Razotkriven Mercedes-Benz GLC koji dolazi isključivo s elektrificiranim pogonom
Pripremljene su čak tri plug-in verzije, a zanimljivo je kako sve one imaju električni domet veći od 100 kilometara
Svakih nekoliko mjeseci Mercedes nas počasti nekom novom premijerom. Prije koji tjedan u domaće je prodajne salone stigao najprestižniji električni model EQS, a sada je javnosti predstavljena nova generacija modela GLC. U Mercedesu naglašavaju kako je riječ o najdinamičnijem u njihovoj SUV liniji, a o koliko je važnom modelu riječ govore sljedeći podaci. GLC je njihov najprodavaniji SUV modela, a ujedno je i predvodnik u svom segmentu. Od predstavljanja, 2,6 milijuna kupaca odlučilo se na ovaj SUV model. Visoko postavljena ljestvica koju bi i nova generacija, šest centimetara dulja trebala pratiti.
Naglasak je na hibridnoj tehnologiji i 4Matic pogonu
Revno prateći, odnosno namećući trendove u autoindustriji Mercedes-Benz je novi GLC zamislio isključivo uz elektrificirane pogonske sklopove. Sukladno tome GLC će biti dostupan kao blagi hibrid ili plug-in hibrid. Bez obzira govorimo li o benzinskim ili dizelskim inačicama, a riječ je o četverocilindričnim izdanjima. Blagi hibrid sadrži 48-voltnu tehnologiju i integrirani starter-generator druge generacije (ISG).
Plug-in izdanja, a ima ih tri, mogu se prema službenim podacima pohvaliti dosegom većim od 100 kilometara isključivo na električni pogon. Takvim verzijama plug-in hibridi sve više dobivaju smisla, iako ih neke zemlje i ne cijene previše. Više od 100 kilometara električnog dosega vjerujemo kako zadovoljava dnevne potrebe iznimno velikog broja vozača. Idete li pak na dulji put, i dalje možete koristiti sve benefite dizelskog ili benzinskog motora.
Manje promjene u dimenzijama, uz povećanje prtljažnika
Kako sada ovdje ne bi duljili previše o tehničkim podacima motora koji su predviđeni odmah na početku prodaje, na kraju teksta nalaze se tablice s osnovnim tehničkim podacima. Nalaze se tu prvo blagi hibridi, i to dva benzinska i jedan dizelski, a takav je omjer i kod plug-in izdanja. Kod ovih hibrida s mogućnošću vanjskog punjenja, samo slabiji benzinac (204 KS) nema 4Matic pogon na sva četiri kotača. Kod blagih hibrida sve opcije imaju 4Matic pogon.
Spomenuli smo već kako je novi model za 6 centimetara duži od dosadašnjeg, dok su smanjeni retrovizori pa je s njima širina manja za 2,1 cm. Za centimetar i pol narasta je, na 288,8 cm i međuosovinski razmak, lagano je proširen i trag kotača. Putnička kabina negdje nudi milimetar, dva više ili manje prostora, a za pohvalu je povećanje prtljažnika za 50 litara, na ukupno 600 litara obujma.
Bitnije dimenzije
GLC | Novi model | Prethodni model | Razlika |
Vanjske dimenzije (mm) | |||
Duljina | 4716 | 4656 | +60 |
Širina | 1890 | 1890 | 0 |
Širina (sa zrcalima) | 2075 | 2096 | -21 |
Visina | 1.640 | 1.644 | -4 |
Međuosni razmak | 2888 | 2873 | +15 |
Trag sprijeda | 1627 | 1621 | +6 |
Trag straga | 1.640 | 1617 | +23 |
Unutrašnje dimenzije (mm) | |||
Visina iznad sjedala vozača | 1048 | 1064 | -16 |
Prostor za glavu straga | 1007 | 1006 | +1 |
Prostor za noge, sprijeda | 1036 | 1037 | -1 |
Prostor za noge, straga | 950 | 948 | +2 |
Prostor za lakat, sprijeda | 1499 | 1499 | 0 |
Prostor za lakat, straga | 1480 | 1474 | +6 |
Prostor za ramena, sprijeda | 1456 | 1455 | +1 |
Prostor za ramena, straga | 1438 | 1436 | +2 |
Zapremina prtljažnika VDA (l) | 600 | 550 | +50 |
Dorađen ovjes, uz mogućnost zakretanja stražnjih kotača
Dobro znamo kako ovo ipak nisu modeli kojima se njihovi vlasnici upuštaju u istraživanja brojnih bespuća, no činjenica kako su opremljeni pogonom na sva četiri kotača ulijeva više sigurnosti, ali mogućnosti. Tako i Mercedesu navode kako je novi GLC svestran na cesti i izvan nje. Tome u prilog ide pojednostavljeno korištenje off-road zaslona, a koji daje jasnije informacije zahvaljujući 'prozirnom poklopcu motora' te još boljem prianjanju i upravljivosti zahvaljujući poboljšanim sustavima upravljanja. Ovo vrijedi i kada se plug-in hibrid vozi potpuno na struju.
Mercedesovi stručnjaci navode kako ključne komponente dinamično dizajnirane šasije GLC-a su novi prednji ovjes s četiri spone i stražnji neovisni multi-link ovjes. Standardni ovjes već pruža visoku razinu udobnosti u vožnji i buci, uz agilno iznimno upravljanje. Opremljen je sustavom prigušivanja koji ovisi o amplitudi. Zračni ovjes Airmatic ima varijabilno podesivo prigušivanje. Novi je GLC i navodno iznimno okretan. To se posebno odnosi na opcijski upravljanje stražnjom osovinom u kombinaciji s izravnijim omjerom upravljanja na prednjoj osovini. Kut upravljanja na stražnjoj osovini je do 4,5 stupnjeva. Ovo smanjuje krug okretanja za 90 centimetara, na 10,9 metara.
Moderna i kvalitetna završna obrada
Kao i kod brojnih drugih modela premium segmenta, Mercedes je i za GLC model pripremio broje moguće doplate. Bilo da je riječ o nekom tehnološkom pomagalu ili pak estetskom dodatku. Tako tu kromirani štitnik postroja, krovni nosači i opcijski pragovi. Oni kombinirani s novim oblikovanim rubovima na bočnim stranama daju ravnotežu između elegancije, sportskog karaktera i off-road performansi. Nova prednja svjetla spajaju se izravno na rešetku hladnjaka i naglašavaju širinu vozila. U kombinaciji s opcijskim Digital Light sustavom, uz dobro poznatu 'baklju' imaju dnevna svjetla u obliku elipse. Moguće je i rešetka hladnjaka s kromiranim okvirom.
Poput brojnih elemenata eksterijera, i putnička kabina donosi miks rješenja već viđenih na nekim nedavno predstavljenim modelima. Jasno je i iz samog imena kako se GLC naslanja na C-klasu, a po uzoru na nju tu je i veliki središnji zaslon. On djeluje kao da lebdi na središnjem grebenu. Također, GLC ima nadzornu ploču vodoravno podijeljenu na dva dijela.
Poznati recept uređenja putničke kabine
Dojam upotpunjuje činjenica kako GLC dolazi uz najnoviju generaciju MBUX infotainment sustava s dva velika zaslona i navigacijom preko cijelog zaslona koji čini unutrašnjost digitalnijom i inteligentnijom. Glasovni pomoćnik 'Hey Mercedes' postao je sposobniji za dijalog i učenje. Funkcija MBUX Smart Home pretvara GLC u mobilni kontrolni centar za dom. MBUX u potpunosti integrira sve glavne pružatelje streaming, uključujući i osobne postavke servisa. Newsflash je još jedna nova značajka MBUX-a. Uz ključnu riječ Hey Mercedes, omogućuje korisniku pristup individualno odabranim kategorijama vijesti kao što su posao, sport ili kultura. Opcijski Burmester surround zvučni sustav nudi jedinstveno iskustvo slušanja s 15 vrhunskih zvučnika i ukupnom snagom od 710 W.
Trebalo bi nam dosta prostora da pobrojimo brojne sustavi potpore koji dolaze kao dio standardne opreme ili ih je pak moguće naručiti s liste dodataka. Najnovija generacija paketa pomoći pri vožnji sadrži dodatne i dodatno poboljšane funkcije, na primjer Active Distance Assist Distronic, Active Steering Assist, Traffic Sign Assist, novi paket za parkiranje s kamerom od 360 stupnjeva i pomoć pri manevriranju prikolicom. Novi izbornik za kontrolu prikolice i planer rute vuče dvije su značajke GLC-a za rad s prikolicom. Cilj ovih i brojnih daljnjih naprednih funkcija za upotrebu GLC-a kao vučnog vozila je učiniti vuču sigurnijom i ugodnijom. Štoviše, 4Matic pogon na sve kotače pruža izvanrednu vuču na bilo kojoj podlozi.
Brojna serijska i opcijska oprema
Opcijski dostupna Digital Light tehnologija prednjih svjetala pruža nove funkcije kao što suprojekcija pomoćnih oznaka i simbola upozorenja na prometnicu. Komponente i sustavi GLC-a poboljšani su u brojnim detaljima. Tako npr. Energizing Air Control, Air-Balance, Guard 360°, ambijentalna rasvjeta ili novi panoramski krovni otvor s tanjim poprečnim ojačanjem donose poboljšan osjećaj prostranosti. Opcijsko multikonturno sjedalo sada ima proširene funkcije masaže.
U svojoj aerodinamički najpovoljnijoj konfiguraciji, minimalni koeficijent otpora zraka GLC-a je Cd=0,29. To ga čini dvije desetinke boljim od svog prethodnika (Cd = 0,31). Ne treba zanemarivati činjenicu kako je to značajan napredak za SUV s konvencionalnim pogonom. Za pohvalu je i razina tišine. Na još višoj razini, GLC je ugodno tiho vozilo s profinjenim zvučnim potpisom i vrlo niskom bukom podloge i vjetra.
Mild hibridne opcije
GLC 200 4MATIC | GLC 300 4MATIC | GLC 220 d 4MATIC | ||
Zapremina | ccm | 1999 | 1999 | 1993 |
Snaga | kW/KS | 150/204 | 190/258 | 145/197 |
pri | o/min | 5800-6100 | 5800 | 3600 |
Dod. snaga (boost efekt) | kW/KS | 17/23 | 17/23 | 17/23 |
Obrtni moment | Nm | 320 | 400 | 440 |
pri | o/min | 1800-4000 | 2000-3200 | 1800-2800 |
Dod. moment (boost efekt) | Nm | 200 | 200 | 200 |
Komb. potrošnja goriva (WLTP) | l/100 km | 8,2-7,3 | 8,2-7,3 | 5,9-5,2 |
Kombinirana CO2 emisija (WLTP) | g/km | 186-167 | 186-167 | 155-136 |
Ubrzanje 0-100 km/h | s | 7,8 | 6,2 | 8,0 |
Najveća brzina | km/h | 221 | 240 | 219 |
Plug-in hibridne verzije
GLC 300 e 4MATIC | GLC 400 e 4MATIC | GLC 300 de 4MATIC | ||
Zapremina | ccm | 1999 | 1999 | 1993 |
Nazivna snaga benz/dizel motor | kW/KS | 150/204 | 185/252 | 145/200 |
pri | o/min | 6100 | 5800 | 3600 |
Nazivni obrtni benz/dizel motor | Nm | 320 | 400 | 440 |
pri | o/min | 2000-4000 | 2000-3200 | 1800-2800 |
Nazivna snaga, el. motor | kW | 100 | 100 | 100 |
Nazivni okr. moment, el. motor | Nm | 440 | 440 | 440 |
Snaga sustava | kW/KS | 230/313 | 280/381 | 245/333 |
Obrtni moment sustava | Nm | 550 | 650 | 750 |
Kapacitet baterije | kWh | 31,2 | 31,2 | 31,2 |
Najveća brzina | km/h | 218 | 237 | 217 |
Najveća brzina, električni pogon | km/h | 140 | 140 | 140 |
Ubrzanje 0-100 km/h | s | 6,7 | 5,6 | 6,4 |
Komb. potrošnja (WLTP) | l/100 km | 0,8-0,6 | 0,8-0,6 | 0,7-0,5 |
Kombiniarna CO2 emisija (WLTP) | g/km | 19-14 | 19-14 | 17-13 |
Kombinirana potrošnja el. energije | kWh/100 | 26,8-24,0 | 26,8-24,0 | 27,2-24,4 |
Električni doseg (EAER komb.) km (WLTP) | km | 104-120 | 104-120 | 117-102 |