Mercedes-Benz usporava prelazak na isključivo električne pogone

Iako im je strateška odrednica posljednjih godina bila postati proizvođačem isključivo luksuznih električnih automobila do kraja desetljeća, sada su ipak revidirali rokove transformacije

Autonet.hr petak, 23. veljače 2024. u 15:06

Mercedes-Benz je bio jedan od onih proizvođača koji su, unatoč regulatornim najavama o zabrani prodaje novih automobila na fosilna goriva od 2035. godine, svoje interne ciljeve postavili nešto ambicioznije. Prije tri su godine tako bili najavili da će postati proizvođačem isključivo luksuznih električnih automobila najkasnije do 2030. godine, a na putu do toga će 2025. godine prodavati najmanje 50% vozila s baterijsko-električnim pogonima.

Najmanje pet godina odgode

Međutim, tržišne okolnosti i potražnja slabija od očekivane odgodile su njihove planove. U sklopu objave godišnjih poslovnih rezultata iz njemačkog su koncerna objavili kako usporavaju s planiranom tranzicijom na potpuno električne pogone. Ona će se, prema sadašnjim procjenama, u potpunosti dogoditi pet godina nakon prvog roka, odnosno 2035. godine. Dakle, i početkom sljedećeg desetljeća bit će moguće kupiti Mercedesa s benzinskim ili dizelskim motorom, no izgledno je i da će on vrlo vjerojatno biti u nekoj od hibridnih izvedbi.

Sadašnja je procjena da će električna i hibridna vozila za ovu marku činiti 50% prodaje 2030. godine. O brzini sveopće elektrifikacije "odlučit će kupci i tržišni uvjeti", a Mercedes-Benz će osigurati da sve potrebe svojih kupaca za različitim oblicima pogona mogu zadovoljiti i u duboko narednom desetljeću. Baterijsko-električna im vozila sada daju strateški kontinuitet, a ona s motorima na fosilna goriva taktičku fleksibilnost, stavljeno je na znanje dioničarima i ulagačima.

Trenutačno u prodaji Mercedes-Benza tek 11% čine električna vozila, a taj udio penje se na 19% kada im se pribroje i hibridi. Ipak, nade polažu u novu generaciju električnih modela, koje će predstavljati u narednim godinama. Oni će biti zasnovani na novoj platformi MMA, koja će ponuditi prilično primamljive karakteristike: doseg od preko 750 kilometara prema WLTP-u, potrošnju od tek oko 12 kWh na 100 kilometara te brzo punjenje, kojim će se 400 kilometara dosega moći dodati u samo 15 minuta.