Nova Dacia Spring za još bržu elektrifikaciju

Potpuno novi dizajn donijet će još veću popularnost modelu koji je do sada prodan u više od 140 tisuća primjeraka. Za Spring bi se moglo reći da ima najbolji omjer uloženog i dobivenog kod električnih automobila

Ivan Cvetković ponedjeljak, 26. veljače 2024. u 00:10

Svega nekoliko dana uoči početka salona automobila u Ženevi, te prvog javnog predstavljanja Dacia je razotkrila novu generaciju modela Spring. Maleni gradski model koji se već dokazao svojom okretnošću, sada kompletnu elektrifikaciju podiže na jedan sasvim novi nivo. Tijekom 2021. godine Dacia je započela s prodajom modela Spring, a za kojim je odmah krenula velika potražnja. Spring je tijekom 2022. i 2023. godine bio treći najprodavaniji električni automobil privatnim kupcima, a do sada je više od 140 tisuća primjeraka prodano diljem svijeta.

📷 Dacia
Dacia

Očito je Dacia Spring pronašla svoju publiku i to kao dobro rješenje za ljude koji traže jednostavnu, pristupačnu i učinkovitu mobilnost bez emisija ispušnih plinova. Podaci prikupljeni putem povezanih sustava u vozilu pokazuju da prosječno dnevno putovanje korisnika Springa prelazi 37 km i to pri brzini od 37 km/h. U 75% slučajeva Spring je punjen kod kuće.

Uoči proljeća, Dacia je odlučila udahnuti novi život modelu Spring (eng. proljeće), a uz želju da i dalje ostane najpristupačniji električni automobil na tržištu. Tu je potpuno novi dizajn, uz poboljšanje brojnih tehničkih detalja i praktičnost. Sve to kako bi izostao dio prigovora s dosadašnjih izvedbi, koje su djelovale dosta jeftino napravljeno. Daleko robusniji izgled sada prati ostatak Dacia game, pa tako i novog Dustera. Pohvala ide i interijeru koji je doživio pravu metamorfozu potpunom renovacijom cijelog prostora.

Vanjski dizajn je čvrst, moderan, pametan

Moćan izgled proizlazi iz čiste, jednostavne siluete, poput one koja se može vidjeti na izrazito oblikovanoj haubi. Novi Dacijin identitet karakteriziraju dvije crne trake, jedna sprijeda, druga straga, koje se spajaju, u sjajnoj obojenoj završnici, sa specifičnim mat prugama na stražnjoj strani. Dvije trake uokvirene su svjetlosnim potpisom marke u obliku slova Y, koji je naglašen s punim LED dnevnim svjetlima sprijeda i parkirnim svjetlima straga.

📷 Dacia
Dacia

Moderan dizajn na New Springu podupiru naljepnice vrlo suvremenog stila koje krase prednje i stražnje odbojnike na opremi Extreme. 15-inčni kotači sada su standardni na verzijama s motorom od 65 KS i opremljeni poklopcima, doprinose robusnom dojmu modela Springa. Teži se praktičnom i izdržljivom dizajnu, primjerice bočne donje zaštite vrata su lagane, pristupačne te jednostavne za ugradnju i zamjenu. Uklonjeni su ukrasni kromirani dijelovi.

Uklonjeni su i krovni nosači, budući da su oni uglavnom suvišni u automobilu koji se primarno koristi za kratka putovanja. Njihovo uklanjanje pomaže smanjenju mase automobila, aerodinamici i time poboljšanju dosega.

Novi Spring dostupan je u šest nijansi, uključujući nove Beige Safari i Brick Red boje

Svjež, praktičan i digitalan interijer

Armaturna ploča potpuno je iznova osmišljena uz simboličnu horizontalnu arhitekturu, a kako bi integrirala novu ponudu digitalnih zaslona. Dolazi uz 7-inčnu prilagodljivu digitalnu instrumentnu ploču na svim verzijama te velikim 10-inčnim središnjim multimedijskim zaslonom u skupljim modelima.  Istovremeno je smanjena raznolikost opcija kako bi se bolje upravljalo troškovima.

Novi Spring ima bijele elemente koji pomažu stvoriti svježu, modularnu atmosferu. Nalaze se oko instrumentne ploče, ručice mjenjača i spremnika na vratima. Prepoznatljivi Dacijin 'Y', smješten u središtu središnjih otvora za zrak, bijele je boje (ili bakrene na opremi Extreme). Središnji ukrasni naglasak na instrumentnoj ploči razlikuje se ovisno o opremi. Tu su Alto siva na Essential, Brick Red na Expression te Lichen Khaki na Extreme paketu.

📷 Dacia
Dacia

Veliki multimedijski zaslon osjetljiv na dodir postavljen je što je više moguće za optimalnu ergonomiju. Grafika na prilagodljivoj, 7-inčnoj digitalnoj nadzornoj ploči pripremljena je da bude jednostavna i intuitivna, dajući vozaču lak pristup bitnim informacijama. Spring ima inovativni YouClip nosač za dodatnu opremu za Dacia specifične elemente, a što je pripremljeno i za novi Duster.

Oprema Extreme dolazi s čvrstim gumenim tepisima i pragovima s vlastitim dizajnom 'topografskih linija'.

Prava vrijednost za novac

I dalje je Spring pripreman tako da bude cjenovno široko pristupačan električni automobil prilagođen stvarnim potrebama. Kapacitet prtljažnika je najveći ovoj kategoriji - s 308 litara (+6% u usporedbi s prethodnim modelom) - 1004 litre s preklopljenim stražnjim sjedalima. Tako je sada u rangu s modelima B-segmenta.

Osim toga, dodatni prostor za skladištenje (dvostruki pretinac za rukavice, spremnici u vratima, itd.) s ukupnim volumenom od gotovo 33 litre također je veći od standarda u segmentu.

📷 Dacia
Dacia

Ispod prednjeg poklopca je prostor obujma 35 litara. Praktično za smještaj kablova za punjenje Springa. Na središnju konzolu može stati držač za čaše, izrađen korištenjem tehnologije 3D ispisa.

Praktični YouClip dodatci

Za Springa su pripremljeni YouClip dodatci. Jednostavan i pametan sustav izumili su Dacia inženjeri. Može se koristiti za praktično i robusno pričvršćivanje različitih namjenskih dodataka na ključna mjesta u automobilu. Standardna oprema novog Springa donosi tri YouClip točke za sidrenje (jedna na armaturnoj ploči te dvije na središnjoj konzoli). Mogu se koristiti za postavljanje torbice za pohranu, držača za pametni telefon (s ili bez indukcijskog punjača) ili zgodnog dodatka '3 u 1' koji kombinira držač za čaše, kuku za torbu i prijenosno svjetlo.

Spring ima 7-inčnu prilagodljivu digitalnu kontrolnu ploču, smještena iza novog upravljača - sada podesivog po visini - zaslon u boji prikazuje bitne informacije na jednostavan i učinkovit način. Može se prilagoditi za prikaz dodatnih informacija kao što su preostali domet, potrošnja energije ili sustavi pomoći u vožnji (ADAS). Kada se New Spring puni, digitalna nadzorna ploča prikazuje razinu baterije i preostalo vrijeme do potpunog punjenja.

Poboljšana povezivost i multimedijske mogućnosti

Standardna značajka na opremi Essential i Expression, Media Control je multimedijski sustav kojim se upravlja kotačićima s medijskim informacijama i telefonskim pozivima prikazanim na digitalnoj ploči s instrumentima. Također uključuje dva zvučnika, Bluetooth vezu i USB priključak. Kada su povezani s besplatnom aplikacijom Dacia Media Control, vozači mogu koristiti radio/medijske funkcije i pristupiti drugim značajkama (npr. navigaciji) putem svog pametnog telefona, s ergonomijom dizajniranom za korištenje tijekom vožnje.

📷 Dacia
Dacia

Sustav Media Nav Live - standardan za opremu Extreme i opcijski za Expression - može se pohvaliti velikim 10-inčnim središnjim dodirnim zaslonom koji uključuje pametnu navigaciju (podrška do 8 godina), s prometnim uvjetima u stvarnom vremenu i ažuriranim europskim kartama. Štoviše, može se koristiti za bežično korištenje Apple CarPlay i Android Auto. Sustav Media Nav Live također uključuje dva USB priključka. Novi ADAS poboljšava raspon ugrađene opreme na Springu kako bi zadovoljio najnovije europske sigurnosne standarde. Tu su napredni sustav kočenja u nuždi (gradsko/prigradsko s detekcijom vozila, pješaka, biciklista i motocikla), prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na brzinu, pomoć pri održavanju trake… Kako bi olakšala život vozačima, Dacia je uključila zgodnu tipku 'Moja sigurnost' za brzi pristup željenim ADAS postavkama.

Okretnost u gradu, ali i otvorenim cestama

Iznimno je okretan Spring dug je 370 centimetara, te dolazi s jednim od najboljih krugova okretanja u svom segmentu. Zahvaljujući jednobojnim zaštitnim trakama koje obavijaju karoseriju, posebice branike i lukove kotača, Spring je otporniji na svakodnevno "raubanje" Visok razmak od tla je prednost pri vožnji po neravnom terenu.

📷 Dacia
Dacia

Novi Spring nudi svoj najsnažniji motor od 48 kW / 65 KS na širem rasponu vozila. Moguć je na novoj, srednjoj opremi Expression, kao i opremi Extreme. S mjesta do 100 km/h dolazi za manje od 14 sekundi.

Osnovni Essential i Expression paketi serijski dolaze opremljeni elektromotorom od 45 KS. Njemu treba nešto manje od 20 sekundi za dostizanje brzine od 100 km/h.

I dalje jedini ispod tone

Uz promjene napravljene na svim novim Dacia modelima, kao što je uklanjanje svih naglašenih dijelova od kroma i životinjske kože ili povećan broj potpuno obojenih dijelova, Spring je dizajniran prema strogim kriterijima kako bi točno zadovoljio specifične potrebe kupaca A-segmenta. Tu je i baterija kalibrirana da zadovolji njihove kriterije. S težinom od 984 kg u najvišoj razini opreme Extreme, Spring je jedini potpuno električni automobil u Europi koji ostaje ispod jedne tone. U usporedbi s modelima prethodne generacije s istom opremom, težina je porasla samo za 6 kg (ili +0,6%). Sve to unatoč brojnim novim ADAS-ima koji su dodani, nadograđenoj opremi i standardnoj opremi.

📷 Dacia
Dacia

Novi Spring ima potrošnju energije ispod 14,6 kWh/100 km. Kompaktna baterija od 26,8 kWh  omogućava domet od preko 220 km za sve verzije (u tijeku je certifikacija).

Novo regenerativno kočenje

Kako bi se dodatno optimizirao domet automobila, Dacia Spring po prvi je put opremljena sustavom regenerativnog kočenja. Ono se aktivira odabirom 'B-moda' putem novih kontrola mjenjača. Spring je standardno opremljen AC punjačem od 7 kW koji može napuniti bateriju od 20% do 100% na kućnoj utičnici za manje od 11 sati ili za 4 sata na punjaču od 7 kW. Opcijski DC punjač od 30 kW dostupan je za brzo punjenje od 20% do 80% u 45 minuta.

📷 Dacia
Dacia

Praktičnost se očituje i u dvosmjernom V2L (od vozila do tereta) punjaču pa se može koristiti kao izvor energije za napajanje električnih uređaja. Poseban adapter koji se uključuje u konektor za punjenje automobila, smješten ispod rešetke, djeluje kao tradicionalna 220V/16A utičnica.

Narudžbe za novu Daciu Spring otvorit će se u proljeće, dok je lansiranje zakazano je za ljeto.