Aston Martin Valhalla: Po mnogočemu "prvi" i poseban superautomobil
Britanski superautomobil koji spaja naučeno u Formuli 1 s cestovnom tehnologijom uskoro će krenuti u serijsku proizvodnju. Samo 999 kupaca moći će kupiti Valhallu, hibridnog pogona snage tisuću "konja"
Aston Martin Valhalla novi je superautomobil britanske marke, poznate po cestovnim automobilima i utrkivanju, pa spaja te dvije grane razvoja u jednu – rezultat toga je po mnogočemu "prvi" automobil za njih. Prvi je to njihov model koji donosi DNK i tehnološka rješenja, aerodinamiku i dizajn iz Formule 1 na cestu, prvi serijski model sa središnje postavljenim motorom i prvi plug-in hibrid, koji će moći voziti i isključivo na struju.
Prvi je i s 4-litrenim twin-turbo V8 motorom, koji je ujedno i najsnažniji pogonski sklop ikad ugrađen u jednog Aston Martina. Za zaokružiti priču o "prvima", na ovom modelu prvi put dolazi i 8-brzinski DCT mjenjač s dvostrukom spojkom, u koji je ugrađen elektromotor i stražnji elektronički diferencijal.
Ultimativni model podređen vozaču
Valhalla se ističe i po dizajnu, pa donosi nešto drugačiju formu i proporcije od onih kakve smo kod Aston Martina viđali dosad. Razvoj tehničkih i aerodinamičkih pojedinosti trajao je oko četiri godine, u njemu su sudjelovali Aston Martinovi trkaći timovi, sve kako bi se on mogao u klasi superautomobila mjeriti s najboljima na svijetu. Mnogo detalja naučeno je i pri razvoju hiperautomobila Valkyrie, pa su znanje i nova metodologija doveli do toga da se Aston Martin pozicionira kao vodeća tvrtka u klasi u tehnologiji, performansama i iskustvu, što će postati temelji novog poglavlja povijesti Aston Martina, koje Valhalla otvara, kažu iz britanske tvrtke.
U središtu pogonskog sklopa nalazi se, dakle, hibridni pogonski sustav. On je sklopljen od već spomenutog V8 motora snage 828 KS, uz još tri elektromotora. Dva su smještena na prednjoj osovini, a jedan straga, koji donose dodatnih 251 KS. Ukupno se tako Valhalla diči s 1.079 KS uz 1.100 Nm okretnog momenta, što joj omogućava ubrzanje do 100 km/h za 2,5 sekunde te najvišu brzinu od (elektronički ograničenih) 350 km/h.
Aerodinamika kreira oko 600 kg potiska (downforcea) pri brzinama od 240 do 350 km/h, čemu doprinose aktivni elementi prednjih i stražnjih krila. Tu je i svo čudo elektronike za kontrolu dinamike vožnje, pogona i aero dodataka, sve na raspolaganju vozaču za što bolje performanse i doživljaj vožnje. Dostupni načini vožnje su Sport (defaultni), Pure EV, Sport+ i Race, svaki od kojih donosi i drugačiji setup pogona, ovjesa i upravljanja.
Aston Martin je Valhallu doveo u pretproizvodnu fazu razvoja, otkrio sve pojedinosti i najavljuje da će proizvesti 999 primjeraka, započevši s tim procesom u drugoj polovici sljedeće godine. Narudžbe su otvorene, a dostupne su brojne opcije personalizacije. Što se tiče cijene, ranije je bilo najavljeno da će početna biti oko 800.000, no sada se šuška da je to već skočilo na "okruglih" milijun dolara.