Novi BMW serije 1 – četvrta generacija donosi hibridne pogone i agresivniji izgled

BMW je predstavio svoju novu ponudu u C-segmentu, potpuno osvježenu seriju 1, koja dobiva novi profil, unaprijeđenu šasiju te motore elektrificirane hibridnim 48-voltnim sustavom

Autonet.hr četvrtak, 6. lipnja 2024. u 17:35

BMW je službeno predstavio četvrtu generaciju svoje serije 1, predstavnika marke u C-klasi, koji će u novom izdanju zadržati prepoznatljivu formu – dugu haubu, kabinu pomaknutu unatrag, dinamični profil i stražnji kraj pamtljivog dizajna. U odnosu na prethodnika, nova serija 1 narast će za 42 milimetra u dužinu, na 4.361 mm, kao i 25 mm u visinu, na 1.459 mm.

Prednji kraj naglašeno je agresivniji i oštriji te niži nego dosad, a uz proširene "bubrege" s novim izgledom rešetki prednje maske, bit će još izraženijeg sportskog izgleda. Gledano s boka, u C-stupu se nalazi poznata "Hofmeisterova krivulja", unutar koje će sada biti istaknut broj 1. Silueta će dodatno biti naglašena stražnjim spojlerom. Uz osnovnu će izvedbu BMW odmah ponuditi i pakete M Sport Package i M Sport Design, koje će karakterizirati povećani usisi zraka sprijeda, veći difuzor straga te naglašeni pragovi s boka.

Pogoni

Vrh ponude, model BMW M135 xDrive, donosi motor s 4 cilindra, snage 300 KS, koji do 100 km/h ovaj model ubrzava za 4,9 sekundi. Uz taj motor u ponudi će biti nešto dva slabija, ali elektrificirana: BMW 120, 3-cilindarski benzinac te model 120d, u 4-cilindarskoj dizelskoj izvedbi. Oba će imati dodatak blago hibridnog 48-voltnog sustava s elektromotorom snage 20 KS i 7-stupanjski Steptronic mjenjač s dvostrukom spojkom u standardnoj opremi. Benzinski BMW 120 nudit će 170 KS i ubrzanje od 7,8 sekundi, dok će dizelska varijanta 120d biti snage 163 KS i s ubrzanjem iz mjesta do 100 km/h za 7,9 sekundi. Na dnu ponude motora bit će varijanta 118d, 4-cilindarski klasični dizelaš snage 150 KS i ubrzanja od 8,3 sekunde.

Tehnologije

BMW serije 1 u novom će izdanju biti izgrađen na novoj, rigidnijoj šasiji, koju karakteriziraju veća stabilnost, nova tehnologija amortizera, bolja kontrola proklizavanja uz realističniji povratni osjećaj na volanu, a u izvedbi M Sport Package bit će tu i tehnika Adaptive M Chassis, koja će vozilo moći spustiti za do 8 milimetara na zahtjev.

Od sustava pomoći vozaču ističu se oni za zadržavanje vozne trake, izbjegavanje sudara sprijeda, prepoznavanje znakova te sustavi za pomoć pri parkiranju i vožnji unatrag. Adaptivni tempomat dio je dodatne opreme, kao i Parking Assistant Professional, uz koji će novu seriju 1 biti moguće parkirati i – putem mobitela.

Unaprijeđeni BMW iDrive donosi funkciju QuickSelect, koja na intuitivniji način omogućava izbor najčešće korištenih funkcija, bez pretraživanja izbornika i podizbornika. Sve je zasnovano na novom operacijskom sustavu, BMW Operating System 9, koji omogućava i ažuriranje preko Interneta, ali i kupnju dodatnih opcija na zahtjev. Podrška za Apple CarPlay i Android Auto se također podrazumijeva, kao i digitalni ključ, pa će se novi BMW-i ove serije moći otključavati i mobitelima na iOS-u i Androidu te Apple Watchem.

Novi BMW serije 1 na europsko će tržište stići u listopadu, a proizvodit će se u njihovoj tvornici u Leipzigu.

BMW 1 Series, 2024, Tehničke specifikacije
Dužina / širina / visina (mm) 4361 / 1800 / 1459
Međuosovinski razmak (mm) 2670
Trag kotača sprijeda / straga (mm) 1561 / 1562
Razmak od tla (mm) 156
Krug okretanja (m) 11,7
Kapacitet rezervoara (l) 49
Koeficijent otpora zraka 0,27
Masa praznog vozila (kg) 1425 – 1560, ovisno o izvedbi
Pogoni
  BMW 120 BMW M135 xDrive BMW 118d BMW 120d
Snaga motora (KS) 156 300 150 150
Elektromotor (KS) 20 - - 20
Ubrzanje 0-100 km/h (s) 7,8 4,9 8,3 7,9
Najviša brzina 226 250 222 222
Potrošnja (l/100km) 5,3 - 6,0 7,6 – 8,1 4,6 – 5,2 4,3 – 4,8