budimpešti lani je najavila širenje poslovanja sklapanjem ugovora o distribuciji dostavnih modela Farizon u 8 država srednje i istočne Europe. Riječ je o brendu gospodarskih vozila koje proizvodi kineska grupacija Geely Auto Group. Geely je jedan od najvećih proizvođača vozila na svijetu, a čije smo neke osobne automobile već imali priliku isprobati. Podsjetimo i kako unutar iste grupacije djeluju i brendovi Volvo, Polestar, Lynk & Co, Lotus, Aston Martin, Proton, Zeekr, Geometry, Livan... AutoWallis osigurava distribuciju u 8 država u regiji - Austrija, Češka, Hrvatska, Mađarska, Poljska, Rumunjska, Slovačka i Slovenija.

Širenje na Europu

Farizon je relativno mladi brend, a koji je prvi puta predstavljen 2016. godine. Riječ je o prvom kineskom brendu gospodarskih vozila koji nudi asortiman proizvoda temeljenih na novim izvorima energije kao što su teška i laka gospodarska vozila i autobusi te prvi teški kamion na svijetu koji upotrebljava metanol M100 kao pogonsko gorivo. Farizon je predan postizanju zelenog prijevoza bez emisija i u tu je svrhu razvio vlastite pogonske sustave. Nakon uspjeha u Aziji, brend je ušao na međunarodna tržišta i sada je prisutan u Južnoj Americi, na Bliskom istoku i u jugoistočnoj Aziji, a lani je započeo širenje na Europu.

Nedavno su krenuli s predstavljanjima na brojnim tržištima, pa tako i u Hrvatskoj. Za početak, prodaju čine dva modela V6E i SV (SuperVan). V6E je ustvari povoljni, budget model, a koji dolazi u luksuznoj izvedbi. Naime, pripremljena je samo jedna opcija, bez mogućnosti bilo kakve nadoplate. U putničkoj kabini je opremljen 10,1-inčnim ekranom, kožnim i grijanim upravljačem, stražnjom kamerom, grijanim sjedalima, automatskim klima-uređajem, aluminijskoj podnici, obloženom krovu teretnog prostora...

Do 300.000 km jamstva

Ovaj 488,5 centimetara dugačak dostavnjak međuosovinskog razmaka 310 cm ima nosivost 1150 kg nosivost bez vozača. Teretni prostor je  obujma 6 kubika. Elektromotor s trajnim magnetima i sinkronim radom ima pogon na stražnje kotače te postiže maksimalnu brzinu od 110 km/h. Deklarirani doseg je 195 kilometara u kombiniranom režimu, odnosno 265 km u gradskom prometu. Zanimljivo je da V6E dolazi uz 300.000 kilometara odnosno 6 godina jamstva na bateriju, odnosno uz nadoplatu od 500 eura jamstvo se produljuje na 8 godina. Opće jamstvo na vozilo je 3 godine ili 100.000 km.

Farizon SV 📷 Ivan Cvetković
Farizon SV Ivan Cvetković

Iako je prvotno bio najavljen kako SuperVan, ipak su se odlučili kako će novi Farizon nositi ime SV. Riječ je o premium vozilu visoke kvalitete, a za čiji je razvoj bio zadužen europski dizajner. Pored toga, izgleda da su vozilo izvrsno pripremili po pitanju sigurnosti, te je SV zaslužio platinum razinu sigurnosti. Zanimljiv je i koeficijent otpora zraka od 0.29 cd, a birati se može između šest raspoloživih boja.

Moderni dostavnjak

Ponuda počinje L1H1 modelom koji broji 499 cm, duljine te 198 cm visine, a L2H2 je dugačak 549 te visok 218 cm, dok je najveći L3H3 koji broji 599,5 cm u duljinu te 250 cm u visinu. Taj najveći model ima obujam tovarnog prostora od 13 kubnih metara. Stražnja se vrata otvaraju na 270 stupnjeva, a utovarna visina je 52 centimetra. Dobra je opcije i što se nakon otvaranja suvozačevih vrata te bočnih kliznih vrata dobiva otvoreni prostor od čak 180 cm širine.

Farizon SV 📷 Ivan Cvetković
Farizon SV Ivan Cvetković

SV je izrađen na prilagođenoj 'born electric' modularnoj platformi, a koja bi trebala osigurati prednosti u prtljažnom prostoru, dometu, rukovanju i sigurnosti. SV koristi cell-to-pack tehnologiju za poboljšanje kapaciteta baterije, smanjenje težine i povećanje krutosti. Kao prvi na globalnom tržištu dostavnih vozila, SV donosi drive-by-wire tehnologiju za kočenje, upravljanje i reguliranje, a što znači da su izostali tipični hidraulički i mehanički sustavi. To je svakako dovelo i do smanjenja težine.

Farizon SV 📷 Ivan Cvetković
Farizon SV Ivan Cvetković

Koriste se NCM baterije na bazi nikal-kobalt-mangana, a nude visoku gustoću energije i radni napon, a čime su prikladne za veće dostavne modele. Pripremljene su baterije od 49, 67, 83 i 106 kWh. Jamstvo na baterije je 8 godina ili 200 tisuća kilometara, dok je opće jamstvo na istu kilometražu, no do maksimalno 5 godina starosti. Cijene se kreću od 50 do 71 tisuću eura. Raspoloživa su dva elektromotora, od 170 ili 200 kW. Svi modeli dolaze iz Kine, no pregovara se o tome da se započne i europska proizvodnja, najvjerojatnije u Slovačkoj.