Tivoli želi poremetiti planove Suzuki Vitari
Za sada je tu tek jedan pogonski stroj, benzinski 1,5-litreni od 120 kW /163 KS, kao i jednom razinom opreme koji stoji 22.999 eura, odnosno 2500 eura više želite li automatski umjesto ručnog mjenjača
Korejsku SsangYong marku prvenstveno pamtimo po modelima Korando, Rexton, Musso ili pak Actyon. Sada nastupa neko novo doba, a što prati i promjena vlasničke strukture koja je već i nastupila. Naime, još prije dvije godine KG Group kupio je korejski SsangYong, a ove su se godine odlučili i na promjenu imena. Sukladno tome ime SsangYong odlazi u povijest, a nastupa KGM gdje 'M' u imenu označava Mobility. Ovisno o regiji, odnosno zemlji ta tranzicija promjena imena trebala bi trajat do kraja ove godine. Tako se trenutno u Hrvatskoj koristi ime brenda KGM SsangYong, no već kroz tri mjeseca, odnosno s početkom 2025. ostaje samo KGM.
To su detalji koje smo doznali na domaćoj prezentaciji dva nova modela na našem tržištu, Tivoli i Torres EVX. Model Tivoli na tržištu je još od 2015. godine, no u Hrvatskoj ih je možda tek nekoliko primjeraka iako su dosta popularni u ne tako dalekoj Italiji. To i nije toliko čudno s obzirom na to da je ime po talijanskom gradu u blizini Rima. Tivoli je poznati po kulturnoj baštini i prekrasnoj lokaciji, a gdje su vrtovi u Villi d'Este nadahnuli druge da koriste njezino ime, uključujući Tivoli Gardens u Kopenhagenu. KGM Tivoli nadahnut je svojim talijanskim imenjakom s dizajnom koji spaja stil i performanse.
Jedan motor, jedan paket opreme
Ovaj kompaktni SUV (422,5 cm dugačak) pojavio se iznova s osvježenom vanjštinom i potpuno novom unutrašnjosti. Bez obzira na porijeklo, pružaju europski štih, sigurnost i učinkovitost goriva. Značajka koja se ističe je njegov visokotehnološki 1,5 GDi turbom opremljen 4-cilindrični benzinski motor. Zadovoljava Euro 6D standarde. Pruža robusne performanse, s maksimalnom snagom od 163 KS pri 5500 okretaja u minuti i maksimalnim okretnim momentom od 280 Nm između 1500 do 4000 okretaja u minuti. Tu je i dvostruki sustav ventila za sprječavanje nakupljanja ugljika kako bi se povećala pouzdanost. Birati se može između dva mjenjača sa šest stupnjeva prijenosa - ručnog i automatskog. Treća generacija Aisin AW GEN Ill automatskog mjenjača prilagođena je Tivoliju.
Dizajn je nešto o čemu se mnogo puta vode dilemike, a on kod modela Tivoli smatram da je dobro pogođen prednji dio. Osvježeni izgled uvodi moderan izgled, s obnovljenim integriranim branikom i proširenom rešetkom. Sportski karakter pojačavaju trostruka LED svjetla za maglu. Dodatak privlačnosti su detalji poput kuke za vuču s crvenim poklopcem i nove letvice. Tivoli je raspoloživ u pet boja: Grand white, Space black, Dandy blue, Platinum gray, Iron silver.
Visoki utovarni prag
Dizajn interijera daje prednost udobnosti i zadovoljstvu svih putnika. Modernizirano sučelje dvozonske klime ima ergonomske touchscreen prekidače. Tu je i Infotainment na 9-inčnom HD zaslonu osjetljivom na dodir s Tom Tom navigacijom, popraćen 10,25-inčnim zaslonom visoke rezolucije na mjestu instrumentne ploče. Tivoli podržava Apple CarPlay i Android Auto povezivanje USB kablom, Bluetooth telefonsko povezivanje i DAB radio.
Dojam je da Tivoli pruža vrlo solidnu količinu prostora u putničkoj kabini, a što se može zahvaliti i širini od 181 cm. Budući da je najširi u svojoj klasi, pruža dovoljno prostora za tri odrasle osobe straga s dosta prostora za noge svih putnika. Tu je i prtljažni prostor od 427 litara (doduše uz visoki utovarni prag), koji je također među najvećima u klasi. Kod domaćeg uvoznika smatraju kako Tivoli postaje veliki konkurent vrlo popularnoj Suzuki Vitari, a hoće li to stvarno i postati, pokazat će sami kupci.
Sramežljivo postavljen SsangYong logo
Tivoli je dobro opremljen i standardno dolazi s bogatom opremom. Za sada je predviđena samo jedna razina opreme. Birati se može tek između ručnog i automatskog mjenjača i boje. Zanimljivo je da se ime modela nalazi sprijeda i straga, a nigdje ne piše ime brenda. Logo marke SsangYong vidljiv je tek na naplatcima odnosno na središnjem dijelu upravljača. Tivoli vozaču omogućuje odabir između tri načina vožnje prilagođena različitim okruženjima s automatskim mjenjačem: Normal, Sport i Zima.
U odnosu na dosadašnje izdanje, novi Tivoli donosi veću udobnost putovanje jer su smanjene buka i vibracije. Dodatno je podešen ovjes, kako bi sr dobilo što bolje upravljanje na europskim cestama. Koristi se 79% čelika visoke čvrstoće, ugrađene su dodatne prigušnice podnice, pjena za šupljinu stupa i krovna obloga koja apsorbira zvuk. Nadalje, poboljšanja uključuju i primjenu strukturalnog ljepila i povećanje krutosti panela karoserije u odnosu na prethodni model. Povećana je razina i aktivne sigurnosti uz mnoštvo ADAS sustava.
Dadoplata samo za automatski mjenjač
Upravljač presvučen kožom i podesiv po visini i dubini, vozačevo sjedalo podesivo po visini, djeljiva stražnja klupa, 16-colni alu naplatci, tempomat, navigacija i automatski dvozonski klima-uređaj samo su neki od detalja dosta bogatog, ali i jednog paketa opreme. Taj početni, ali i jedini Fresh paket opreme stoji 22.999 eura. Dandy blue je osnovna boja, a za ostale je potrebna nadoplata od 700 eura. Nadoplata od 2500 eura moguća je jedino još za automatski mjenjač.
Još na kraju nekoliko činjenica o samom proizvođaču. KGM Global (bivši SsangYong Motor Company) je korejski proizvođač automobila specijaliziran za 4x4 vozila, SUV vozila, MPV vozila i kamionete. Osnovana 1954. godine, tvrtka je proizvodila kamione, autobuse i vozila posebne namjene za izvozno tržište, uspostavljajući snažan i pouzdan DNK svojih proizvoda na današnjem tržištu. Sjedište KG Mobility je u četvrti Gangnam u glavnom gradu Koreje, Seulu, a njegova glavna tvornica za proizvodnju vozila trenutno je u Pyeongtaeku. Ona ima kapacitet i najnoviju tehnologiju za proizvodnju 240.000 automobila godišnje. Tvrtka je uložila u novu tvornicu, na istom području, koja je posebno razvijena za proizvodnju čisto električnih vozila.