KGM Torres EVX uz garanciju na bateriju od milijun kilometara
Novi SUV model u potpuno električnom izdanju raspoloživ je uz jednu razinu opreme i to po cijeni od 37.799 eura, a sposoban je povući i prikolice od 1500 kilograma
Nema sumnje kako je pred nama vrijeme kad ćemo dobivati sve naprednije električne automobila, a konkurencija bi uskoro mogla biti iznimno velika. Svaki proizvođač za što veći dio tržišnog kolača bori se sredstvima kojima misli da je u samom vrhu ili najbolji. Tako je i KGM za električni SUV model Torres EVX pored sedmogodišnjeg jamstva ili 150 tisuća kilometara na kompletno vozilo uveo i milijun kilometara jamstva na bateriju električnog pogona. Kao i većina proizvođača, ovdje se jamči da će baterija, a riječ je o BYD-ovom proizvodu, imati barem 70% kapaciteta i s 10 godina, odnosno do milijun kilometara. Naravno, rijetki su oni koji rade toliko puno kilometara, ali svakako dobar marketinški potez.
Postoji i benzinac, ali ne i kod nas
Torres je model koji je već nekih dvije godine na globalnom tržištu, iako ga kod nas gotovo u stvari i nema u ponudu. To se sada mijenja dolaskom električnog izdanja koji u nazivu ima i dodatak EVX (Electric Vehicle eXtreme). Riječ je o kompaktnom SUV modelu dugom 471,5 cm, širokim 189 te visokim 172,5 cm.
Torres EVX definiran je dizajnom koji kombinira već neka viđena rješenja. Naglašavaju kako je cilj bio pripremiti učinkovito električno vozilo u svakodnevnoj uporabi, a koje istovremeno pruža sposobnost terenske vožnje (iako za sada nema pogon na sva četiri kotača), robustan izgled i veliki teretni prostor. Sprijeda ga krase horizontalna LED dnevna svjetla. Razmak od tla iznosi 16,9 cm, a što olakšava vožnju izvan asfaltiranih prometnica.
Prostrana putnička kabina
Torres EVX osigurava dovoljno prostora za sjedenje u drugom redu. Tu je 104,7 cm prostora za glavu i 91,6 cm prostora za noge, dok se sjedala također mogu nagnuti od 27,5 stupnjeva do 32,5 stupnjeva, pružajući optimalnu udobnost na dugim putovanjima. Ne zaboravimo i na kapacitet prtljažnika od 703 litre ili 839 litara uključujući sav skriveni prostor. Brojni su i pretinci za odlaganje sitnica u putničkoj kabini. Za razliku od brojnih električnih vozila, Torres EVX ima kapacitet vuče od 500 kg za prikolice bez kočnice odnosno 1500 kg ako imaju kočnicu.
Torres EVX koristi litij-željezo-fosfat (LFP) bateriju od 73,4 kWh, a koja bi trebala osigurati sigurnost i izdržljivost. Baterija poznata kao 'Cell to Pack' montira ćelije pravokutnog oblika izravno u baterijski paket kako bi se postigla veća energetska učinkovitost i povećana sigurnost. Koristi se i sustav toplinske pumpe koji smanjuje negativan učinak niskih zimskih temperatura na domet. Baterija je proizvod tvrtke BYD, a za koji se spominje da će uvesti revoluciju u elektromobilnosti. Pokreće ga 3-u-1 EV pogon i motor snage 152,2 kW koji daje 339 Nm okretnog momenta. AC punjenje je 10,5 kW odnosno 120 kW na DC punjaču.
Solidan doseg od 462 kilometra
Spomenuti 3-u-1 integrirani modul za upravljanje napajanjem trebao bi osigurati učinkovito upravljanje jedinicom za distribuciju energije, ugrađenim punjačem i niskim DC pretvaračem za neometan rad. Tu se prvi put koristi, a uskoro će biti ugrađen u cijeloj KGM-ovoj gami, aero zatvarač za poboljšanje koeficijenta otpora (Cd). Sve to trebalo bi osigurati domet od 462 km po WLTP režimu. Naravno, ugrađeni su brojni ADAS sustavi.
Kako bi se pojednostavilo upravljanje vozilom smanjivanjem broja fizičkih gumba i kontrola, novi Torres EVX ima ergonomski dizajniranu kontrolnu ploču s digitalnim sučeljem od 12,3 inča. Tu je i 12,3-inčni AVN (audio, video i navigacijski) zaslon koji omogućuje kontrolu povezanost, navigaciju, video, klima-uređaj, ventilaciju sjedala i kontrolu grijanja, ali i zabavnih značajki poput potpomognutog razgovora s putnicima na stražnjim sjedalima i 'sleeper mode'. Kako bi se održala idealna temperatura u unutrašnjosti i uklonila vlaga te ustajali zrak iz kabine, uz dvozonski potpuno automatski klima-uređaj uključen je sustav 'naknadnog puhanja'. Odabirom načina rada Cabin Comfort sustav radi nakon isključivanja pogonske jedinice kako bi osigurao ugodno okruženje u kabini dok je vozilo parkirano.
Automatsko otvaranje stražnjih vrata
Pametna stražnja vrata automatski se otvaraju kada stojite iza automobila dulje od tri sekunde, dok se gumb za otvaranje sada prvi put nalazi unutar prtljažnog prostora. Tako možete praktično otvoriti stražnja vrata ako kampirate u automobilu. Za takve izlete korisno je to što postoji priključak V2L (vehicle-to-load) što znači da možete koristiti vanjske kućanske aparate koji se napajaju preko baterije vozila. Torres se može personalizirati izborom od 12 vanjskih boja. Sedam jednotonskih boja te pet dvobojnih boja usklađenih s crnim krovom.
Nema sumnje kako Torres EVX izaziva poglede i onih koji inače ne bi gledali neki od KGM odnosno SsangYong modela. Jedva čekam dolazak na test kako bi detaljnije mogao analizirati sve bitne činjenice. Ono što je sada jasno, svakako će jamstvom od milijun kilometara na bateriju privući publiku koja svakodnevno radi brojne kilometre, poput recimo taksista. Dodatni je plus prostrana kabina i veliki prtljažnik, kao i sedam godina kompletnog jamstva. Stoji 37.799 eura (u što je uključen trenutni popust od 4 tisuće eura), očekuje se i izdanje s pogonom na sva četiri kotača.