Kia je ušminkala veliki SUV model Sorento, pogonjen turbodizelskim motorom

Službeno prodaja počinje za tjedan dana, a Sorento dolazi uz sedmogodišnje jamstvo ili do 150.000 prijeđenih kilometara odnosno prve tri godine bez ograničenja kilometraže. Starta na 62.199 eura

Ivan Cvetković petak, 10. svibnja 2024. u 06:00
📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Kia je priču oko modela Sorento pokrenula davne 2002. godine, a otvoreno priznaju kako je to model koji im je značajno pomogao u preživljavanju marke, odnosno koji ih je spasio. Svakako dovoljno da bude model kojem se pristupa s posebnom pažnjom. Potrajao je 8 godina, dok je druga generacija imala životni vijek od pet godina. Isto kao i treća generacija, dok je četvrta s nama od 2020. godine, i sada stiže u obnovljenom izdanju.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Od njene pojave jasno je kako je riječ o 'amerikaniziranom' modelu automobilu, a što nije čudno jer ipak je SAD glavno tržište velikih SUV modela. Dimenzijama je u pravilu veći od svoje konkurencije u Europi, a riječ je o modelima Seat Tarraco, Škoda Kodiaq te Mazda CX-60. Sprijeda je pripremljen novi dizajn poklopca motora, dok je logo premješten na vrh haube. Okomita prednja svjetla i dnevna svjetla u obliku zvjezdane karte naglašavaju snažan dizajn. Novi dizajn rešetke hladnjaka donosi 3D mrežasti uzorak. Dorađen je i izgled prednjeg donjeg dijela branik.

Panoramski zaslon uz dva 12,3-inčna ekrana

Bočni pogled donosi novi dizajn ukrasa blatobrana uz poboljšani 3D izgled. Pripremljena su i tri nova dizajna kotača. Riječ je o aluminijskim kotačima od 18, 19 ili 20 inča. Alu naplatci od 18 i 20 inča dostupni su samo za dizelski motor, dok su 19-inčni dostupni na svim varijantama pogonskog sklopa. Stražnji dio ima osvježena stražnja svjetla s dijagonalnim LED diodama. Obnovljeni Sorento u Europi dolazi u 10 boja eksterijera, a od toga su tri nove. Riječ je o bojama Volcanic Sand, Interstellar Grey (poznata iz modela EV6), i Cityscape Green (poznata iz modela Niro).

📷 KIA
KIA

Putnička kabina donosi panoramski zaslon ispod kojeg je 'skrivena' digitalna instrumentna ploča, kao i središnji zaslon Infotainmenta. Oba zaslona su 12,3-inčna. Od pomoći je i 10-inčni head-up zaslon koji omogućuje vozačima da vide osnovne informacije o vozilu i prometu bez skidanja pogleda s ceste. Sorento je opremljen i digitalnim unutarnjim retrovizorom. On se može koristiti kao normalno električno kromatsko ogledalo ili kao zaslon za sliku stražnje kamere.

Poboljšana sjedala

Noćnu vožnju upotpunjuje minimalna traka unutarnje ambijentalne rasvjete. Proteže se od jednog do drugog boka vozila oko ventilacijskih otvora. Dostupne su 64 boje. Ručica mjenjača (shift by wire) je redizajnirana, a crna obloga krova, metalne papučice i panoramski krov upotpunjuju moderan izgled.

📷 KIA
KIA

Pripremljena su nova prednja sjedala za opuštanje. Vozačevo Ergo sjedalo dolazi s lumbalnom potporom tipa zračnih ćelija i električno podesivom potporom za podupiranje. Opcijski tu je i funkcija memorije. Upravljač od umjetne kože može se grijati, a dostupan je i s opcijom nagiba i teleskopskog elektroničkog podešavanja. Električno podesiva, ventilirana i grijana su prednja sjedala, dok su grijana u drugom redu.

Održiva strategija uređenja interijera

Kia uvodi umjetnu kožu i recikliranu plastiku (PET) na Sorento sjedala s novom razinom opreme u Sage Green boji. Nova strategija boje, materijala i završne obrade nalazi se na granici između održivog i vrhunskog. Na primjer, dizajneri su upotrijebili PET tkaninu za višekratnu upotrebu u interijeru kako bi nastojali ustrajati u uravnoteženom odnosu s prirodom. Tu je i crnu koža s novim probušenim uzorkom te crna Nappa kožu s novim prošivanjem i sivim obrubom.

📷 KIA
KIA

Na početku prodaje Kia je za domaće tržište predvidjela poznati pogonski sklop. Riječ je o 2,2-litrenom turbodizelskom motoru dolazi u kombinaciji s osamstupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (8DCT). Iako je predviđen i uz pogon na prednju osovinu, kod nas će biti samo uz 4WD izdanje. Kasnije se očekuje hibridna te plug-in hibridna verzija. Sorento Plug-in Hybrid donosi simbiozu 1,6 T-GDI motora te elektromotora koji se napaja iz 13,8 kWh baterije. Kod ove verzije za prijenos snage zaduže je automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa (6AT). Standardno dolazi s pogonom na sva četiri kotača. Sorento Hybrid pokreće 1,6 T-GDI motorom, a opremljen je i baterijom od 1,49 kWh, također uparen sa 6AT mjenjačem te je predviđen u 2WD i 4WD izdanjima.

Dorađeni ADAS sustavi

Novost u obnovljenom Sorentu su Highway Drive Assist 2.0 s Lane Change Assist i Surround View Monitor (SVM) s funkcijom 3D prikaza. Forward Collision-Avoidance Assist također je nadograđen kako bi uključio skretanje i križanje raskrižja, Evasive Steering Assist, nadolazeću promjenu trake i promjenu strane trake. Nova značajka je Away Close Tailgate koja pruža još više pogodnosti automatskim zatvaranjem prtljažnika nakon što vozač napusti područje detekcije iza automobila. Sorento je opremljen s do sedam zračnih jastuka. Prednji središnji zračni jastuk, koji je novost u Sorentu, pruža dodatnu zaštitu za glavu putnika na prednjim sjedalima i dizajniran je da spriječi kontakt njihovih glava tijekom sudara.

📷 Ivan Cvetković
Ivan Cvetković

Kroz tjedan dana počinje i službena prodaja. Pored osnovne, pripremljene su još dvije, Ultimate i Panorama razine opreme. Još nije u potpunosti definiran cjenik, no zna se kako će početni model stajati 62.199 eura. Riječ je o 2,2 CRDi modelu uz 4WD pogon i automatski mjenjač te verziji s 5 sjedala. Postoji i ona sa 6 sjedala, koja kod nas neće biti dostupna, dok bi ona sa sedam sjedala trebala biti oko 2 tisuće eura skuplja. Ipak, vjeruje se kako bi se oko 80% prodaje trebalo odnositi na model s 5 sjedala. Plan prodaje je oko 70 primjeraka, a što bi trebalo biti duplo više nego lani. Valja još spomenuti kako Sorento dolazi uz sedmogodišnje jamstvo (do 150.000 prijeđenih kilometara) odnosno prve tri godine bez ograničenja kilometraže.