BMW serija 8 Coupé - Esencija BMW-a
Nakon dugih devetnaest godina na tržišta se napokon vraća serija 8. Prva generacija je dosegnula svojevrsni zvjezdani status i postala predmet snova mnogih ljubitelja automobila željnih luksuza, elegancije i sportskog doživljaja za upravljačem
Prva generacija serije 8 u proizvodnji se nalazila između 1989. i 1999, a radilo se o automobilu koji je porijeklo vukao iz tzv. Nove klase (Neue Klasse) vozila, odnosno serije limuzina i coupea koji su preporodili BMW i od njega učinili jednu od najcjenjenijih marki u svijetu autoindustrije. Junak naše priče, dakako, pripada liniji coupea, a podsjetimo se da je prva serija 8 (E31) naslijedila raniju seriju 6 (E24: 1976.-.1989) kojoj je pak prethodio E9, odnosno Novi 6 Coupé (1968.-1975.).
Ovaj potonji je razvijen na temelju modela BMW 2000 C / CS (1965.-1969.) koji su bili dio spomenute Nove klase, modelne obitelji koja je stabilizirala poslovanje BMW-a tijekom 50-ih godina prošlog stoljeća nakon velike financijske krize što je dovela u pitanje i sam opstanak ovog proizvođača.
Dakle, serija 8 je tada predstavljala vrhunac onoga što nudi proizvođač čiji akcent predstavljaju sportski coupei i limuzine te je sasvim zasluženo postala živuća legenda automobilizma 1990-ih. Nova, druga generacija je osmišljena kao vjerni slijednik tog vozila te kao model koji će s ponosom zavijoriti zastavu s natpisom The ultimate driving machine. Glavni aduti su joj emocionalan dizajn koji odiše sportskom elegancijom, bogata i napredna oprema, luksuzni interijer te snažna BMW-ova motorizacija. Drugim riječima, esencija modernog BMW-a.
Prekrasna vanjština s novim BMW-ovim licem
Nova serija 8 je baš poput svog prethodnika automobil za kojim će se svakako okretati ne samo istinski ljubitelji automobila, već i obični prolaznici. Ovaj model jednostavno i gotovo savršeno pomiruje sportsku agresivnost i eleganciju u vrlo modernom i senzualnom pakiranju koje zrači ekskluzivnošću i koje je u potpunosti ispunilo očekivanja što smo imali nakon što je predstavljena vrlo atraktivna najavna studija od koje nije previše odstupila.
Izdužena silueta, položeno vjetrobransko staklo, niski prozori te niska linija krova koji se skladno spušta u stražnji kraj, široka ramena te dug međuosovinski razmak su definirajući elementi proporcija ovog automobila. Od ostalih elemenata dizajna sprijeda se posebno ističu jednodijelna maska motora, najuža prednja svjetla na jednom BMW-ovom modelu (opcijska laserska svjetla), veliki otvori za zrak te vrlo ekspresivan poklopac motora. Bočne linije naglašavaju širinu vozila, a snažni stražnjim krajem dominiraju uska i dugačka LED svjetla, par trapezoidnih završetaka ispuha i manji spojler.
Recimo i da dimenzije ovog automobila iznose 4843 x 1902 x 1341 mm, a međuosovinski razmak 2822 mm. Podnica je gotovo u potpunosti ravna i zatvorena, a smanjenju otpora zraka će pripomoći sustavi aktivne aerodinamike, uski retrovizori, razni elementi aero-paketa i sl. Vrijedi spomenuti da će s novom serijom 8 po prvi puat u jednom standardnom BMW-ovom modelu biti dostupan i krov od plastike ojačane ugljičnim vlaknima (CFRP), a opcijski paket Carbon će uključivati još nekoliko elementa vanjštine izrađene od istog laganog materijala.
High-tech interijer
Unutrašnjost je prije svega vrlo moderna i minimalistički uređena, a možemo reći i kako je filozofija dizajna vanjštine nastavljena u interijeru s konačnim rezultatom luksuznog i opuštajućeg okruženja. U isto vrijeme kokpit je orjentiran prema vozaču, reduciran je broj prekidača, a ukupno gledajući prednja armatura je pregledna i vrlo uredna. Također, ističu se vrhunski materijali te visoka kvaliteta izrade. Za istinski sportski doživljaj za upravljačem tu su i nova sportska sjedala standardno obložena kožom, a isto vrijedi i za obloge gornjeg dijela vratiju te dijela prednje armature. Recimo i da će se u ovaj automobil moći smjestiti četvero putnika, a zapreminu prtljažnika sa 420 dm3 je moguće povećati preklapanjem naslona stražnja dva sjedala (50:50).
Nadalje, ovaj je BMW opremljen novim infotainment sustavom (BMW Operating System 7.0), a zahvaljujući njemu vozač će uvijek i na vrijeme biti informiran o svim važnim pojedinostima te će raznim on-board sustavima moći upravljati putem prekidača na upravljaču, središnjim iDrive prekidačem, zaslonima osjetljivim na dodir te glasovnim instrukcijama i gestikulacijom. Također, moguće je personalizirati prikaz na standardnoj 12,3-inčnoj instrumentnoj ploči te središnjem 10,25-inčnom središnjem zaslonu, a isto vrijedi i za standardni Head-up zaslon s proširenom površinom prikaza i novom grafikom.
Općenito, vozaču i putnicima će biti dostupne razne mogućnosti povezivosti vozila i raznih uređaja, kao i mnogobrojne opcije personalizacije putem bogate dodatne opreme s kojom će se luksuzni karakter ovog vozila moći dodatno unaprijediti. Između ostalog vrijedi istaknuti BMW Display Key (otključavanje vozila i pokretanje motora putem pametnog telefona), bežično punjenje mobilnih uređaja, klimatizirana sjedala, audio sustav Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound, pojedine elemente od stakla i sl, a tu su i razni paketi kao i cijeli niz dodatnih elementa dostupnih kroz program BMW Individual.
Nitko ne bi trebao plakati za V12 motorom
Nova serija 8, barem koliko je za sada poznato, neće biti dostupna s V12 motorima poput prethodnika, no nitko ne bi za tim trebao posebno žaliti s obzirom da će vrh ponude prilikom lansiranja nove generacije činiti izvedba M850i xDrive Coupé koju će pokretati novi motor M Performance TwinPower Turbo kojeg odlikuju visoke performanse i zavidna zvučna kulisa, što dijelom treba zahvaliti i sportskom ispuhu.
Radi se o 4,4-litrenom turbo V8 pogonskom stroju koji razvija snagu od 390 kW, odnosno 530 KS (+68 KS u odnosu na prethodnu izvedbu ovog motora) između 5500 i 6000 o/min te najveći okretni moment od 750 Nm dostupan između 1850 i 4600 o/min. Ovaj će pogonski stroj biti uparen s dotjeranim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem Steptronic Sport te pogonom na sva četiri kotača, a za ubrzanje do 100 km/h će mu trebati 3,7 sekundi. Elektronički ograničena najveća brzina iznosit će 250 km/h, dok će se prosječna potrošnja ovog modela kretati između 10 i 10,5 l/100 km, a emisija CO2 između 228 i 240 g/km.
U studenom, dakle prilikom lansiranja nove serije 8, sa spomenutom benzinskom verzijom kupcima će biti dostupna i dizelska izvedba 840d xDrive Coupe kojeg će pokretati 3,0-litreni TwinPower Turbo redni 6-cilindrični motor uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem Steptronic Sport te pogonom na sva četiri kotača. Snaga ovog motora će iznositi 235 kW, odnosno 320 KS uz najveći okretni moment od 680 Nm dostupan pri 1750 o/min. S ovim će motorom serija 8 do 100 km/h ubrzavati za 4,9 sekundi, dok će najveća brzina biti ograničena na 250 km/h. Prosječna potrošnja će se kretati od 5,9 do 6,2 l/100 km, uz emisiju ugljičnog dioksida između 154 i 164 g/km.
No, nije sve u motorima
Kako smo već naveli, spomenuti će motori biti upareni s novom i dotjeranom verzijom 8-stupanjskog automatskog mjenjača Steptronic Sport koji će omogućiti brže i neprimjetne izmjene stupnjeva, a razne dorade će se pozitivno odraziti kako na sportski dojam tako i na ekonomičnost ovog automobila. Nadalje, vrijedi reći i da su ručice mjenjača na upravljaču dio standardne opreme.
Nadalje, tu je i xDrive sustav pogona na sva četiri kotača s promjenjivom isporukom momenta između prednjih i stražnjih kotača te unaprjeđenim sustavom nadzora njegovog rada što će doprinijeti voznim sposobnostima i sigurnosti u vožnji. Prednost koju će prilikom vožnje ovaj sustav davati stražnjoj osovini će jamčiti iskustvo vožnje prema kojem su BMW-ova vozila i postala cijenjena, a dodajmo da je M850i xDrive standardno opremljen i sa stražnjim elektronički nadziranim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem.
Proizvođač također ističe unaprijeđenu konstrukciju, visoku krutost šasije, optimiziranu masu i njenu preciznu raspodjelu na osovine, napredni Adaptive M ovjes s elektronički nadziranim amortizerima, sustav Integral Active Steering, nisko težište, idealni međuosovinski razmak i široki trag kotača te vrhunsku aerodinamiku kao sastojke recepta za maksimiziranje potencijala kojeg nova serija 8 nudi kako u pogledu sportskih svojstava, tako i kada je riječ o udobnosti i sigurnosti na dugim putovanjima.
Tu je i cijeli niz raznih sigurnosnih sustava i sustava potpore vozaču, a među kojima se posebno ističu Active Cruise Control sa Stop & Go funkcijom, Steering & Lane Control Assistant, BMW Night Vision, Parking Assistant, Reversing Assistant koji omogućuje vožnju unatrag do 50 m putem kojim ste upravo prošli prema naprijed i sl. Kupcima će biti dostupni i posebni paketi sa svojom karakterističnom opremom.
I na kraju...
Svaki element ovog automobila, od njegove sportski elegantne vanjštine, luksuznog interijera te bogate i napredne opreme, preko snažne motorizacije te vrhunskih voznih svojstava, kao i renomea kojeg je zavrijedio njegov prethodnik, vrišti The ultimate driving machine. Uistinu, nova serija 8 je esencija BMW-a.
Tehnički podaci
MODEL | M850i xDrive | 840d xDrive |
---|---|---|
konstrukcija motora | V8 benzinski TwinPower Turbo, postavljen naprijed uzdužno, 4 ventila po cilindru, 2 x 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, promjenjivo upravljanje ventilima, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 5 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva, 2 turbopunjača (Twin Scroll), međuhladnjak, Euro 6d | 6-cilindrični redni diesel Twin Power Turbo, postavljen naprijed uzdužno, 4 ventila po cilindru, 2 bregasta vratila u glavi pokretana lancem, aluminijska glava i blok motora, koljenasto vratilo u 7 ležajeva, izravno ubrizgavanje goriva Common Rail, 2 turbopunjača promjenjive geometrije, međuhladnjak, Euro 6d |
obujam | 4395 cm3 | 2993 cm3 |
provrt i hod klipa | 88,3 x 89,0 mm | 90,0 x 84,0 mm |
omjer kompresije | 10,5 : 1 | 16,5 : 1 |
najveća snaga | 390 kW (530 KS) između 5500 i 6000 o/min | 235 kW (320 KS) pri 4000 o/min |
najveći okretni moment | 750 Nm između 1800 i 4600 o/min | 680 Nm između 1750 i 2250 o/min |
prijenos snage | xDrive pogon na sva 4 kotača, automatski mjenjač s 8 stupnjeva prijenosa (M850i: elektronički nadzirani stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem) | |
podvozje | Sprijeda dvostruka aluminijska poprečna ramena, Adaptive M ovjes s elektronički nadziranim amortizerima i stabilizator, otraga višedjelna 5-link osovina od aluminija i čelika, Adaptive M ovjes s elektronički nadziranim amortizerima i stabilizator, električni progresivni servoojačivač upravljača (EPS) s nazubljenom letvom, sustav Integral Active Steering | |
kočnice | Sprijeda ventilirani disk s 4-klipnim kliještima, otraga ventilirani disk s 1-klipnim kliještima, ABS, DTC (Dynamic Traction Control), CBC (Cornering Brake Control), DBC (Dynamic Brake Control), opcija za M850i: aktivna stabilizacija naginjanja, opcija za 840d: elektronički nadzirani stražnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem | |
naplaci i pneumatici | Naplaci dimenzija 8J x 20 sprijeda i 9J x 20 otraga, pneumatici dimenzija 245/35 R 20 sprijeda i 275/30 R 20 otraga | Naplaci dimenzija 8J x 18 sprijeda i 9J x 18 otraga, pneumatici dimenzija 245/45 R 18 sprijeda i 275/40 R 18 otraga |
dimenzije | D x Š x V 4851 (840d: 4843) x 1902 x 1346 (840d: 1341) mm, međuosovinski razmak 2822 mm, trag kotača 1627 / 1642 mm, obujam prtljažnika 420 dm3, krug okretanja 11,9 m, spremnik za gorivo 68 l | |
mase | Prazno vozilo 1890 kg, najveća dozvoljena 2395 kg, dopušteno opterećenje 505 kg | Prazno vozilo 1830 kg, najveća dozvoljena 2370 kg, dopušteno opterećenje 540 kg |
performanse | Najveća brzina 250 km/h (elektronički ograničena), ubrzanje 0-100 km/h 3,7 s | Najveća brzina 250 km/h (elektronički ograničena), ubrzanje 0-100 km/h 4,9 s |
potrošnja goriva | U mješovitoj vožnji 10,5 l/100 km, prosječna emisija CO2 240 g/km | U gradskoj vožnji 7,6 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,4 l/100 km, u mješovitoj vožnji 6,2 l/100 km, prosječna emisija CO2 164 g/km |
proizvođač | BMW AG | |
zastupnik | Tomić & Co. |