U Kini predstavljeni "kineski" Volkswageni ID. AURA, ID. ERA i ID. EVO

Volkswagen planira u Kini do kraja desetljeća predstaviti novih čak 30 modela, od čega 20 elektrificiranih. Prva tri koncepta prikazana su ovih dana u Šangaju i daju prve naznake VW-ove strategije za Kinu

Autonet.hr utorak, 29. travnja 2025. u 06:00

Volkswagen je u Šangaju predstavio tri konceptna vozila kojima je naznačio svoju strategiju za naredne godine kad je riječ o kineskom tržištu. "Izrađeni u Kini za Kinu", glavna je misao vodilja kojom će VW Grupa nastupati na tom tržištu, pa je u skladu s time najavljeno da će do kraja 2030. godine u toj zemlji biti predstavljeno čak 30 novih modela. Od toga će njih 20 biti pogonjeno "novim izvorima energije", dakle bit će manje ili više elektrificirani (u Kini se u tu kategoriju ubrajaju potpuno električni modeli, plug-in hibridi te vozila na električni pogon s range extenderima na fosilna goriva)

Sva tri prikazana koncepta nastala su u suradnji s domaćim partnerima kroz zajedničke kompanije pokrenute u Kini. Tamo će se i proizvoditi, a sve će ih karakterizirati napredne tehnologije, AI sustavi autonomne vožnje do razine 2++ već sljedeće godine. Ta razina označava tehnologiju koja omogućava autonomnu vožnju u određenim situacijama, što uključuje pretjecanje, skretanje i uključivanje u promet, ali uz nadzor ljudskog vozača.

Modeli i karakteristike

ID. ERA dolazi iz kompanije SAIC VOLKSWAGEN, prostrani je veliki SUV s tri reda sjedala i trebao bi biti prvi Volkswagenov model s tehnologijom range extendera. Generator na gorivo u njemu puni bateriju tijekom vožnje i omogućava dodatnih više od 700 kilometara dosega. U kombinaciji s 300 kilometara u isključivo električnom režimu, ovaj konceptni automobil može prijeći više od 1.000 kilometara.

ID. EVO stiže iz Volkswagen Anhuija i namijenjen je mlađim kupcima koji njeguju aktivan stil života i žele se istaknuti. Temeljen na 800-voltnoj platformi, ID. EVO je prvi potpuno električni veliki SUV u Volkswagenovoj obitelji ID. UNYX. Konceptno vozilo opremljeno je visokoučinkovitom arhitekturom koja omogućava širok raspon novih digitalnih usluga, a korisničko iskustvo neprestano se nadograđuje zahvaljujući čestim "over-the-air" ažuriranjima.

ID. AURA nastala je u FAW-Volkswagenu i prvi je konceptni model baziran na Compact Main Platform (CMP) sa zonskom elektroničkom arhitekturom, koju je Volkswagen razvio posebno za kinesko tržište. Zahvaljujući AI-u i velikoj računalnoj snazi, sustav za visoko automatiziranu vožnju na ovoj platformi podiže ljestvicu kad je riječ o pametnom, ali prirodnom ponašanju vozila na cesti. Ovaj električni limuzinski koncept posebno je razvijen za kupce osjetljive na cijenu u A-segmentu, pa bi trebao biti i među jeftinijima. U središnjoj konzoli ugrađeno je korisničko sučelje nalik onome kod pametnog telefona, a AI asistent omogućava kontrolu funkcija vozila i infotainment sustava.