Dacia uz Sandrider spremna za iduću sezonu relija Dakar
Predviđene su tri posade, a za upravljačem jedne bit će iskusni Sébastien Loeb. Natjecat će se kategoriji Ultimate T1+, a Sandrider ima 3-litreni V6 motor koji će pogoniti sintetičko gorivo
Mnogi proizvođači automobila traže načine kako da privuku pažnju potencijalnih kupaca, a koju inače ne bi nikako (ili vrlo teško) privukli. Jedan od načina svakako je sudjelovanje u sportu. Renault u tome ime iznimno velikog iskustva kroz dugi niz godina sudjelovanja, između ostalog, u Formuli 1. Sad je red došao i na novu vrstu promocije za njegovu sve snažniju marku Dacia. Tako je ovaj originalno rumunjski brend danas predstavio model kojime namjerava sudjelovati u reli natjecanjima izdržljivosti, s velikim naglaskom na Dakar.
Za borbu s najzahtjevnijim i najsurovijim terenima, Dacia je dizajnirala svojeg predstavnika. U Daciji smatraju kako se iza imena Sandrider krije prototip stvoren za pobjedu. Već ove godine trebao bi sudjelovati na svjetskom prvenstvu u reliju izdržljivosti (W2RC), odnosno na početku 2025. godine i na prestižnom reliju Dakar. Model Sandrider je posve novo vozilo dizajnirano posebno za relije izdržljivosti. Njegov je dizajn kombinacija stručnosti ljudi iz Grupe Renault u području automobilističkih sportova kao i Prodrivea, specijalista za automobilističke sportove. Naravno, sudjelovali su tu i stručnjaci Alpine racing tima.
Jedna sasvim posebna Dacia
Riječ je o inovativnom prototipu koji pametno iskorištava svaku priliku koju nude pravila kategorije Ultimate T1+, s primarnim naglaskom na okretnost i masu. Ispunjava sve najvažnije potrebe vozača i suvozača, koji su od samog početka aktivno sudjelovali u njegovu razvoju. Sandrider je izuzetno posebna Dacia, ali ipak je Dacia, što znači da je sasvim u skladu s glavnim vrijednostima marke.
U razvoju modela Sandrider, od samog početka sudjelovali su iskusni vozači i suvozači. Upravo su oni dijelili su s dizajnerima i inženjerima svoje bogato iskustvo i znanje, uglavnom kroz aktivno sudjelovanje u dizajnu s pomoću tehnologija virtualne stvarnosti. Sandrider je dizajniran imajući na umu esencijalne aspekte automobilističkih sportova: performanse i pobjeđivanje.
Kako i priliči pravom sportskom automobilu, Sandrider nema nepotrebnih ukrasa na karoseriji. Vozilo je sastavljeno isključivo dijelovima karoserije koji se smatraju apsolutno potrebnima. Nema nikakvih ukrasnih ni suvišnih dijelova te je, naravno, poseban naglasak stavljen na aerodinamiku. Kad je riječ o kabini poseban naglasak stavljen je na potrebe, navike i ograničenja vozača i suvozača. Modularna instrumentna ploča prototipa Sandrider omogućuje svakom članu posade da prilagodi ergonomska svojstva i raspored određenih značajki vlastitim željama. Antirefleksivna boja korištena na gornjem dijelu instrumentne ploče tehnika je preuzeta iz avijacije koja poboljšava vidljivost.
Inovativna rješenja
Reli Dakar i ostali reliji izdržljivosti neka su od najzahtjevnijih natjecanja u automobilističkom sportu. Zato je u dizajnu prototipa Sandrider bio potreban pristup kojim će se Dacijin robustan i terenski koncept odvesti do ekstremnih razina. To je uključivalo učvršćivanje vozila, uz konsolidaciju podvozja i odbojnika kao i karoseriju od ugljičnih vlakana. Nadalje, ovjes je s dvostrukim vilicama te pogon na sva četiri kotača. Inovativni električni sustav osigurava optimalno napajanje kompletne opreme u vozilu, čak i u najtežim uvjetima.
Sjedala Sabelt presvučena su posebnom antibakterijskom tkaninom koja samostalno regulira vlagu. Rezervni kotači otkriveni su radi lakšeg rukovanja. Isto tako, posada alatu može pristupiti brzo i bez potrebe za otvaranjem kutije. Magnetna ploča ugrađena u karoseriju Sandridera je tu kako se vijci za fiksiranje kotača ne bi izgubili u pijesku. Postavljen je na 17-inčne aluminijske naplatke s BF Goodrich gumama nove generacije. One osiguravaju najbolje prianjanje na svim vrstama terena, uz maksimalni otpor na udarce i bušenje.
Inženjeri su marljivo radili na tome da automobil učine lakšim i da smanje potrošnju goriva. Ukupna masa prototipa Sandrider smanjena je za oko 15 kg u odnosu na usporedive prototipove. To je postignuto korištenjem lakše, cjevaste šasije, uklanjanjem svih suvišnih ploča karoserije i upotrebom ugljičnih vlakana za preostale. Dizajneri su uklonili i sve ukrasne elemente, a inženjeri su odlučili ugraditi kompaktniji i lakši motor. Kad je riječ o raspodjeli mase između prednjeg i stražnjeg kraja, kako bi se unaprijedili prianjanje i dinamičke performanse znatno je povećano opterećenje na prednjem kraju.
Trolitreni V6 motor od 360 KS
Važno je istaknuti kako je poseban naglasak stavljen na aerodinamiku kako bi se smanjila potrošnja goriva, a poboljšale performanse. Inženjeri su uspjeli smanjiti otpor zraka za 10% i uzgon za 40% u odnosu na usporedive prototipove. Tijekom svojeg rada posebno su se usredotočili na usisnike zraka koji hlade motor. Upravljanje toplinom izuzetno je važno u ekstremnim uvjetima Relija Dakar i drugih relija izdržljivosti. Kako bi se smanjila temperatura u kabini, korišteni su anti-infracrvene pigmenti izravno ugrađeni u ploče karoserije od ugljičnih vlakana. Za taj je postupak podnesen zahtjev za zaštitu patenta.
Motor Sandridera koristi sintetičko gorivo koje proizvodi Aramco. Riječ je o jednostavnom i pristupačnom rješenju koje smanjuje utjecaj na okoliš. Sintetička goriva koje razvija Aramco spoj su vodika iz obnovljivih izvora i sekvestriranog CO2. Time se dobiva gorivo s manjim udjelom ugljika kompatibilno s današnjim motorima. Dacia smatra da je Reli Dakar idealno mjesto za testiranje te tehnologije.
Za pogon će rabiti 3-litreni V6 s dva turbopunjača i izravnim ubrizgavanjem goriva. Riječ je o motoru koji se koristio u nekim Infiniti modelima. Pri 5 tisuća okretaja ovaj motor razvija snagu od 265 kW odnosno 360 KS. Najveći okretni moment od 539 Nm dostupan je pri 4250 okretaja. Za prijenos snage odnosno momenta zadužen je 6-stupanjski sekvencijalni mjenjač. Sandrider je dug 414 cm, širom 229 te visok 181 cm, uz međuosovinski razmak od 300 cm.
Prva utrka u planu je za listopad
Danas predstavljen prototip Sandrider sada kreće na dugi niz razvojnih testiranja u nekoliko zemalja. Svoj će prvi nastup imati na natjecanju Rallye du Maroc 2024., marokanskoj dionici svjetskog prvenstva u reliju izdržljivosti (W2RC) koja će se održati od 5. do 11. listopada 2024. Dacia Sandriders, Dacijin službeni W2RC tim, natjecat će se u svojem prvom Reliju Dakar i drugim dionicama svjetskog prvenstva u reliju izdržljivosti 2025. Tim Dacia Sandriders okuplja tri posade koje odlikuju iskustvo, talent i entuzijazam.
Najznačajnije ime tima svakako je poznati francuski vozač relija Sébastien Loeb. Ovaj 49-godišnjak osvojio je Svjetsko prvenstvo u reliju devet puta zaredom, od 2004. do 2012. Jedan je od najuspješnijih sportskih vozača, a često ga se naziva i najboljim vozačem relija svih vremena. Sébastien Loeb sudjeluje u Reliju Dakar od 2016. Partner će mu biti suvozač Fabian Lurquin.
Tu je i Cristina Gutierrez Herrero. Ova 32-godišnja vozačica relija važno je ime u krugovima cross-country relija. Već je sudjelovala u osam Relija Dakar od 2017. do 2024. Cristina je 2021. osvojila svjetski kup u cross-country reliju, u kategoriji T3. Ove je godine postala druga žena koja je osvojila kategoriju (Challenger) u Dakaru, nakon Jutte Kleinschmidt koja je bila ukupno prva. Cristinin suvozač bit će Pablo Moreno Huete. Treći vozač će biti Nasser Al-Attiyah. Riječ je o peterostrukom osvajaču Svjetskog kupa u cross-country reliju te dvostrukom nositelju naslova prvaka u Svjetskom prvenstvu u reliju izdržljivosti. Pet puta je osvojio Dakar.