Razotkriven Citroën C4 i njegovo električno izdanje - ë-C4

Pored električne verzije od 136 KS koja se napaja iz baterije od 50 kWh, pripremljena su dva dizelska i tri benzinska motora, a poseban naglasak stavljen je na udobnost vožnje

Ivan Cvetković srijeda, 1. srpnja 2020. u 00:00

Citroënova električna ofenziva u 2020. godini znači lansiranje šest električnih vozila. Jedan od njih je ë-C4, koji se oslanja na novu generaciju modela C4, a koji su zajedno predstavljeni na još jednoj digitalnoj premijeri. Iako u službenim materijalima francuska kompanija spominje kako je riječ o kompaktnoj limuzini, ipak je riječ o crossoveru koji naglašava identitet marke Citroën.

Potpuno novi dizajn modela C4 pokazuje smjer u kojem će se kretati i ostali modeli s logotipom duplog chevrona. Prednji dio karakterizira LED tehnologija. Prvo, riječ je o po dvije crte dnevnih svjetala u gornjem dijelu, odnosno jednoj u donjem dijelu koji zajedno izgledaju kao bočno okrenuto slovo 'V'. U donjem sklopu su smještena i glavna LED svijetla, dok su skroz dolje i svijetla za maglu. Pored vrlo simpatičnog prednjeg dijela, posebna pozornost posvećena je bočnoj silueti, odnosno njenom stražnjem dijelu. Upravo će pogled na stražnji dio vozila biti lagano prepoznatljiv po gotovo coupeovskoj liniji koja pada prema kraju vozila. Vjerujemo kako će upravo dizajn biti glavni mamac u privlačenju kupaca i odluci o kupnji modela C4, bez obzira govorimo li o verzijama s klasičnim motorom ili pak električnim. Naime, C4 je pripremljen u benzinskoj te dizelskoj izvedbi, ali kao električni model koji nosi oznaku ë-C4. Riječ je o 100% električnom automobilu koji nastavlja trend električne ofenzive koji su već započeli C5 Aircross Hybrid, Ami, ë-Jumpy i ë-SpaceTourer.

Novi C4 temelji se na dugom i bogatom iskustvu marke Citroën u segmentu kompaktnih limuzina s gotovo 12,500.000 prodanih primjeraka u 92 godine: prva generacija C4 (1928.), Ami 6 i Ami 8, GS i GSA, BX, ZX, Xsara, C4 (iz 2004. te 2010. godine) i C4 Cactus iz 2014. godine. Upravo je ovaj posljednji bio nagovještaj kako će francuski proizvođač odustati od klasičnih kompaktnih limuzina te se orijentirati na crossover varijante.

Kompaktna limuzina koja to više nije

Upravo su neke od maloprije spomenutih kompaktnih limuzina bile, naravno, u svoje vrijeme, pojam kad se govori o udobnosti vožnje. Upravo je to bila jedna od niti vodilja pri stvaranju nove generacije. Udobnost u unutrašnjosti naglašena je kroz sve prednosti programa Citroën Advanced Comfort za povećanu udobnost za sve putnike, i to progresivnim hidrauličnim graničnicima, sjedalima Advanced Comfort ili Smart Pad Support Citroën kao svjetskom premijerom. Iskustvo udobnosti osnaženo je s 20 tehnologija za pomoć u vožnji koje uključuju Highway Driver Assist, drugu razinu poluautonomne vožnje kao i 6 tehnologija za povezivost. Električna verzija uključuje i ë-Confort.

 Interijer ulijeva povjerenje kako je riječ o kvalitetnijoj izvedbi prožetoj modernim tehnologijama. Ispred vozača je poznato oblikovano kolo upravljača s lagano podrezanim donjim dijelom, a linije prednje konzole, središnjeg grebena, pa i vrata ostavljaju dojam jednostavnosti uz već mnogo puta dokazane formule - manje je više. Čak da maknemo, odnosno zamaskiramo kolo upravljača, vjerujemo kako bi dosta ljudi pomislilo kako je riječ o nekom njemačkom ili pak japanskom modelu, a ne francuskom.

Izostanak klasične ručice mjenjača

Iza upravljača, vozaču je na raspolaganju digitalna instrumenta ploča, s prepoznatljivim Citroënovim grafikama. Dojam upotpunjuje head up display koji vozaču ostavlja veću dozu fokusiranja na samo upravljanje i osnovne informacije. Na središnjem je grebenu 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir, a koji je ukomponiran u površinu u piano black završnoj obradi.

Kad je riječ o ë-C4 modelu, na središnjem grebenu nema klasične ručice mjenjača, već je samo u jednom utoru mali prekidač s položajima R, N i D, a pored koje je tipka za P, odnosno B (snažnija regeneracija). Moguće je odabrati tri moda vožnje (Eco, Normal i Sport), a o kojima ovisi način rada klima-uređaja, te odziva na pritisak papučice gasa.

Udobnosti putovanja od pomoći je i brojna oprema. Tako su novost kod Citroën vozila grijano vjetrobransko staklo i upravljač, pored kojih se nude i grijana sjedala, sprijeda i straga, kao i automatski dvozonski klima uređaj s dvostrukim komandama za jednostavnije korištenje (fizičke komande na prednjoj središnjoj konzoli i digitalne komande na dodirnom zaslonu) te otvori za zrak na središnjoj konzoli straga, za putnike straga.

Dizajn vozila, temeljen na programu Citroën Advanced Comfort, oslobodio je što je moguće više prostora. Ne manje od 16 pretinaca za odlaganje s ukupnim volumenom 39 l za veću svakodnevnu praktičnost s inovativnom i praktičnom opremom koja udovoljava sve većim očekivanjima svih putnika, kako sprijeda tako i straga.

Velike mogućnosti individualizacije

Poznato je kako Citroën omogućava brojne opcije individualizacije pa ne čudi što su pripremili izbor od 31 kombinacije boja i Color paketa izvana te 6 različitih unutarnjih uređenja, što omogućava kupcima vožnju u automobilu koja im odgovara. Tako je tu 7 boja karoserije, od najjednostavnijih do najsvjetlijih: bezvremenske i nepogrešive Polar White, Obsidian Black, Cumulus Grey i Platinum Grey, živahna i topla Elixir Red i Caramel Brown te elegantna i profinjena, Iceland Blue. 5 Color paketa su Glossy Black, Metallic Sand, Textured Grey, Anodised Deep Red i Anodised Blue, s time da je posljednja napravljena isključivo za ë-C4 te je identična ponuđenoj na C5 Aircross SUV Hybrid kako bi osnažila obiteljski duh na elektrificiranim vozilima marke Citroën. Ovi Color paketi, tipični za Citroënove modele, napravljeni su za umetke u boji oko prednjih svjetala za maglu i na Airbumpu te omogućava diskretne, profinjene i dinamične kombinacije.

Široka i ugodna sjedala pružaju ugodan osjećaj udobnosti, blagostanja i podrške, dajući putnicima osjećaj da sjede u naslonjaču, dobro izoliranom od ceste. Sjedeći više nego kod konkurencije zahvaljujući uzdignutom držanju, putnicima je garantirano da vide dalje i mogu se mirno suočiti s cestom. Svjetlost u unutrašnjosti vozila je jedan od stupova programa Citroën Advanced Comfort, koje putnicima pomaže uroniti u mirnu i pozitivnu atmosferu zahvaljujući velikim staklenim površinama od 4,3 m² i toplim materijalima. Svijetle boje krovne obloge i unutarnjih obloga stupova omogućavaju čistoću i toplinu, dok neki unutarnji ambijenti imaju svijetle i blage nijanse koje nisu uobičajeni u automobilskom okruženju, kao što su ambijenti Metropolitan Blue ili Hype Red.

Za jako dobru zvučnu kulisu zadužen je Arkamys digitalni procesor zvuka, a koji je dio 8-kanalnog Hi-Fi sistema. Namjenski povezani servisi omogućavaju jednostavnost korištenja, te omogućavaju putnicima da ostanu povezani i opušteni. Središnje postavljeni 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir s kapacitivnim zaslonom kojeg trebate dodirnuti samo vrhom prsta pravi je živčani centar vozila. Omogućuje konfiguriranje vozila, pristup multimedijskom sustavu, ali i telefonu, funkcijama ventilacije i navigacije. Ima i mogućnost glasovnog navođenja.

Moderne mogućnosti povezivanja

U podnožju središnjeg grebena je prostor za bežično punjenje pametnih telefona, a koje se temelji na principu magnetske indukcije. ConnectedCAM nezavisni je sustav kamera integriran u podnožje retrovizora, a koristi full HD i GPS tehnologiju. Ovaj fotoaparat omogućava snimanje fotografija ili videa ispred vozila, s odgovarajućim podacima pohranjenim na integriranoj memorijskoj kartici od 16 GB. Zahvaljujući WiFi vezi, podaci snimljeni kamerom mogu se prenijeti na pametni telefon kako bi se dijelili putem e-pošte ili društvenih mreža. ConnectedCAM kontinuirano snima cestu ispred vjetrobranskog stakla i automatski sprema snimke u slučaju nezgode. Ovaj zabavan i siguran sustav, već je dostupan na modelima C3 i C5 Aircross.

Connect Assist besplatna je usluga, bez bilo kakve pretplate dostupna 24 sata, 7 dana u tjednu, a služi za lokacijski poziv za hitne slučajeve i pomoć, čime omogućuje odgovarajuću pomoć, automatski ili pritiskom na gumb za hitne slučajeve ili pomoć. Ovo također uključuje daljinsko upravljanje pomoću aplikacije My Citroën (programiranje punjenja i predgrijavanja ili pred-hlađenja radi optimizacije električne autonomije, provjeravanja kapaciteta baterije i preostalog raspona goriva, prijeđenih kilometara i položaja vozila).

Connect Nav, najnovija generacija 3D povezanih navigacijskog sustava kombinira se s povezanim uslugama kao što je TomTom Traffic koji pruža informacije o prometu u stvarnom vremenu, lokaciju i cijene benzinskih stanica i parkirališta, vremenske informacije i lokalnu potragu za zanimljivim lokacijama (POI).  Korisnici će također cijeniti naznake opasnih zona ili usluga Free2Move. Ovaj je sustav posebno poboljšan informacijama vezanim za elektrifikaciju vozila, pri čemu POI uključuje električne zone punjenja pored benzinskih crpki i grafiku koja prikazuje polumjer djelovanja prema razini napunjenosti baterije kako bi se bolje upravljalo dometom vozila.

Connect Play, s Mirror Screen kompatibilnom funkcijom Android Auto i Apple CarPlay omogućuje potpuno uživanje u aplikacijama s pametnog telefona na dodirnom tabletu. Novi C4 ima tri USB utičnice koje omogućuju svima da napunite svoj pametni telefon: dvije utičnice na dnu središnje konzole (jedan USB tip A i jedan USB tip C) i jedna USB utičnica tipa A na stražnjoj strani središnje konzole.

Dva dizelaša, tri benzinca i elektromotor

Novi C4 napravljen je na platformi međuosovinskog razmaka od 267 centimetara, koji je jedan od najdužih u segmentu te osigurava odličan prostor za koljena straga - 198 mm. Vanjska širina od 180 cm, omogućava velikodušno smještanje tri osobe straga, a kojma je na raspolaganju 138 cm širine u ramenima te 144 cm u laktovima. C4 preko svega broji 436 cm, dok je visok 152,5 cm uz podnicu udaljenu od tla 15,6 cm, te ima krug okretanja 10,9 metara. Tu je i prtljažnik od 380 litara koji je jednostavan za korištenje zahvaljujući ravnom pragu čija je ukrcajana visina 71,5 cm, širokim izrezima i ravnim stranicama. Za više praktičnosti, podnica u dva položaja omogućuje podjelu prtljažnog prostora u odjeljke i omogućava ravan pod kada su sjedala spuštena.

Standardna oprema od sredine game donosi ovjes s hidrauličnim graničnicima, koji su prvi puta bili predstavljeni na C4 Cactusu i SUV modelu C5 Aircross, pružajući vrhunsku udobnost i efekt 'letećeg tepiha' za blagostanje u vozilu, dinamičnost i užitak u vožnji. Cilj ovakve primjene je poboljšati kvalitetu sustava filtriranja vibracija koje se s podloge prenose u putničku kabinu.

Kad govorimo i pogonskim opcijama novi C4 je pripremljen s Euro 6d benzinskih motorima - PureTech 100 uz 6-stupanjski ručni mjenjač, koji ide i uz PureTech 130, gdje je opcija i EAT8 automatski mjenjač, a koji je standard kod najsnažnije verzije PureTech motora od 155 KS. Dizelske su opcije također iz Euro 6d segmenta, i to BlueHDi 110 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te BlueHDi 130 uz EAT8 mjenjač. ë-C4 koristi elektromotor od 136 KS (100 kW) u kombinaciji s litij-ionskom visokonaponskom 400 V baterijom kapaciteta 50 kWh. Riječ je o sklopu koji smo već do sada imali priliku susresti na nekoliko modela PSA grupacije, od Citroëna, Peugeota i Opela...

Tu je i okretni moment od 260 Nm, uz maksimalnu brzinu od 150 km/h. Prema WLTP ciklusu mjerenja doseg je 350 km. Uz uključeni sportski mod ë-C4 treba 9,7 sekundi da s mjesta stigne do brzine od 100 km/h. Prema službenim podacima vrijeme punjenja iznosi od 24 sata na standardnoj kućnoj utičnici, preko 15 sati u slučaju da je riječ pojačanoj verziji, pa preko 7 sati uz wallbox na jednofaznom priključku, odnosno 5 sati uz trofazni s s opcijskim 11 kW punjačem, odnosno na 100 kW javne punionice kad se baterija napuni do 80% u 30 minuta, a što je ekvivalent brzine punjenja od 10 km dosega svake minute. Citroën daje garanciju na bateriju od 8 godina ili 160.000 km, kada treba biti raspoloživo barem 70% njenog kapaciteta. Uz korištenje MyCitroën aplikacije moguće je predefinirati vrijeme punjenja baterije, ovisno o potrebama ili pak cijeni električne energije u pojedino doba dana ili noći.

Novi C4 opremljen je s barem 20 tehnologija pomoći u vožnji posljednje generacije. Neke od njih su Active Safety Brake, Collision Risk Alert i Post Collision Safety Brake, aktivni sustav nadzora mrtvih kutova, sustav za pomoć pri zadržavanju unutar vozne trake, adaptivni limitator/regulator brzine s funkcijom Stop&Go, sustav Highway Driver Assist, Coffee Break Alert, sustav za upozorenje na nepažnju vozača, prošireno prepoznavanje prometnih znakova i preporuka za brzinu, automatsko prebacivanje dugih u kratka svjetla...