Novi BMW serije 1 – četvrta generacija donosi hibridne pogone i agresivniji izgled
BMW je predstavio svoju novu ponudu u C-segmentu, potpuno osvježenu seriju 1, koja dobiva novi profil, unaprijeđenu šasiju te motore elektrificirane hibridnim 48-voltnim sustavom
BMW je službeno predstavio četvrtu generaciju svoje serije 1, predstavnika marke u C-klasi, koji će u novom izdanju zadržati prepoznatljivu formu – dugu haubu, kabinu pomaknutu unatrag, dinamični profil i stražnji kraj pamtljivog dizajna. U odnosu na prethodnika, nova serija 1 narast će za 42 milimetra u dužinu, na 4.361 mm, kao i 25 mm u visinu, na 1.459 mm.
Prednji kraj naglašeno je agresivniji i oštriji te niži nego dosad, a uz proširene "bubrege" s novim izgledom rešetki prednje maske, bit će još izraženijeg sportskog izgleda. Gledano s boka, u C-stupu se nalazi poznata "Hofmeisterova krivulja", unutar koje će sada biti istaknut broj 1. Silueta će dodatno biti naglašena stražnjim spojlerom. Uz osnovnu će izvedbu BMW odmah ponuditi i pakete M Sport Package i M Sport Design, koje će karakterizirati povećani usisi zraka sprijeda, veći difuzor straga te naglašeni pragovi s boka.
Pogoni
Vrh ponude, model BMW M135 xDrive, donosi motor s 4 cilindra, snage 300 KS, koji do 100 km/h ovaj model ubrzava za 4,9 sekundi. Uz taj motor u ponudi će biti nešto dva slabija, ali elektrificirana: BMW 120, 3-cilindarski benzinac te model 120d, u 4-cilindarskoj dizelskoj izvedbi. Oba će imati dodatak blago hibridnog 48-voltnog sustava s elektromotorom snage 20 KS i 7-stupanjski Steptronic mjenjač s dvostrukom spojkom u standardnoj opremi. Benzinski BMW 120 nudit će 170 KS i ubrzanje od 7,8 sekundi, dok će dizelska varijanta 120d biti snage 163 KS i s ubrzanjem iz mjesta do 100 km/h za 7,9 sekundi. Na dnu ponude motora bit će varijanta 118d, 4-cilindarski klasični dizelaš snage 150 KS i ubrzanja od 8,3 sekunde.
Tehnologije
BMW serije 1 u novom će izdanju biti izgrađen na novoj, rigidnijoj šasiji, koju karakteriziraju veća stabilnost, nova tehnologija amortizera, bolja kontrola proklizavanja uz realističniji povratni osjećaj na volanu, a u izvedbi M Sport Package bit će tu i tehnika Adaptive M Chassis, koja će vozilo moći spustiti za do 8 milimetara na zahtjev.
Od sustava pomoći vozaču ističu se oni za zadržavanje vozne trake, izbjegavanje sudara sprijeda, prepoznavanje znakova te sustavi za pomoć pri parkiranju i vožnji unatrag. Adaptivni tempomat dio je dodatne opreme, kao i Parking Assistant Professional, uz koji će novu seriju 1 biti moguće parkirati i – putem mobitela.
Unaprijeđeni BMW iDrive donosi funkciju QuickSelect, koja na intuitivniji način omogućava izbor najčešće korištenih funkcija, bez pretraživanja izbornika i podizbornika. Sve je zasnovano na novom operacijskom sustavu, BMW Operating System 9, koji omogućava i ažuriranje preko Interneta, ali i kupnju dodatnih opcija na zahtjev. Podrška za Apple CarPlay i Android Auto se također podrazumijeva, kao i digitalni ključ, pa će se novi BMW-i ove serije moći otključavati i mobitelima na iOS-u i Androidu te Apple Watchem.
Novi BMW serije 1 na europsko će tržište stići u listopadu, a proizvodit će se u njihovoj tvornici u Leipzigu.
Dužina / širina / visina (mm) | 4361 / 1800 / 1459 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2670 |
Trag kotača sprijeda / straga (mm) | 1561 / 1562 |
Razmak od tla (mm) | 156 |
Krug okretanja (m) | 11,7 |
Kapacitet rezervoara (l) | 49 |
Koeficijent otpora zraka | 0,27 |
Masa praznog vozila (kg) | 1425 – 1560, ovisno o izvedbi |
BMW 120 | BMW M135 xDrive | BMW 118d | BMW 120d | |
Snaga motora (KS) | 156 | 300 | 150 | 150 |
Elektromotor (KS) | 20 | - | - | 20 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s) | 7,8 | 4,9 | 8,3 | 7,9 |
Najviša brzina | 226 | 250 | 222 | 222 |
Potrošnja (l/100km) | 5,3 - 6,0 | 7,6 – 8,1 | 4,6 – 5,2 | 4,3 – 4,8 |