BMW uz Toyotinu tehnologiju najavljuje serijski automobil na vodik za 2028. godinu
BMW Grupa i Toyota Motor Corporation dogovorili su suradnju na zajedničkom razvoju i serijskoj proizvodnji automobila pogonjenih električnom energijom iz vodikovih gorivnih ćelija
Velikani njemačke i japanske, ali i svjetske autoindustrije, BMW Grupa i Toyota Motor Corporation, udružit će snage i svoje tehnološke mogućnosti kako bi na tržište plasirali novu generaciju pogonskih sustava zasnovanih na vodikovim gorivnim ćelijama. Ta su dva proizvođača pioniri na području vodikovih pogona, pa je suradnja logičan korak, kojim žele tehnologiju pogona bez lokalnih emisija podići na novu razinu.
Prvi serijski BMW na vodik
Ključan prvi cilj njihove će suradnje biti plasiranje na tržište serijskog automobila pod markom BMW-a, koji će za pogon koristiti upravo vodikove ćelije. Serijska će proizvodnja vozila utemeljenog na novoj tehnologiji u BMW-u započeti 2028. godine, a bit će to jedan od modela iz tada aktualne ponude marke. Dakle, za vodikov pogon neće biti razvijen novi model, kao u slučaju Toyote Mirai, već će novi pogonski sustav biti prilagođen kako bi se uklopio u postojeće vozilo. Tako će BMW vodik u svojoj gami pozicionirati kao komplementarno pogonsko gorivo, uz klasične, hibridne i baterijsko-električne pogone.
"Taj će automobil pokazati kako tehnološki napredak oblikuje budućnost mobilnosti i pokrenut će razdoblje značajne potražnje za vozilima na gorivne ćelije", izjavio je predsjednik uprave BMW AG-a, Oliver Zipse.
"Drago nam je što je suradnja između BMW-a i Toyote ušla u novu fazu. Tijekom duge povijesti našeg partnerstva potvrdili smo da BMW i Toyota dijele strast prema automobilima i vjeru u 'tehnološku otvorenost' i 'višestruki' pristup ugljičnoj neutralnosti", dodaje Koji Sato, predsjednik uprave Toyote.
BMW Grupa i Toyota Motor Corporation zajednički će razviti sustav pogona za osobna vozila s tehnologijom gorivnih ćelija treće generacije. Rezultat te suradnje koristit će se u pojedinačnim modelima BMW-a i Toyote te će proširiti ponudu električnih vozila na vodik (FCEV) dostupnih kupcima.
Iz Toyote poručuju da će nastaviti zadovoljavati potražnju na svim tržištima, pa će njihov pristup kupcima nuditi sve vrste novih pogona: vodikove (FCEV), baterijsko-električne (BEV), hibridne (HEV) te plug-in hibridne (PHEV), uz konstantan rad na smanjenju ugljičnih emisija.
Oba proizvođača naglašavaju da potiču održivu opskrbu vodikom, blisko surađujući s tvrtkama koje grade objekte za proizvodnju, distribuciju i opskrbu vodikovim gorivom s niskim emisijama ugljika.