Kina zabranila upotrebu termina "pametna vožnja" u oglašavanju automobilskih sustava
Kinesko Ministarstvo industrije i informacijskih tehnologija zabranilo je proizvođačima automobila korištenje izraza poput "pametna vožnja" i "autonomna vožnja" pri oglašavanju sustava za asistenciju u vožnji...

Odluka o regulaciji automobilskog oglašavanja donesena je tijekom sastanka s gotovo 60 predstavnika proizvođača automobila održanog u srijedu, izvještava Reuters. Ova regulatorna promjena uslijedila je nakon fatalne nesreće u kojoj je sudjelovao Xiaomijev najprodavaniji model SU7 u ožujku, što je izazvalo široku zabrinutost oko sigurnosti vozila.
Nesreća s Xiaomijevim automobilom
Preliminarna istraživanja pokazala su da se Xiaomijev automobil zapalio nakon udara u betonski stup uz cestu pri brzini od 97 km/h, nekoliko sekundi nakon što je vozač preuzeo kontrolu od naprednog sustava za asistenciju u vožnji (ADAS).
Stroža kontrola nadogradnji softvera
Ministarstvo je potvrdilo održavanje sastanka u kratkoj izjavi, navodeći da je pojasnilo proizvođačima nove zahtjeve objavljene u veljači koji se odnose na nadogradnje tehnologije povezane s vožnjom kod inteligentnih i umreženih vozila. Prema ažuriranom pravilu, proizvođačima automobila više nije dopušteno testirati i poboljšavati svoje ADAS sustave putem daljinskih softverskih nadogradnji za vozila koja su već isporučena kupcima bez prethodnog odobrenja.
Sada se od njih zahtijeva provođenje dovoljno testova za provjeru pouzdanosti i dobivanje odobrenja od nadležnih tijela prije takvih isporuka. Među tvrtkama koje su prisustvovale sastanku bio je i Huawei, koji isporučuje svoje ADAS sustave za najmanje sedam brendova, uključujući Audi u Kini.
Borba za tržišni udio u doba cjenovnog rata
Kineski proizvođači automobila ubrzano lansiraju nove modele opremljene ADAS sustavima, ističući mogućnosti "pametne vožnje" kao ključnu prodajnu točku u teškom cjenovnom ratu koji se proširio na treću godinu na najvećem svjetskom automobilskom tržištu.
BYD je dodatno uzdrmao konkurenciju u veljači kada je predstavio najmanje 21 pristupačan model s cijenama nižim od 10.000 eura, koji su opremljeni besplatnim značajkama "pametne vožnje". Mnogi njegovi konkurenti, uključujući Leapmotor i Toyotu, slijedili su taj primjer uvodeći pristupačna vozila sa sličnim funkcionalnostima.
Zaoštravaju propise o standardima baterija
Regulatori također zaoštravaju propise o standardima baterija za električna vozila, s ciljem smanjenja rizika od požara i eksplozija.