Porsche Taycan umalo oborio Neverin rekord Nürburgringa

Porsche se pohvalio uspjehom svojeg električnog modela Taycan, s posebnim paketom opreme za trkaću stazu. Na kultnom "Ringu" dorađeni je automobil zabilježio vrijeme samo 2,2 sekunde sporije od Nevere

Autonet.hr srijeda, 3. siječnja 2024. u 09:00

I u novoj se godini nastavlja utrka za što bržim vremenom na njemačkoj stazi Nürburgring Nordschleife. Posljednjih godina tamo se glavna bitka vodi među novim električnim automobilima, pa su se jedno vrijeme na vrhu ljestvice najbržih produkcijskih električnih modela izmjenjivali Tesla i Porsche – sve dok se nije pojavila Nevera. Rimčev je hiperatuomobil prošle godine zabilježio vrijeme od 7:05.298, čime je postavljen rekord, daleko bolji od dotadašnjih rezultata Tesle i Porschea.

Tada je, primjerice, Taycan Turbo S Sport imao na listi upisanih 7:33.35, dakle gotovo pola minute sporije vrijeme. No, ovih dana njihov je testni vozač Lars Kern nadmašio samog sebe – novim, pretprodukcijskim modelom Taycana sa sportskim paketom opreme, posebno namijenjenim trkaćim stazama, "skinuo" taj prošlo rekord za čak 26 sekundi. Novi Taycanov rekord, dakle, iznosi 7:07.55. To je samo 2,2 sekunde od Neverinog vremena, pa se čini da je Rimčev rekord već polako u opasnosti.

"26 sekundi je 'pola vječnosti' u motosportu. Larsovo novo vrijeme kruga na Nordschleifeu je senzacionalno i stavlja Taycan u istu ligu s električnim hiperautomobilima. Impresivna stvar u vezi s tim je da je tijekom nekoliko krugova Lars bilježio iznova gotovo isto vrijeme", poručuju iz Porschea, slaveći ovo postignuće.

Od prerada, ističu se agresivnija aerodinamika i niže podešeni ovjes, dok o samim tehničkim specifikacijama "najbržeg Porschea ikada" za sada nema podataka. Na slikama je vidljivo i da je unutar njega bio postavljen sigurnosni kavez za vozača.

Kako biste dobili još realističniji prikaz napretka u Taycanovoj izvedbi, evo još nekih činjenica. Na 20,8 kilometara dugoj stazi novi bi model onog staroga ostavio čak 1,3 kilometra iza sebe, kada bi prošao kroz cilj. U nekim ključnim zavojima trkaći model bio je brži za čak 25 km/h – dovoljno da prethodnika lakoćom prestigne i u izravnom okršaju na stazi. Porsche najavljuje snimku nove vožnje objaviti tek sredinom ožujka, vjerojatno kada ovaj posebni model bude spreman za tržište.