Citroënov novi C3 za ne tako visokih 15.990 eura
Pokreće ga 1,2-litreno PureTech izdanje od 100 KS, a birati se može i između tri razine opreme. Tu je i i električno ë-C3 izdanje, a iduće godine stiže i hibrid
Prije više od 22 godine započela je Citroënova priča s modelom C3, i to tada nasljednikom modela Saxo. Nakon više od 5,6 milijuna primjeraka sada na domaću scenu stupa nova, četvrta generacija. Maloprije spomenuta prodajna brojka jasno pokazuje koliko je ovo bitan modela za ovog dosta popularnog francuskog proizvođača vozila na našim prostorima. Novi C3 već je službeno početkom godine stigao na tržište, odnosno bile su poznate njegove cijene. Doduše, one skuplje izvedbe - električne. Sada je na scenu stupio model koji bi ipak trebao biti traženiji - benzinski. Prvi se naziva ë-C3, a drugi samo C3.
Uglavnom, C3 bi svakako još neko (veće) vrijeme trebao biti češći izbor naših kupaca koji i dalje električne modele kupuju 'na kapaljku'. Stoga je tu dobro znani turbobenzinski motor. Riječ je o 1,2-litrenom PureTech izdanju od 100 KS i 205 Nm, koji je uparen 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. Motor je to koji pruža vrlo solidne performanse. Uzmemo li u obzir kako je riječ o modelu koji je ipak nešto povišeniji u odnosu na konkurenciju, dobiva se automobil za iznimno komfornu vožnju. Doduše, ništa drugo nisam niti očekivao od ovog francuskog proizvođača.
Korišteni materijali u putničkoj kabini također su očekivani. Ne dobiva se tu ništa profinjenog, već ipak nešto grublja plastika, doduše dosta dobre završne obrade. Putnička je kabina solidne prostranosti za automobil ove klase, a vrlo se dobro i vozi. Naravno, primjetne su sličnosti s nekim drugim modelima iz Stellantisove grupacije, pogotovo onim francuskog podrijetla. Tu su dakako i udobna sjedala, a udobnosti u prilog ide i poznati Citroënov ovjes s hidrauličnim ublaživačima.
Poviše, i uz tri razine opreme
Novi Citroën C3 je dulji od prijašnjeg tek 2 centimetra i broji 401 cm, ali je i širi pola centimetra te broji ukupno 176 cm. Istovremeno je C3 viši punih 10 cm odnosno ukupno 157 cm. To prati i povišenija podnica koja je sada od tla odmaknuta velikih 19,7 cm. Valja napomenuti kako je kod električne izvedbe ipak riječ o nešto sniženijem izdanju pa je podnica 16,3 cm udaljena od tla.
Biranja i nema previše. Na raspolaganju su tri razine opreme - You, Plus i Max. Kreće se na 16-colnim čeličnim naplatcima s ukrasnim poklopcima, crnim oblogama na blatobranima, 6 zračnih jastuka, stražnjim parkin senzorima, klima-uređajem, LED Vision svjetlima te head-up zaslonom. Za ovaj je model potrebno izdvojiti 16.490 eura.
Srednja, Plus razina donosi za broj veće kotače, sive detalje na prednjem i stražnjem braniku, audio sustav na 10,25-inčnom središnje postavljenom zaslonu, koji donosi i Mirror Screen, kao i Android Auto te Apple CarPlay, uzdužne krovne nosače, dvobojnu karoseriju, bolja sjedala te upravljač presvučen kožom. Sjedalo vozača je podesivo po visini, vanjski retrovizori su u sjajnoj crnoj boji, a unutrašnjost donosi i 2 USB-C priključka za punjenje u drugom redu. Za ovaj model potrebno je izdvojiti 17.900 eura.
Imate li dvije tisuće eura više možete kupiti Max razinu. Ona pak dolazi na 17-colnim alu naplatcima, ima i 3D LED stražnja svjetla, te dodatno ukrašavanje eksterijera. Unutrašnjost pak donosi još bolja sjedala, automatski klima-uređaj, bežično punjenje telefona, kao i kameru za vožnju unazad. Početni i najbogatiji paket opreme dolazi i u ë-C3 verziji po cijenama od 25.900 odnosno 29.500 eura. Na proljeće stiže i hibridna verzije, a nešto kasnije i slabija električna verzija s baterijom od 30 kWh. Dodatnih 500 eura povoljnija cijena može se dobiti uzmete li vozilo putem Citroën financiranja.