Dacia Bigster, najnovija perjanica ponude u tržišno najpopularnijem SUV C-segmentu

Marka Dacia s novim automobilom napada C-segment SUV vozila, trenutačno najpopularniji u Europi. Čine to automobilom koji je robustan, pametan, ekološki prihvatljiv i cjenovno pristupačan

Autonet.hr ponedjeljak, 14. listopada 2024. u 08:10

Novi smjer marke Dacia zacrtan je još 2021. godine s planom njihove krovne grupe Renaulution, prema kojem i oni moraju imati istaknutog predstavnika u srednjem segmentu. Vozila kakva su trenutačno najtraženija u Europi tako će uskoro biti moguće kupiti i sa znakom Dacije, koji sa sobom donosi robustan i zanimljiv izgled, nove tehnologije, moderne eko materijale ali i cjenovnu pristupačnost. U Daciji se nadaju da će tako moći snažno zakoračiti na ovo tržište i pozicionirati se kao jedan od lidera rastućeg segmenta. Tako će im novi model Bigster postati glavna perjanica ponude u narednom razdoblju, ali to je tek prvi od tri modela u istom segmentu, koje planiraju predstaviti.

Robustan, ali i moderan

Dacia Bigster predstavlja sve ono što ta marka danas želi projicirati: od robusnog vozila za teren, preko "cool" izgleda za cestu pa do dizajnerskog jezika koji je prošao potpuno osvježenje. Bigster se ističe ravnim vanjskim linijama, istaknutim detaljima poput blatobrana i odbojnika, koji su pak u kontrastu s modernim LED rasvjetnim elementima. Dizajn je očišćen od suvišnih dodataka, fokusira se na ono esencijalno, ali istodobno pokušava ostaviti dojam elegancije.

Novi Bigster nudi velik prostor za prtljagu (do 667 l) te pregršt mjesta za putnike u kabini, imat će i terensku 4x4 verziju, dok će unutrašnjost biti orijentirana na udobnost i ergonomiju. Središnjom konzolom dominirat će ekran dijagonale 10,1", uz digitalni instrumentni klaster od 7" ili 10", ovisno o paketu opreme.

Pod haubom će se moći naći novi hibridni pogonski sklop od 155 KS i 170 Nm okretnog momenta, a njegova optimizirana hibridna tehnologija prosječno smanjuje potrošnju goriva i emisije CO₂ za 4%. Verzija Hybrid 155 omogućit će do 80% vožnje na 100% električni pogon u gradskim uvjetima, a baterija će se puniti prilikom ubrzanja ili kočenja, pa će tako u idealnim uvjetima grada taj pogon moći uštedjeti i do 40% goriva.

Standardno i s plinom

Od klasičnih pogona bit će dostupan onaj blago hibrdni od 140 KS, kod koje će motor s unutarnjim izgaranjem imati električnu asistenciju i moći će uštedjeti do 10% goriva u idealnim uvjetima. Tu je i blago hibridna izvedba od 130 KS uparena s 4x4 pogonom, dok jedina klasična izvedba donosi benzinski motor od 140 KS s ugrađenom LPG instalacijom. Potonji nudi kombinirani doseg vožnje čak veći od 1.400 km, s dva puna spremnika i automatskim ili ručnim prebacivanjem na LPG.

Bigster u standardnoj opremi uključuje i sustav automatskog kočenja u nuždi, prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na brzinu kretanja, upozorenje o promjeni trake, pomoć pri zadržavanju u traci i slične dodatke, kako bi zadovoljio sve aktualne europske sigurnosne zahtjeve. O datumu dolaska na tržište i cijenama bit će govora nešto kasnije, no očekuje se da bi se u Europi mogao početi prodavati početkom sljedeće godine.