Predstavljen je novi Audi Q6 e-tron, prvi na platformi PPE

Novi Audi Q6 e-tron izrađen je na novoj platformi PPE, postavlja standarde u pogledu performansi, dosega, punjenja, dinamike vožnje i dizajna te nudi novu razinu digitalizacije

Autonet.hr utorak, 19. ožujka 2024. u 11:34

Audi je upriličio svjetsku premijeru novog velikog električnog SUV-a Q6 e-tron, prvog serijskog modela izgrađenoga na Premium Platform Electric (PPE) platformi. Odlikuju ga ne samo visoke performanse vožnje i punjenja, već i povećana učinkovitost i veliki doseg. Nova filozofija dizajna u unutrašnjosti i tehnologije po prvi put dostupne u novom modelu otvaraju sljedeće poglavlje električne mobilnosti za marku s četiri prstena i čine njihov "Napredak kroz tehniku" opipljivim iskustvom svaki dan.

Audi Q6 e-tron quattro i SQ6 e-tron bit će dostupni za narudžbu u Hrvatskoj krajem ožujka 2024., a isporuka prvih vozila očekuje se u ljeto 2024.

Platforma PPE

Platforma PPE, razvijena u suradnji s tvrtkom Porsche, i elektronička arhitektura E3 1.2 važne su prekretnice u širenju globalne ponude modela marke Audi s električnim pogonom. One označavaju početak sveobuhvatnog jačanja i pomlađivanja ponude modela.

"Izgrađen na novoj PPE platformi, Audi Q6 e-tron sljedeći je tehnološki skok u vrhunskoj električnoj mobilnosti za naše kupce", rekao je Gernot Döllner, predsjednik upravnog odbora tvrtke AUDI AG, na svjetskoj premijeri u glavnoj tvornici u Ingolstadtu. "PPE pokazuje kako spajamo stručno znanje unutar Volkswagen koncerna i time električnu mobilnost činimo skalabilnom. Zahvaljujući PPE platformi, u mogućnosti smo predstaviti modele velike serije s visokim tehničkim standardima u različitim segmentima i tako dodatno elektrificirati svoju ponudu", dodao je.

Doseg i performanse punjenja

Snažni, kompaktni i učinkoviti električni motori, kao i novo razvijena litij-ionska baterija koja se sastoji od dvanaest modula i 180 prizmatičnih ćelija ukupnog bruto kapaciteta od 100 kWh (94,9 neto), osiguravaju doseg do 625 km. Novi Audi Q6 e-tron donosi sportske performanse uz izlaznu snagu sustava od 285 kW, dok SQ6 e-tron ima izlaznu snagu sustava do 380 kW.

Dvije varijante modela s pogonom na sve kotače bit će dostupne pri lansiranju na tržište, a nakon njih – ovisno o tržištu – uslijedit će posebno učinkoviti i na doseg orijentirani modeli s pogonom na stražnje kotače koji također označavaju ulazak u seriju Q6 e-tron.

Q6 e-tron quattro ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi. Modelu SQ6 e-tron potrebno je samo 4,3 sekunde. Maksimalne brzine vozila iznose 210 i 230 km/h. Kasnije će uslijediti dva modela s pogonom na stražnje kotače – ovisno o tržištu. Dok će jedan model biti orijentiran na učinkovitost i doseg, drugi će označiti ulaznicu u seriju Q6 e-tron.

Zahvaljujući tehnologiji od 800 V i maksimalnom kapacitetu punjenja od 270 kW kao standardu, model Audi Q6 e-tron omogućuje kratka zaustavljanja za punjenje. Do 255 km moguće je napuniti u samo deset minuta na odgovarajućem punjaču (High Power Charging, HPC). Punjenje izmjeničnom strujom s do 11 kW moguće je putem standardnih kućnih punjača.

Važna komponenta u povećanju učinkovitosti, a time i dosega modela Audi Q6 e-tron, je napredni sustav rekuperacije. Ovaj sustav može upravljati s oko 95% svih svakodnevnih postupaka kočenja. Audi Q6 e-tron rekuperira do maksimalno 220 kW.

Vanjski izgled

Audi Q6 e-tron pozicioniran je u premium srednjoj klasi i s dužinom od 4.771 milimetara, širinom od 1.993 milimetra i visinom od 1.648 milimetara ovaj SUV nudi maksimum prostora, komfora i praktičnosti. Međuosovinski razmak je 2.899 milimetara. Omjer dugog međuosovinskog razmaka i vrlo kratkih prevjesa čini osnovu za uobičajeni snažan i dinamičan paket vanjskog izgleda Q modela marke Audi.

Vanjski izgled SUV vozila osigurava sportski dojam, ističući dinamične oblike i konturem uz istaknuta visoko postavljena digitalna svjetla za dnevnu vožnju. Upečatljiva linija koja se proteže od stražnjih svjetala do stražnjih vrata naglašava gornji dio tzv. "quattro blisters", ključni element dizajna marke Audi.

Novi model donosi i prvi aktivni digitalni svjetlosni potpis. U drugoj generaciji digitalnih stražnjih OLED svjetala, šest OLED panela s ukupno 360 segmenata stvara novu sliku svakih deset milisekundi pomoću posebno razvijenog algoritma. Sprijeda se aktivni digitalni svjetlosni potpis stvara interakcijom algoritma s dvanaest segmenata koji se zatamnjuju gore i dolje.

Interijer

Unutrašnjost modela Audi Q6 e-tron usmjeren je na prostornu arhitekturu koja je dizajnom i ergonomijom prilagođena putnicima. "Softwrap" se proteže od vrata preko cijelog kokpita do središnje konzole, stvarajući homogen i obavijajući osjećaj prostora. Visokokvalitetni, djelomično reciklirani materijali iste boje također se mogu pronaći na sjedalima.

Zahvaljujući novoj PPE platformi razvijenoj posebno za e-mobilnost, vozilo nudi osjećaj velikog prostora i visok stupanj praktičnosti za svakodnevnu upotrebu. Unutrašnjost nudi puno prostora i pretinaca za odlaganje. Povećan komfor srednjeg stražnjeg sjedala tipičan je za električno vozilo s dugim međuosovinskim razmakom (2.899 milimetara) bez središnjeg tunela. Prtljažnik nudi 526 litara prostora za odlaganje. Preklapanjem naslona stražnjih sjedala, taj se prostor povećava na do 1.529 litara. Stražnja sjedala moguće je preklopiti pojedinačno (40:20:40). Dodatne 64 litre dostupne su u tzv. frunku (prtljažnik ispod prednjeg poklopca) koji nudi praktično mjesto za odlaganje, na primjer, manjih putnih torbi.

Digitalizacija

Uz novorazvijenu elektroničku arhitekturu E3 1.2, kupci digitalizaciju u vozilu doživljavaju izravnije no ikad prije. Naziv E3 označava End-to-End elektroničku arhitekturu. (High-Performance Computing Platform, HCP) koja kontroliraju sve funkcije vozila – od infotainmenta preko funkcija vožnje do djelomično automatizirane vožnje u kasnijim fazama razvoja.

 Serija modela Audi Q6 e-tron ima potpuno umreženu i digitalnu unutrašnjost temeljenu na novoj elektroničkoj arhitekturi. Takozvana digitalna pozornica, koja se sastoji od Audi MMI panoramskog zaslona i MMI zaslona suvozača, ključna je značajka unutrašnjosti.

Tanki, samostojeći Audi MMI panoramski zaslon zakrivljenog dizajna s OLED tehnologijom sastoji se od 11,9-inčnog Audi virtualnog kokpita i 14,5-inčnog MMI zaslona na dodir. Područje ispred vozača oblikovano je kao krivulja, a konkavni oblik zaslona usmjeren je prema vozaču. Posebno za suvozače, Audi nadopunjuje digitalnu pozornicu s 10,9-inčnim MMI zaslonom za suvozača s načinom rada Active Privacy Mode koji sprječava ometanje vozača tijekom vožnje. Brojnim funkcijama vozila može se upravljati s pomoću govornog asistenta marke Audi s funkcijom samoučenja – Audi Assistant.

Infotainment

Novi infotainment sustav po prvi put upotrebljava Android Automotive OS kao operativni sustav. Sadržaj je uvijek ažuran zahvaljujući bežičnim ažuriranjima. Najnovije Audi connect usluge i prošireni e-tron planer rute, uključeni u serijsku opremu, stoga uvijek raspolažu aktualnim podacima. Aplikacije poput YouTubea dostupne su putem trgovine aplikacija koja je ugrađena izravno u MMI i ne zahtijeva smartphone. Trgovina kupcima daje pristup širokoj ponudi aplikacija. Središte zvučnog sustava Bang & Olufsen je vrlo učinkovito pojačalo, koje opskrbljuje 20 zvučnika snagom od 830 W.