Inspirirani Formulom 1, u Mercedesu na cesti testiraju baterije čvrstog stanja

Baterije za električna vozila, izrađene s čvrstim elektrolitom, donose brojne prednosti poput veće energetske gustoće, manje mase, bolju učinkovitost i sigurnost u vožnji

Autonet.hr utorak, 4. ožujka 2025. u 16:38

Sljedeća velika stvar u tehnologiji automobilskih je baterija njihova izvedba s čvrstim elektrolitom. Takve baterije "čvrstog stanja" (solid-state) razvijaju se na mnogo mjesta, a jedno od njih su i razvojni pogoni kompanije Mercedes AMG High Performance Powertrains, koja razvija i tehnologije za Formulu 1. Kao što to s tehnologijama obično biva, one najbolje i najisplativije s trkaćih staza dolaze i na cestu, pa su tako nedavno u Mercedes-Benzu započeli prvi cestovni testovi nove vrste baterija.

Model EQS opremljen je s baterijskim setom s čvrstim elektrolitom, prerađen je kako bi one mogle u njemu funkcionirati te opremljen dodatnim uređajima za nadzor i upravljanje takvom baterijom. U kompaniji se nadaju da će im opsežno testiranje u serijskom automobilu dati nove uvide u to koliko je moguće uklopiti ih u serijsku proizvodnju komercijalnih modela.

Iz laboratorija na cestu

Mercedes kaže da njihove baterije s čvrstim elektrolitom donose veću efikasnost i 25% dulji doseg vozilima, a njihov kemijski sastav osigurava veću energetsku gustoću (450 Wh/kg na razini ćelije), manju masu te poboljšanu sigurnost. Osim u elektrolitu, promjena je i u tehnologiji elektroda, pa su baterije sada litij-metalnog tipa, umjesto litij-ionskih.

Nova baterija u vozilu koje se temelji na modelu EQS omogućava do 25% veći domet vožnje u usporedbi s istom masom i veličinom odgovarajuće standardne baterije EQS-a. Smanjenje mase i veća energetska učinkovitost postignuti su pasivnim hlađenjem baterija. Očekuje se da će razvojno vozilo imati domet od preko 1.000 km, dok usporedivi model s klasičnom baterijom bilježi nešto preko 800 km dosega.

Baterije su razvijene u suradnji s kompanijom Factorial Energy, koja se diči time da je ovime postala prva u svijetu, koja je integrirala litij-metal baterije s čvrstim elektrolitom u jedan automobil iz serijske proizvodnje. Prelazak iz laboratorija na cestu ključan je za daljnji razvoj i visoko postavlja letvicu ostatku autoindustrije, poručuju iz Factoriala. Testiranje u ovom automobilu trajat će nekoliko mjeseci.