Mercedes-Benz B-klasa - Nacionalna prezentacija 2019.

Njemački proizvođač navodi da je novi model Sports Tourer koji naglasak stavlja na sport. Izgledom je to svakako daleko više nego li je bilo prije, a daleko više pažnje posvećeno je tehnologiji. Nova B-klasa ima intuitivno korisničko sučelje adaptivnog MBUX multimedijskog sustava, a što uključuju sjajnu grafiku, glasovnu kontrolu ‘Hey Mercedes’, zaslon osjetljiv na dodir i funkcije kao što je MBUX proširena stvarnost…

Ivan Cvetković utorak, 12. veljače 2019. u 00:00
📷 foto: autonet.hr, Daimler AG
foto: autonet.hr, Daimler AG

Mercedes-Benz je prije nekoliko mjeseci, na salonu automobila u Parizu predstavio novu generaciju B-klase, a koja je sada pristigla i u domaće prodajne salone. Riječ je o modelu koji pripada segmentu kompaktnih MPV vozila, koji je u dosadašnje dvije generacije prodan u više od 1,5 milijuna primjeraka, a i sam proizvođač za novi model spominje naziv Sports Tourer. Sports se odlikuje u dizajnu automobila, te sada nova B-klasa djeluje daleko više sportski nastrojena od dosadašnjeg modela, a sve po uzoru na modele koji su pristigli prije nje. Najviše sličnosti ima s A-klasom.

Tourer u obilježju znači da je riječ o modelu koji se može pohvaliti prostorom kojime će biti od koristi obiteljima, kada svaki centimetar kabine ili prtljažnog prostora, bilo da govorimo o širini ili dubini, odnosno visini je od velike koristi. Ipak je to i poveznica s MPV segmentom koji je nekoć bio iznimno popularan i imao veliku stopu rasta, da bi se zadnjih nekoliko godina dobrano istopio jer primat preuzimaju crossoveri i SUV-i…

Dinamiku eksterijera vozila naglašavaju brojni detalji, pa i tanka, ali upečatljiva prednja svjetla. Osnovni model dolazi s glavnim H7 žaruljama te LED svjetlima za dnevnu vožnju, dok su moguća i glavna LED svjetla kada se dnevna svjetla ističu u obliku dvostruke baklje. Zahtjevnijim kupcima na raspolaganju su i Multibeam LED prednja svjetla. Osim što naglašavaju sportski izgled, omogućuju i elektronički prilagodbu trenutnim uvjetima prometa. To je samo još jedan detalj koji je premijeru imao na kompaktnoj A-klasi, iako je do tada bio rezerviran za viši segment automobila.

Nova, treća generacija B-klase nastala je na platformi s 30 mm duljim međuosovinskim razmakom, ukupno 272,9 cm, a što je rezultiralo i s nešto više prostora za koljena i glavu. Za 26 milimetara je povećana i dužina vozila, pa sada broji 441,9 cm, uz 179,6 cm širine odnosno 156,2 cm visine. Kako i priliči MPV vozilima, i B-klasa je orijentirana na praktičnost. Ona se očituje i u mogućnosti podešavanja stražnje klupe po duljini za 14 centimetara, a čime se ostvaruje više korisnog prostora u prtljažnom prostoru (ova opcije stiže krajem godine). Također, nasloni stražnjih sjedala su djeljivi u kombinaciji 40:20:40, a ovisno o uzdužnom pomicanju klupe, moguće je podesiti i nagib naslona.

Tako je na raspolaganju osnovna zapremnina prtljažnika od 455 litara, odnosno 705 litara nakon pomicanja klupe, a što je preklapanjem naslona moguće povećati na 1540 litara. Iako u brojkama gotovo da i nema povećanja prtljažnika u odnosu na drugu generaciju, zahvaljujući poboljšanjima, njegova iskoristivost je svakako veća.

U Mercedesu vole neke stvari uspoređivati s A-klasom, pa navode da je vozačka pozicija u B-klasi 9 cm viša u odnosu na onu u A-klasi, a što smatramo sasvim normalnim, s obzirom da je riječ o MPV klasi vozila, gdje je uobičajeno da je položaj sjedenja nešto viši, a što dakako doprinosi većoj praktičnosti i lakšem ulaženju, odnosno izlaženju iz vozila.

 

Već je na, maloprije spomenutoj, A-klasi Mercedes napravio iskorak u budućnost adaptivnim MBUX multimedijskim sustavom koji se sada nastavlja. Ovisno o razini opreme, kupcima su na raspolaganju tri moguće kombinacija. Prva je dva 7-inčna zaslona (17,78 cm), zatim s jednim 7- i jednim 10,25-inčnim zaslonom (26 cm) te, u verziji sa širokim zaslonom, s dva 10,25-inčna zaslona. Opcijski je u ponudi i head-up zaslon.

Intuitivno korisničko sučelje adaptivnog MBUX (Mercedes-Benz User Experience) multimedijskog sustava je središnja značajka kabine. Njegove prednosti uključuju sjajnu grafiku, glasovnu kontrolu ‘Hey Mercedes’, zaslon osjetljiv na dodir i funkcije kao što je MBUX proširena stvarnost. Njegova sposobnost učenja zahvaljujući umjetnoj inteligenciji čini jedinstveni sustav. MBUX je prilagodljiv i prilagođava se korisniku. Stoga stvara emocionalnu vezu između vozila, vozača i putnika.

Nove i poboljšane Mercedes me connect usluge pokrenute su s novom MBUX infotainment generacijom. Uključuju navigacijske funkcije temeljene na komunikaciji Car-to-X i praćenju vozila, što olakšava pronalaženje parkiranog vozila, kao i funkciju obavještavanja u slučaju da je parkirano vozilo udareno ili odvučeno. Mercedes me zbirka aplikacija može se postaviti kao ikona na zaslonu, a može se slobodno postaviti na početnoj stranici kao i sve ostale glavne aplikacije. Osim toga, može se prikazati i online sadržaj, kao što su trenutne cijene goriva na benzinskim postajama. Online ažuriranje jednostavan je način da najnoviji sadržaj bude uvijek dostupan u MBUX-u. Većina sadržaja radi u Hrvatskoj, ali još uvijek ne kompletan, ali vjerujemo da bi uskoro mogao.

 Nova B-klasa opremljena je za privatno dijeljenje automobile. Naime, Mercedes me dopušta da se automobil dijeli s prijateljima i članovima obitelji. Postupak je jednostavan i siguran putem aplikacije Mercedes me Car Sharing.

Nove Mercedes me connect usluge On-Street predviđanja, informacije u stvarnom vremenu i Off-Street predviđanja mogu vozačima uštedjeti dragocjeno vrijeme i smanjiti razinu stresa, dok istodobno smanjuju ​​potrošnju goriva i emisije pri traženju mjesta za parkiranje. Informacije u stvarnom vremenu se temelje, između ostalog, na Mercedes-Benzovim vozilima koja su upravo napustila parkirno mjesto ili su prošla pokraj potencijalnih slobodnih parkirnih mjesta.

Po uzoru na svijet zrakoplovstva, pet okruglih otvora za provjetravanje imaju izgled turbine s dizajnom zračnih kanala. U liniji opreme Stil, rub zračnog kanala je u dubini naglašen bojom kako bi se dobio dojam mlaznog motora u režimu naknadnog izgaranja. Središnja konzola s kontrolnim sustavom osjetljivim na dodir dolazi s crnom pločom sličnom onoj u E-klasi. Ambijentalna rasvjeta sa 64 boje i deset tematskih kombinacija, jedinstvena u ovom segmentu, omogućuje individualne prilagodbe, čak i kako bi odgovaralo raspoloženju putnika.

Nova B-klasa dolazi sa brojnim sustavima za pomoć u vožnji, a koji omogućavaju da B-klasa može u određenim situacijama voziti polu-autonomno. Da bi to postigla, koristi poboljšanu kameru i radarski sustav za predviđanje prometa do 500 metara ispred vozila dok se kartografski i navigacijski podaci koriste za podršku. Na primjer, Active Distance Assist Distronic pomaže vozaču u situacijama specifičnim za rutu, predviđajući i prilagođavajući brzinu, ovisno o približavanju zavoju, križanju ili kružnom toku. Tu su i Active Emergency Stop Assist i Active Lane Change Assist za promjenu prometnog traka.

Automobil je serijski opremljen s proširenim aktivnim sustavom za pomoć pri kočenju, koji može pomoći u ublažavanju težine sudara sa sporijim vozilima, vozilima u zaustavljanju ili stacionarnim vozilima sprijeda, a novost je da sada prepoznaje i pješake ili bicikliste koji prelaze cestu, ili ih može potpuno spriječiti.

Nova B-klasa u svim se izvedbama pokreće novim, učinkovitim motorima, koji su u skladu s Euro 6d-TEMP normama. Novost je OM654 dvolitarski dizelski motora sa 110kW i 140 kW, opremljen aluminijskim blokom i stepenastom komorom za sagorijevanje. Zahvaljujući produljenoj naknadnoj obradi ispušnih plinova s dodatnim SCR katalizatorom, B-klasa s OM654q motorom prvi je kompaktni model tvrtke Mercedes-Benz certificiran sukladno standardu Euro 6d, koji će za nove modele postati obvezan tek 1.1.2020. Kasnije, krajem godine slabiju verziju dvolitrenog dizelaša zamijeniti će 1,6-litrena verzija koja je premijeru imala u obnovljenom izdanju C-klase. Također su dostupna i dva četverocilindarska benzinska motora serije M282 zapremine 1.33 litre i 100 kW/120 kW. Inovacije uključuju isključivanje cilindrima (u kombinaciji s 7G-DCT mjenjačem), delta oblik glave cilindra i filtar čestica.

Nova B-klasa početno je dostupna isključivo s mjenjačem s dvije spojke. Novost je 8-stupanjski 8G-DCT, koji se isporučuje u kombinaciji s većim dizelskim motorom. Slijedit će i drugi novi motori, kao i modeli sa 4MATIC pogonom na sve kotače. Standardni je spremnik zapremine 43 litre, dok je ovisno o motoru, dostupan i spremnik od 51 litre.

model obujam motora snaga emisija CO2 cijena do reg.
 
izvedbe s benzinskim motorima
B 180 1332 ccm 100 kW (136 KS) 123 - 128 g/km* 236.715 kn
B 200 1332 ccm 120 kW (163 KS) 124 - 129 g/km* 249.555 kn
B 220 4MATIC 1991 ccm 140 kW (190 KS) 153 - 158 g/km* 311.084 kn
B 250 1991 ccm 165 kW (224 KS) 143 - 147 g/km* 314.356 kn
B 250 4MATIC 1991 ccm 165 kW (224 KS) 153 - 158 g/km* 337.938 kn
izvedbe s dizel motorima
B 180 d 1461 ccm 85 kW (116 KS) 102 - 107 g/km* 245.390 kn
B 200 d 1950 ccm 110 kW (150 KS) 112 - 119 g/km* 263.982 kn
B 220 d 1950 ccm 140 kW (190 KS) 116 - 119 g/km* 289.506 kn

*vrijednost se razlikuje ovisno o ugrađenim kotačima i gumama