Stigao je atraktivan Peugeot 408, starta na 34 tisuće eura
Do kraja ožujka tu je i ponuda Peugeot financiranja uz mjesečnu ratu od 400 eura, a što uključuje i do pet godina odnosno 100.000 kilometara i jamstva te redovno servisiranje
Početkom proteklog ljeta Peugeot je predstavio potpuno novi model 408, a koji je sada stigao i u domaće prodajne salone. Riječ je o modelu koji pripada jednoj novoj klasi automobila, a koja kombinira elemente coupe SUV-a, ali i limuzina s primjesama karavana. U Peugeotu smatraju da je riječ o fastbacku. No, o tome će suditi samo kupci. Iako bi neki pomislili kako je riječ i o potpuno novom imenu, to i nije tako. Naime, model 408 već se koristio i prije, doduše ne u Europi, već Kini odnosno Aziji te Latinskoj Americi.
Novi model 408 potvrda je Peugeotove transformacije, a koja uključuje da će do 2025. imati svaki model u gami i uz električni motor. Također, od 2030. ova će kompanija proizvoditi isključivo električni modele. Doduše, 408 je za sada na tržištu kao benzinac te plug-in, a krajem godine očekuje se i mild-hibrid. Ovaj novi pripadnik C-segmenta, broji 469 centimetara u duljinu, na platformi s međuosovinskim razmakom od 279 cm. Širok je 186 cm, odnosno visok 148 cm. Iako ponekad modeli ovog proizvođača imaju problem s nedostatkom prostora na stražnjoj klupi, ovdje su to sredili. Dosta je prostora za koljena putnika straga, a iako djeluje niska silueta krova, ne nedostaje prostora za glavu niti meni od 186 cm visine. Na raspolaganju je i prtljažnik od 471 litre kod plug-in hibrida, odnosno 536 litara kod benzinca. Vrlo dobro.
Jako dobra zvučna izolacija
Novi sam model imao priliku isprobati i na prometnicama od Zagreba do Motovuna. Na autocesti, ali i otvorenim prometnicama. Vozio sam benzinca, a jedina opcija je 1,2-litreni PureTech s 3 cilindra. Nije mu problem razvijanje niti većih brzina, a putna vožnja od 145 kilometara na sat, na autocesti je vrlo ugodna. Naravno, pored poznatog mekanog Peugeotovog ovjesa, u prilog udobnosti ide i jako dobra zvučna izolacija. Pri navedenoj brzini niti se čuje motor, niti buka iz vana.
Pored ove benzinske verzije od 130 KS, Peugeot je za sada modelu 408 namijenio i plug-in benzinca, a koji je pripremljen u dvije razine snage. Početna je od 180 KS, dok ona snažnija znači da je na raspolaganju 225 KS. Benzinac dolazi isključivo uz EAT8 mjenjač, dok se kod plug-in modela on naziva e-EAT8. Još jedan model koji nema ručnog mjenjača…
U Peugeotu vjeruju kako je ovo model koji će kupovati hedonisti, kao i aktivni parovi. Kako oni s djecom, tako i oni koji djece još nemaju. Nema sumnje kako je velika prednost ovog modela nad konkurencijom, atraktivan dizajn. Oštre linije prisutne su na mnogim elementima. Kad već spominjem konkurenciju, iako ju je dosta teško utvrditi ustvari, smatramo kako je to u dobroj mjeri Renault Megane Conquest, dok u Peugeotu kažu da žele privući kupce modela Cupra Formentor.
Moderna tehnologija nešto je što ova francuska marka već dugo navodi kao svoj fokus, ovdje se nastavlja korištenje i-Cockpita (uz smanjen obruč upravljača), a koji je ugrađen u već više od 9 milijuna vozila. Tu je i 3D instrumenta ploča, kao i centralni 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Ispod njega je dodatni ekran opremljen tzv. i-toggle tipkama koje možete samostalno konfigurirati. Tako sami odabirete sebi najbitnije funkcije, a kojima dolazite upravo preko ovih prečaca.
Tri razine opreme
Allure, Allure Business i GT ime su tri razine opreme. LED prednja svjetla, kamera za vožnju unazad, sjedala vozača i suvozača podesiva po visini, dvozonski automatski klima-uređaj i pokretanje vozila bez ključa samo su dio početne razine opreme. Tu su još nekoliko USB-C utičnica, Apple i Android Wireless povezivost, 17-colni alu naplatci, kao i tekstilne obloge na upravljačkoj ploči i vratima. To je kod benzinca.
Ako je riječ o plug-in modelu, on donosi i kabel za kućno punjenje te 3,7-kW on-board punjač (OBC) preko kojeg se puni 12,4 kWh baterija. Uz MyPeugeot aplikaciju moguće je neke funkcije kontrolirati na daljinu. Pored bogatog paketa sigurnosne opreme i na benzincu, tu je još i sustav za automatsko kočenje koji radi i s radarom, kao i prošireno prepoznavanje prometnih znakova.
Allure Business donosi i prednje parking senzore, prilagodljivi tempomat, sigurnosna pomagala kao i kod hibridne Allure verzije, aktivni nadzor mrtvog kuta, akustično laminirana prednja bočna stakla te 19-colne alu naplatke.
GT je uvijek top verzija, a koja obiluje mnogim pomagalima, a neka od njih su bolja filtracija kabine te motorizirano pokretanje vrata prtljažnika. Tanka full LED prednja svjetla s Matrix Beam tehnologijom, dok su straga 3D LED svjetla. Sjedala su u kombinaciji tkanine i alkantare, a istaknuta je i GT oznaka. Putnička kabina donosi i kromirane umetke.
Pored svega toga, raspoložive su i neke doplate. Od grijanja prednjih sjedala i 20-colnih alu naplataka, do AGR ergonomskih sjedala i Night Vision sustava s infracrvenom kamerom koja stoji 1400 eura. Za 150 eura nadoplate dobiva se bežično punjenje mobitela, a za 1050 eura kvalitetan Focal audio sustav. Kod plug-in hibrida moguće je i duplo brže AC punjenje uz 7,4 kW OBC pretvarač koji stoji 550 eura.
Cijene su istaknute u tablici, a 408 je pozicioniran između modela 308 i 3008. Isto tako, valja napomenuti kako je do kraja ožujka na snazi i povoljna ponuda Peugeot financiranja. Ona uz mjesečnu ratu uključuje i 5 godina jamstva, odnosno do 100.000 km. Osim toga, tu je i redovno servisno održavanje, kao i prva registracija. Krajem godine stižu i mild hibrid modeli.
Izvadak iz cjenika
Model | Snaga kW (KS) | Mjesečno financiranje | Cijena |
PureTech 130 Allure | 96 (130) | 400 € | 33.945 € |
PHEV 180 Allure | 132 (180) | 43.645 € | |
PureTech 130 Allure Business | 96 (130) | 419 € | 35.545 € |
PHEV 180 Allure Business | 132 (180) | 44.960 € | |
PHEV 225 Allure Business | 162 (225) | 47.195 € | |
PureTech 130 GR | 96 (130) | 455 € | 38.945 € |
PHEV 180 GT | 132 (180) | 48.285 € | |
PHEV 225 GT | 162 (225) | 50.515 € |