Električna Nissan Ariya dobiva svoje sportsko izdanje
Zahvaljujući 100% električnom motoru, bateriji od 87 kWh i snazi od 320 kW / 600 Nm, Ariya Nismo ubrzava od 0 do 100 km/h za 5 sekundi, dok joj od 80 do 120 km/h trebaju tek 2,4 sekunde
Nissanov električni SUV model Ariya ubrzo dobiva Nismo izdanje. Model je to koji se oslanja na bogato nasljeđe Nissanove linije vozila Nismo, bez odricanja od odlika dizajna nadahnutog Japanom. Ariya Nismo daje dodatan vjetar u leđa zadivljujućim performansama modela Ariya e-4ORCE s baterijom od 87 kWh, čineći ih uzbudljivijima no ikad.
20-colne gume za elektrčne modele
Mnogo je pažnje posvećeno uglađenom i aerodinamičnom dizajnu. Zahvaljujući produljenom donjem dijelu odbojnika, koji nalikuje na krilo, i stražnjem spojleru u obliku pačjeg repa, koeficijent uzgona poboljšan je za 40% te iznosi 0,11 u odnosu na serijsku Ariyu čiji koeficijent uzgona iznosi 0,18. Širok i nizak stav, s niskim težištem i dvostrukim stražnjim difuzorom također vješto pridonosi usmjeravanju protoka zraka te povećanju potiska. Nadalje, spojleri i usmjerivači zraka smanjuju otpor zraka zahvaljujući posebnom obliku aerodinamičnih ploča i krilnih usmjerivača koji zaglađuju zrak koji prolazi uzduž karoserije te ujednačavaju protok zraka ispred stražnje osovine. Za razliku od serijske Ariye, Nismo izdanje može se pohvaliti i većim profilima vrata koji pomažu povećati potisak te ojačanim gumama.
Gume Michelin Pilot Sport EV konstruirane su s mišlju na izdržljivost, pouzdanost i veću bezbrižnost vozača. 20-inčne naplatke Enkei MAT Process karakterizira nejednoličan izgled s tankim krakovima koji, zahvaljujući ravnim diskovima postavljenima na naplatak, smanjuju otpor zraka i masu. Ipak, naplatci imaju veliku rupu za odvod zraka i hlađenje kočnica.
Dinamičniji ovjes
Zahvaljujući 100% električnom motoru, bateriji od 87 kWh i snazi od 320 kW / 600 Nm, Ariya Nismo ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 5 sekundi, dok joj od 80 do 120 km/h trebaju tek 2,4 sekunde. Prednostima tu nije kraj: sila okretanja i bočna sila Ariye Nismo veće su nego kod modela GT-R Nismo. Dinamični ovjes tog modela, sačinjen od izmijenjenih opruga, stabilizatora i amortizera koji rade kao jedno, kombiniran je s iznimno uravnoteženom šasijom koja poboljšava kontrolu naginjanja karoserije. Zahvaljujući svemu tome, vozači mogu očekivati veću otpornost karoserije u vožnji. Kada je riječ o servo upravljanju, Nismo inačica prilagođava osjećaj na upravljaču ovisno o brzini te zajedno s ovjesom osigurava veliku stabilnost.
Pri vožnji nižim brzinama, primjerice u gradovima ili naseljima, otpor upravljača je smanjen. S druge strane, na autocestama i pri višim brzinama, otpor upravljača postaje krući, a osjećaj koji pruža neutralan je i stabilan. Zahvaljujući tehnologiji i-Booster koja povećava učinkovitost kočenja, vožnja je okretna i sigurna, a opet uzbudljiva. Na raspolaganju je i opcijski način rada Nismo za ujednačeno i uglađeno ubrzanje. Također, vozač može jednostavno odabrati standardni način rada za intuitivnu i dinamičnu vožnju.
Ugrađeni punjač od 22 kW
Prilagođavanje Nismo karakteru napravljeno je i na e-4ORCE tehnologiji. Ta tehnologija još bolje kontrolira performanse svih četiriju kotača te pruža autentičan doživljaj sportskog automobila. Ona može spriječiti podupravljanje u trenucima snažnih ubrzanja, dok je učinak praćenja putanje manji za 12% odnosu na serijsku tehnologiju e-4ORCE. Dobra je stvar što Ariya Nismo dolazi s ugrađenim punjačem snage 22 kW.
Ariyu Nismo odlikuju širok stav s niskim težištem. Novi model također ima profile vrata koji smanjuju zazor između obloga vrata. Stražnju stranu vozila krasi isklesana glatka ploha, a tu je i prošireni donji dio odbojnika (po duljini i širini) koji povećava negativni tlak između vozila i ceste te poboljšava potisak.
Crveni šavovi i umetci
Duh marke Nismo prožima ovaj automobil u cijelosti. Tako ćete već pri prvom pogledu na unutrašnjost primijetit amblem marke, ponosno istaknut na sjedalima i brojačima. Oznaka Nismo utisnuta je i na gume, a jasno je istaknuta i na prednjem te stražnjem kraju automobila. Novo izdanje bit će dostupno u četiri boje, uključujući novu sivu boju Nismo Stealth Gray, kombiniranu s crnim krovom. Ponudu boja nadopunit će jarko crveni umetci u području donjeg dijela naplataka.
Od sjedala do završne obrade - unutrašnjost Nismo verzije redizajnirana je kako bi svim putnicima pružila premium iskustvo. Sjedala, prevučena materijalom nalik brušenoj koži, konstruirana su tako da pruže sportski doživljaj vožnje, omoguće bolju podršku putnicima. Crveni šavovi na obruču upravljača i karakteristični crveni umetci, koji se protežu vozilom, stvaraju sportsko ozračje. Elegantna unutrašnjost dodatno je naglašena širokom upotrebom neobrađenog tamnog drva. Valja spomenuti i prepoznatljivo, crveno osvjetljenje unutrašnjosti Andon koje također pomaže stvoriti posebno ozračje. U prodaji se očekuje tijekom siječnja 2025. Inačica Nismo moći će se kupiti na svim europskim tržištima na kojima je Ariya već dostupna.
Nissan Ariya Nismo e-4ORCE
Vrsta električnog motora | Električno pobuđeni sinkroni motor |
Kapacitet baterije – ukupni/iskoristivi (kWh) | 91/87 |
Najveći okretni moment sprijeda (Nm) | 300 |
Najveći okretni moment straga (Nm) | 300 |
Najveći okretni moment između prednjih i stražnjih kotača (Nm) | 600 |
Najveća snaga (kW) | 320 |
Najveća snaga (KS) | 429 |
Najveća snaga (KS) | 435 |
Koeficijent aerodinamičkog otpora | 0,3 |
Širina (bez retrovizora) (mm) | 1850 |
Širina (s retrovizorima) (mm) | 2172 |
Duljina (mm) | 4655 |
Visina (mm) | 1660 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2775 |
Trag prednjih kotača (mm) | 1585 |
Trag stražnjih kotača (mm) | 1585 |
Kočni sustavi | Sustav za pomoć pri naglom kočenju |
Vrsta prednjih kočnica | Ventilirani disk |
Vrsta stražnjih kočnica | Ventilirani disk |
Vrsta prednjeg ovjesa | Neovisni MacPherson |
Vrsta stražnjeg ovjesa | Multi-link stražnji ovjes |