Trenutna ostavka izvršnog direktora Stellantisa nakon pada vrijednosti dionica
Nakon što je vrijednost dionica kompanije pala za skoro 40% u godini dana, nije nikakvo iznenađenje da je CEO prije roka jučer podnio ostavku s trenutnim učinkom...
Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares, portugalski biznismen, podnio je ostavku nakon što su prodaja i profit automobilske tvrtke dramatično pali ove godine. Iako je bilo ranije najavljeno da će reorganizacija početi njegovim odlaskom početkom 2026. godine, netko je zaključio po onoj narodnoj: "riba smrdi od glave".
Prijevremeni odlazak zbog "različitih stajališta",
Nije iznenađenje s obzirom na nepovoljne poslovne rezultate što se više nije moglo čekati na Tavaresov odlazak. Henri de Castries, viši direktor Stellantisa, izjavio je da su se tijekom proteklih tjedana pojavila "različita stajališta", što je dovelo do Tavaresovog odstupanja.
Tavares, koji je došao s bogatim iskustvom iz Nissan Motora i Peugeota, postao je izvršni direktor kada je Stellantis osnovan u siječnju 2021. spajanjem Fiat Chrysler Automobiles i francuske PSA Grupe. Bio je poznat po strogom upravljanju troškovima, s ciljem da iskoristi portfelj od 14 globalnih brendova za ostvarivanje godišnje uštede od približno 6 milijardi dolara.
Tvrtka je u početku bilježila uspjehe tijekom pandemije koronavirusa, nadmašujući konkurente General Motors i Ford Motor zahvaljujući manjku zaliha koji je omogućio postizanje premium cijena za nova vozila. Međutim, situacija se pogoršala u prvoj polovici 2024. godine kada je neto dobit pala za gotovo 50% zbog poteškoća u održavanju visokih cijena koje kupci više nisu bili spremni platiti.
Nezadovoljstvo prodajne mreže
Tavaresovim stilom vodstva i fokusom na profitne marže prodajna mreža nije bila zadovoljna već duže vrijeme. Američki trgovci izrazili su nezadovoljstvo cjenovnom strategijom tvrtke, što je kulminiralo u rujnu kada je savjetodavna skupina trgovaca uputila otvoreno pismo Tavaresu, kritizirajući njegove "katastrofalne odluke" u upravljanju tržištem. Prodaja tvrtke u SAD-u pala je za 20% u trećem tromjesečju u odnosu na prethodnu godinu.
U Italiji su višestruki prekidi proizvodnje u Stellantisovim tvornicama izazvali prvi nacionalni štrajk radnika u automobilskoj industriji u posljednjih 20 godina i napete odnose s političarima u Rimu. Tijekom burnog svjedočenja pred talijanskim parlamentom u listopadu, Tavares je probleme pripisao visokim troškovima proizvodnje i nedostatku poticaja za kupnju električnih vozila.
Očekuje se novo imenovanje tijekom prve polovice 2025. godine. Do tada će privremeni izvršni odbor, pod vodstvom predsjednika Stellantisa Johna Elkanna, preuzeti Tavaresove dužnosti.