Citroën je dotjerao popularni SUV model C5 Aircross
Najveće promjene vidljive su na prednjem dijelu vozila gdje svjetlosni sklop više nije podijeljen u dva dijela, a novog je izgleda i kompletna maska koja sada djeluje mnogo modernije
Već više od tri godine na tržištu se nalazi Citroënov kompaktni SUV model C5 Aircross, a iz francuske kompanije izvještavaju kako su prodali više od 260.000 primjeraka. Model je to koji se ističe vrlo visokom razinom udobnosti, a krasi ga i modularnost. Pored toga, Francuzi se hvale i kako više od 30% trenutne prodaje čini plug-in hibridna izvedba. Glavne su to smjernice koje su utkane i u redizajniranu izvedbu koja je upravo predstavljena. Promjene su uglavnom uvedene na prednjem dijelu kako bi se postigao dojam naglašenijeg i dinamičnijeg stila.
Novi svjetlosni potpis sprijeda i straga
Dotjerani C5 Aircross vizualno je širi te uvodi neke novitete, pa tako zakrivljeni oblici ustupaju mjesto strukturiranijim linijama. Prednji dio sada je uspravniji, čime se dodatno naglašava njegov karakter. Pravilne linije i okomita kaskadna konstrukcija doprinose tome da je prednji dio vozila C5 Aircross vizualno veći.
Sada C5 Aircross donosi novu interpretaciju chevrona koji se sve više ističu i izdvajaju od dnevnih svjetala, što predstavlja odmak u odnosu na ostale modele iz game na kojima su chevroni izduženi kromiranom letvicom do dnevnih svjetala. Do sada su prednja svjetla bila izvedena iz dva dijela, dok su sada ponovno objedinjeni.
Chevroni su sada u crnoj lakiranoj boji i naglašeni su kromiranim detaljima. Vizualno su produženi zahvaljujući detaljima koji podsjećaju na klavirske tipke (kromirane i crne) koje se postupno sužavaju i dolaze do dnevnih LED svjetala. Te tzv. klavirske tipke u kombinaciji crnih i kromiranih na prvi pogled djeluju kao isprekidano svjetlo. Potrebno je malo bolje pogledati kako bi se uočilo da tu osvjetljenja ipak nema.
Nova zaštitna obloga na donjem dijelu prednjeg odbojnika doprinosi dinamici prednjeg dijela. Ta je obloga dostupna u dva visokokvalitetna materijala, ovisno o razini opreme: u sjajnoj crnoj boji u paketima opreme Live, Live Pack i Feel te kao sjajni aluminij u paketima opreme Feel Pack, C-series, Shine i Shine Pack.
Na odabir bijela, crna, siva i plava boja eksterijera
Novim se izgledom, odnosno svjetlosnim potpisom mogu pohvaliti i stražnja svjetla. Doduše, promjene nisu toliko velike kao na prednjem dijelu vozila. Pogled na bočni dio vozila, odnosno tehničke podatke pokazuje kako je i dalje zadržana udaljenost podnice od tla na 23 centimetra. Zadržani su u veliki kotači. ‘Ugušena’ je razigranost, pa se sada više ne naglašavaju detalji u kontrastnim bojama, pa tako i detalji na Airbump predjelu, kao i kućištima retrovizora dolaze bez velikog isticanja. Standardna oprema tako sadrži sjajna crno obojena kućišta osvrtnih zrcala. Time žele naglasiti diskretnost i eleganciju.
Citroën je za obnovljeni C5 Aircross pripremio i novu boju – plava Eclipse. Ovisno o vanjskom svjetlu, ova vrlo intenzivna i elegantna plava boju se mijenja iz tamnoplave u crnu. Kupci pored njem mogu birati između bijele Banquise, bijele Nacré, crne Perla Nera, sive Platinium te sive Artense. U ponudi su četiri nova paketa boja: Noir Brillant, Dark Chrome, Bronze Anodisé i Energic Blue. Paket crne boje u dva tona dostupan je od razine opreme Shine, ali i u paketu Black Pack koji se sastoji od 19-colnih crnih aluminijskih naplataka ART i paketa boje Noir Brillant.
Nema sumnje kako u Citroënu žele ovaj, ali i ostale modele ‘pogurati’ prema premium proizvodu. Ipak za to će još morati mnogo uložiti. Tako su i kod redizajniranog modela C5 Aircross počeli koristiti kvalitetnije materijale. Obnovljena unutrašnjost donosi novi izgled te moderniju tehnologiju. Tu je novi 10-inčni zaslon na središnjem grebenu, kao i nova instrumentna ploča. Središnji zaslon veći je nego u prijašnjim modelima te nudi bolju ergonomiju jer se može izravno pristupiti komandama klima-uređaja, a usto su informacije na zaslonu povišene pa ne morate skretati pogled s ceste.
Ventilacijski otvori sada su smješteni ispod zaslona (ne više pored njega) i modernijeg su izgleda. Novi središnji ekran dolazi kod modela s navigacijom, i to na izvedbama s motorima s unutarnjim izgaranjem, dok će kod hibrida biti dostupan od razine opreme Feel.
Moderniji izgled i kvalitetniji materijali
Ispred vozača sada je smještena 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča. Mogućnost personalizacije ostavlja vozaču odabir između navigacijske karte, informacija o aktivnim sustavima za pomoć u vožnji, informacije o radu hibridnog motora…
Po uzoru na modele C4 te C5 X, sada je i C5 Aircross opremljen novom generacijom sjedala Citroën Advanced Comfort. Ispunjena su pjenom velike gustoće, a imaju i dodatnih 15 mm debljine te se odlikuju posebnom izradom. Stoga sjedala Citroën Advanced Comfort pružaju najbolje rezultate u pogledu izgleda, udobnosti sjedenja i udobnosti u vožnji, i to trajno, zahvaljujući vrsti pjene koja se navodno ne udubljuje s vremenom.
Sjedala su presvučena novom strukturiranom i modernom tkaninom na glavnim modelima, u razini opreme Shine dostupna je i svilenkasta alcantara, a u ponudi je i vrhunska perforirana koža. Nasloni za ruke i središnja konzola izrađeni su od nove crne tkanine s efektom kože, a na armaturnoj ploči umetnut je element od tkanine s efektom kože koji stvara vizualni i taktilni efekt. Imaju i mogućnost grijanja te masaže.
Zadržava visoka razina udobnosti
Udobnosti u prilog ide i ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima. Ova specijalnost Citroëna doprinosi boljem ublažavanju neravnina na cesti. Nadalje, ovo je jedini SUV u segmentu koji nudi 3 zasebna klizna stražnja sjedala koja se mogu podešavati po nagibu i sklopiti, što nudi modularnost tipičnu za monovolumene. Obujam prtljažnika najveći je u kategoriji: od 580 do 720 litara na izvedbama kod motora s unutarnjim izgaranjem te od 460 do 600 litara na izvedbi s plug-in hibridom.
Izgleda da pogonska grupa nije doživjela nikakve bitne promjene. Pretpostavljamo kako će u ponudi i dalje biti benzinac od 130 KS, koliko ima i turbodizelaš. Ovisno o razini opreme razlika bi trebala biti u tome radi li se o ručnom ili automatskom mjenjaču. Kao što smo već i spomenuli, mnogo se nade polaže u plug-in hibrid koji bi trebao osigurati električni domet do 55 km. Pored njega benzinski motor pruža neograničen domet za duga putovanja.