Emil Frey Grupa započela prodaju kineskih modela Leapmotor
Za sada su tu dva modela, manji T03 koji starta na 18.990 eura, te nešto veći C10 koji stoji 35.990 eura. Manji je isključivo u električnom izdanju, dok veći ima opciju i REEV verzije, a gdje motor s unutrašnjim izgaranjem služi kao generator

Leapmotor je osnovan 2015. u kineskom Hangzhouu, a ističe se tehnološkim pristupom u razvoju inteligentnih električnih vozila. Leapmotor samostalno upravlja svim procesima - od dizajna, razvoja i proizvodnje, do naprednih baterijskih sustava i tehnologija za povezivost. Više od 60 % komponenata Leapmotor vozila razvija se i proizvodi interno, uključujući pionirski Eight-inOne elektro-pogonski sustav te prvu serijski proizvedenu Cell-to-Chassis tehnologiju u industriji. Prije dvije godine 20% udjela u Leapmotor stekao je Stellantis. Ubrzo su osnovali Leapmotor International, a koji se brine za tržišta izvan Kine, a gdje 51% vlasništva ima grupacija Stellantis.
Jedno od najbitnijih tržišta svakako im je Europa, a sada su prisutni i u Hrvatskoj. Kao i za ostale marke iz Stellantis grupacija, za prodaju i distribuciju zadužena je Emil Frey Grupa, vodeći europski distributer vozila, a koja time želi domaćem tržištu ponuditi cjenovno dostupna električna vozila.
Vizija je da svaki korisnik, bez obzira na budžet, iskusi prednosti naprednih, održivih i pametnih vozila, a misija je jednostavna, ali ambiciozna - učiniti najnaprednije tehnologije dostupnima svima. Leapmotor vjeruje da inovacije trebaju služiti ljudima i njihovim potrebama, a ne samo uskom krugu entuzijasta ili luksuznih tržišta.
Leapmotor planira na europskom tržištu u periodu od sljedeće tri godine predstaviti sveukupno 8 modela. Do kraja ove godine je predviđeno još lansiranje modela B10. Sada, na početku prodaje dostupna su dva modela za hrvatsko tržište - T03 i C10.
Gradski T03 za mladu publiku
Mali gradski gradski automobil A-segmenta, T03 ima domet do 265 km (WLTP) i elektromotor snage 95 KS. T03 prepoznat je kao najbolji mali BEV automobil prema J.D. Power Initial Quality Study. Bogato opremljen T03 je stvoren za grad. Karakterizira ga jednostavnost, a što pokazuje i krug okretanja od svega 9,7 metara.
Ovaj 362 centimetra dugačak automobil dolazi u četiri boje (svijetlozelenoj - osnovna, te svijetloplavoj, srebrnoj i bijeloj za koje je potrebna nadoplata od 400 eura), tu je panoramski krov, automatska klima, LED svjetla, kamera za vožnju unatrag, 15-colni aluminijski naplatci, 10,1-inčni HD dodirni zaslon, jamstvo u trajanju od 6 godina ili 160.000 km te cijena od 18.990 eura. T03 ima bateriju od 37,3 kWh. Serijski ima AC punjač od 6,6 kW te DC od 45 kW. Prtljažnik mu je obujma 208 litara.
Ozbiljniji SUV za iskusne
Model C10 je SUV dugačak 473,9 centimetra, a koji se može odabrati u jednoj od dvije razine opreme - Style i Design. Temeljen na inovativnoj LEAP3.0 platformi, C10 donosi tehnologije poput Cell-to-Chassis strukture, inteligentnog kokpita. AC punjenje je od 11 kW, a DC od 85 kW.
Početno izdanje donosi automatski klima uređaj, toplinsku pumpu, automatska LED prednja svjetla, električno podesiva prednja sjedala, pomoć pri parkiranju straga i 360° kameru, Hi-Fi sustav s 12 zvučnika i snagom od 840 W te panoramski krov. Nadalje, tu je 10,25-inčna HD instrumentna ploča te 14,6-inčna središnja konzola visoke rezolucije s navigacijskim sustavom. Osiguran je Wi-Fi i 4G povezivost, kao i bežični punjač za pametni telefon. Automobil je postavljen na 18-colne aluminijske naplatke, a pored zračnih jastuka za sigurnost je zadužen Leap Pilot koji sadrži 17 ADAS sustava pomoći u vožnji.
Zanimljivost modela C10 je u tome da dolazi kao električno izdanje koje ima bateriju od 69,9 kWh iz koje se napaja elektromotor od 160 kW. To bi trebalo osigurati domet do 420 kilometara. Početno izdanje stoji 35.990 eura. Prtljažnik je obujma 435 litara, a tu je i prednji (frunk) od 32 litre.
Benzinac kao generator
Za isti se iznos može dobiti i REEV verzija s istovjetnim performansama. Naime, ovdje se koristi i motor s unutrašnjim izgaranjem, a koji djeluje kao generator te puni bateriju. Time je, prema WLTP-u, moguć doseg od gotovo 1000 kilometara. Cijena je ista kao i za potpuno električno izdanje. Tu je baterija od 28,9 kWh uz EV domet od 145 km. AC punjenje je 6,6 kW, a DC od 65 kW. Generator čini 1,5-litreni benzinac Atkinsonovog ciklusa, a koji na raspolaganju ima spremnik goriva od 50 litara.
Valja napomenuti kako je C10 osvojio 5 zvjezdica na E-NCAP testiranju, kao i međunarodna dizajnerska priznanja - uključujući '2023 International CMF Design Award', te 'Gold Award' na French i US MUSE Design Awards. I za ovaj model osigurano je sveobuhvatno jamstvo u trajanju od 6 godina ili 160.000 km. C10 je moguć u dvije verzije sive, bijeloj, zelenoj te crnoj boji.
Bogatiji Design paket opreme donosi i grijani upravljač, grijana i ventilirana prednja sjedala, električno otvaranje vrata prtljažnika te sjedala od umjetne kože. Ovdje je pripremljena i ambijentalna unutarnja rasvjeta, za dva broja veći kotači te zatamnjena stražnja stakla. Ova razina opreme stoji 37.490 eura. Za otključavanje se može koristiti pametni telefon (Leapmotor aplikacija) te NFC kartica.
Spomenimo na kraju kako ubrzo kreće proizvodnja u Španjolskoj Zaragozi, a cilj je sve modele koji će se prodavati u Europi proizvoditi u tvornicama u Španjolskoj i Italiji. Uskoro stiže i model B10, a riječ je o SUV vozilu dugom 451,5 cm, s baterijom od 67,1 kWh te dosegom do 460 kilometara.