Volvo odustaje od Polestara, prepušta ga Geelyu
Ekonomska kriza, zajedno s promjenama navika kupaca, natjerale su Volvo da svoj luksuzni podbrend napuste nakon svega 7 godina
Polestar je ime s kojim ste vrlo vjerojatno upoznati, osobito ako ste obožavatelj Volva. Sinonim za performanse, Polestar je bio ime koje je krasilo Volvo modele najboljih performansi, kao što je recimo AMG za Mercedes ili GR za Toyotu. Uvidjevši promjene u tržištu automobila, koje se počelo orijentirati prema električnim modelima, Volvo je odlučio Polestar pretvoriti u (većinski) samostalan brend, kojemu je primarni zadatak bio spojiti luksuz i performanse uz elektrifikaciju.
Prvi model
Polestar je svoj prvi model, sasvim logično, nazvao 1. Gdje logika nažalost nije bila jednako prisutna je kod samog modela, koji je mnoge, od stručnjaka autoindustrije pa sve do apsolutnih laika, natjerao da se zbunjeno počešu po glavi. Polestar 1 je coupe s hibridnim pogonom, proizveden na Volvo Scalable Product Architecture platformi. Hibridni pogon bio je vrlo zanimljiv, sačinjen od dvolitrenog benzinskog motora s četiri cilindra i dvostrukim prednabijanjem kombinacijom turbopunjača i kompresora, dok su električnu stranu pogonske jedinice sačinjavala dva elektromotora na stražnjoj osovini te integrirani starter generator na prednjoj.
Ukupna snaga pogonske jedinice iznosila je 447 kW, odnosno okruglih 600 konjskih snaga, uz 1.000 Nm okretnog momenta. Impresivne performanse i atraktivan dizajn izazvali su lavinu uzbuđenja, no ista je brzo splasnula najavom cijene od čak 170.000 eura, koja je u očima mnogih učinila Polestar 1 krajnje neprivlačnim, stoga nas ne treba čuditi kako je proizvedeno svega 1.500 primjeraka. Polestar 1 je svoj brend stavio u nezahvalan položaj, iz kojeg ga je pokušao izvući njegov nasljednik.
Korak u dobrom pravcu
Nakon Polestara 1, red je došao na Polestar 2, električnu limuzinu (točnije liftback) čiji je glavni zadatak bio sučeljavanje s Teslinim Modelom 3. Na tržište je kročio 2020. godine i naišao na mnoštvo pozitivnih reakcija, kako od strane recenzenata tako i javnosti. Polestar 2 bio je, i zapravo još uvijek je, dašak svježeg zraka na tržištu električnih automobila koji dizajnom uvelike podsjećaju na kućanske uređaje.
Polestar 2 je naizgled tek nešto drugačiji Volvo, klasičan automobil koji je igrom slučaja pogonjen strujnim pogonom. Ne možemo reći kako je Polestar 2 bio prodajni hit, no još uvijek bilježi dobre prodajne rezultate. Gdje je podbacio jest kod svog glavnog zadatka, borbe s Modelom 3, koju je nažalost izgubio te koja nas dovodi upravo do teme ove vijesti.
Kako, zašto i kada
Volvo je Reutersu najavio kako prestaju s financiranjem svog podbrenda, jer se isti pokazao neprofitabilnim u trenutnoj ekonomskoj klimi. Tesla je agresivno srezala cijene svojih modela, što je u vrlo nepovoljan položaj, među ostalima, smjestila i Polestar. Tržišni analitičari već neko vrijeme kritiziraju Polestar, u kojem Volvo ima 48% dioničarskog udjela, te ga smatraju nepotrebnim crpilištem resursa švedskog proizvođača. Rast cijene proizvodnje, zajedno s manjkom sirovina i radne snage, natjerale su Polestar da ne zadovolje kvote isporuke modela za prošlu godinu, koje su tijekom godine dodatno umanjili.
Geely, vlasnik Volva, vjerojatno će odmah preuzeti Volvov udio u Polestaru, no budućnost Polestara kao brenda stoji na uistinu tankom ledu. Prošlog tjedna najavili su otpuštanje 450 radnika, odnosno oko 15% svoje ukupne radne snage, zbog čega postaje upitno hoće li Polestar preživjeti ovu godinu. Tržišni analitičari smatraju kako je za Geely najlogičniji potez apsorbirati Polestar, no samo vrijeme zna što sudbina nosi za ovaj brend.