Kina zabranila upotrebu termina "pametna vožnja" u oglašavanju automobilskih sustava

Kinesko Ministarstvo industrije i informacijskih tehnologija zabranilo je proizvođačima automobila korištenje izraza poput "pametna vožnja" i "autonomna vožnja" pri oglašavanju sustava za asistenciju u vožnji...

Autonet.hr četvrtak, 17. travnja 2025. u 10:34

Odluka o regulaciji automobilskog oglašavanja donesena je tijekom sastanka s gotovo 60 predstavnika proizvođača automobila održanog u srijedu, izvještava Reuters. Ova regulatorna promjena uslijedila je nakon fatalne nesreće u kojoj je sudjelovao Xiaomijev najprodavaniji model SU7 u ožujku, što je izazvalo široku zabrinutost oko sigurnosti vozila.

Nesreća s Xiaomijevim automobilom

Preliminarna istraživanja pokazala su da se Xiaomijev automobil zapalio nakon udara u betonski stup uz cestu pri brzini od 97 km/h, nekoliko sekundi nakon što je vozač preuzeo kontrolu od naprednog sustava za asistenciju u vožnji (ADAS).

Prva smrtonosna nesreća Xiaomijevog modela SU7 odnijela tri života na kineskoj autocesti
Prva smrtonosna nesreća Xiaomijevog modela SU7 odnijela tri života na kineskoj autocesti

Stroža kontrola nadogradnji softvera

Ministarstvo je potvrdilo održavanje sastanka u kratkoj izjavi, navodeći da je pojasnilo proizvođačima nove zahtjeve objavljene u veljači koji se odnose na nadogradnje tehnologije povezane s vožnjom kod inteligentnih i umreženih vozila. Prema ažuriranom pravilu, proizvođačima automobila više nije dopušteno testirati i poboljšavati svoje ADAS sustave putem daljinskih softverskih nadogradnji za vozila koja su već isporučena kupcima bez prethodnog odobrenja.

Sada se od njih zahtijeva provođenje dovoljno testova za provjeru pouzdanosti i dobivanje odobrenja od nadležnih tijela prije takvih isporuka. Među tvrtkama koje su prisustvovale sastanku bio je i Huawei, koji isporučuje svoje ADAS sustave za najmanje sedam brendova, uključujući Audi u Kini.

Borba za tržišni udio u doba cjenovnog rata

Kineski proizvođači automobila ubrzano lansiraju nove modele opremljene ADAS sustavima, ističući mogućnosti "pametne vožnje" kao ključnu prodajnu točku u teškom cjenovnom ratu koji se proširio na treću godinu na najvećem svjetskom automobilskom tržištu.

BYD je dodatno uzdrmao konkurenciju u veljači kada je predstavio najmanje 21 pristupačan model s cijenama nižim od 10.000 eura, koji su opremljeni besplatnim značajkama "pametne vožnje". Mnogi njegovi konkurenti, uključujući Leapmotor i Toyotu, slijedili su taj primjer uvodeći pristupačna vozila sa sličnim funkcionalnostima.

Zaoštravaju propise o standardima baterija

Regulatori također zaoštravaju propise o standardima baterija za električna vozila, s ciljem smanjenja rizika od požara i eksplozija.