Strateški zaokret: Toyota se okreće baterijama i to solid-state tehnologiji

Toyota bi do 2030. trebala lansirati najmanje 10 novih modela EV-ova te povećati godišnju prodaju električnih automobila na 1,5 milijuna

Autonet.hr srijeda, 9. travnja 2025. u 15:49
Promjena strategije mogla bi imati dalekosežne posljedice za Toyotu, ali i za globalno tržište automobila 📷 Toyota
Promjena strategije mogla bi imati dalekosežne posljedice za Toyotu, ali i za globalno tržište automobila Toyota

Japanska Toyota priprema značajan zaokret u svojoj strategiji prema električnim vozilima. Ova promjena dolazi nakon godina kritika da kompanija zaostaje za konkurentima poput Tesle i kineskih proizvođača u razvoju i proizvodnji potpuno električnih automobila. Kompanija, kažu, planira lansirati novu generaciju EV-ova s naprednom tehnologijom baterija, uključujući solid-state baterije. Ove baterije mogle bi omogućiti punjenje od 10 minuta i domet do 1200 km. Prvi modeli opremljeni ovom tehnologijom očekuju se na tržištu do 2027.

Dalekosežne posljedice

Osim tehnoloških inovacija, Toyota radi i na reorganizaciji proizvodnih procesa kako bi smanjila troškove proizvodnje EV-ova. Kompanija uvodi nove metode sklapanja vozila koje će omogućiti bržu proizvodnju uz niže troškove. Cilj je postići konkurentnost s vodećim igračima na tržištu, kao što su Tesla i BYD.

Baterijski električni C-HR+ nedavno je debitirao u Europi, a kompaktni bZ3X prošlog je mjeseca pušten u prodaju u Kini. Portfelj koji uključuje i Lexus RZ uskoro bi se trebao početi širiti novim modelima 📷 Toyota
Baterijski električni C-HR+ nedavno je debitirao u Europi, a kompaktni bZ3X prošlog je mjeseca pušten u prodaju u Kini. Portfelj koji uključuje i Lexus RZ uskoro bi se trebao početi širiti novim modelima Toyota

Izvršni direktor Koji Sato najavio je da će Toyota do 2030. lansirati najmanje 10 novih modela EV-ova te povećati godišnju prodaju električnih automobila na 1,5 milijuna. To je značajan pomak u odnosu na dosadašnju strategiju kompanije koja se oslanjala na hibride i vodikove gorive ćelije. 

Ova promjena strategije mogla bi imati dalekosežne posljedice ne samo za Toyotu, već i za globalno tržište automobila. Uspije li ostvariti svoju viziju, Toyota bi mogla redefinirati standarde u proizvodnji električnih vozila i vratiti se na vrh inovacija.