Stigla četvrta i najluksuznija generacija Kije Sorento
Pored hibridnog benzinca i dizelskog modela sada je moguć odabir i plug-in hibrida. Cijene kreću od 357.999 kn koliko stoji 2,2-litreni turbodizelaš 202 KS
Kia je prije 19 godina skužila kako može napraviti dobar posao u SAD-u. Odlučili su pripremiti terenac koji će imati poveznica s uspješnim Mercedesovim modelom ML. Uspjeh nije izostao niti na globalnom tržištu, a što potvrđuje brojka o više od 3 milijuna prodanih primjeraka. Sada je na red stigla četvrta generacija najvećeg modela ovog korejskog proizvođača, a koji je upravo pristigao u domaće prodajne salone. To je bio i povod za održavanje domaće prezentacije, a na kojoj smo novi model imali priliku i isprobati.
Napredna tehnologija
Nema sumnje kako su Kijini stručnjaci ponovno napravili jako dobar posao i pripremili model koji će zadovoljiti potrebe, ukuse i želje i klijenata kojima nije problem jače zagurati ruku u džep te platiti veći iznos za svog metalnog ljubimca. Dakako, time plaćaju i centimetre, ali i tehnologiju koja dolazi uz samo vozilo. O nekim smo stvarima poput višestupanjskog kočionog sistema već i pisali.
Tu je recimo i Blind-spot View Monitor (BVM) koji prikazuje video sliku mrtvog kuta na strani aktiviranog pokazivača smjera i to na instrumentnoj ploči. Naime, kad se uključi lijevi pokazivač smjera prikazuje se slika na lijevom dijelu mjerača, a kad se uključi desni pokazivač smjera prikazuje se slika na desnom dijelu mjerača.
Nadalje, Forward Collision-Avoidance Assist (FCA) prepoznaje vozila, pješake, bicikliste i raskrižja. Osim što prepoznaje opasnosti, ima mogućnost i samostalnog kočenja. Nova je funkcija prepoznavanje dolazećeg vozila (30-70 km/h) sa suprotne strane kod skretanja ulijevo na raskrižju. Dakako, za tu je radnju bitno da je uključen i lijevi pokazivač smjera. O brojnim bi sigurnosnim funkcijama i pomagalima mogli pisati još na dugački i široko, no dio toga ostavit ćemo i za doba kad nam Sorento stigne na test.
Evolucija na svakom centimetru
Novi Sorento ne donosi nikakvu veliku revoluciju u odnosu na dosadašnji model, no svakako je riječ o evoluciji. Evoluirao je dizajn, ali i dimenzije. Novi Sorento je dobio 3,5cm međuosovinskog razmaka, koji sada iznosi 281,5 cm, a od kojih će najviše profitirati putnici u drugom redu sjedala. Istovremeno je za 1,5, odnosno 1 cm smanjen prednji i stražnji prevjes, a po centimetar je Sorento dobio na ukupnoj duljini, visini i širini. Sada je dugačak 481, visok 169,5 te širok 190 cm.
Kupci mogu birati model s dva ili tri reda sjedala, a putnici u drugom redu dobili su dodatnih 9,3 cm prostora za noge. S obzirom na to da su vrlo rijetke prilike da se koristi i treći red, nije toliki minus što su putnici u tom redu izgubili 4,6 cm prostora za noge. U prvom i trećem redu povećan je i prostor za glavu, dok je prostor za ramena gotovo identičan u svim redovima.
Eksterijer vozila djeluje skladnije i modernije, a što prate i nove tehnologije i elementi. Na veliko se koristi LED tehnologija svjetala, kao i sjajne crne površine koje su inače vrlo popularne u putničkim kabinama novijih vozila. Prednji dio krasi nova maska za koju govore da je u obliku tigrovog nosa. Sorento je raspoloživ u deset boja karoserije, a novost su i dvije malo življe boje, poput plave i crvene. Ovisno o motorizaciji, odnosno razini opreme Sorento je postavljen na koče od 17 do 20 cola.
Povezivost, ali i Bose audio sustav
Evolucija je vidljiva i u putničkoj kabini. Sada je jasno odijeljen prostor za vozača i suvozača, s dominantnim središnjim stupom. Ispred vozača je 12,3-inčna TFT LCD instrumentna ploča. Od pomoći je i Head Up zaslon (HUD) na kojem se mogu prikazivati navigacijske upute, prometne informacije, informacije o vožnji te podaci o sigurnosti straga.
Na vrhu središnjeg grebena smješten je 10,25-inčni LCD zaslon osjetljiv na dodir. Mnogo je pažnje posvećeno detaljima. Tako je pripremljena ambijentalna rasvjeta uz 7 osnovnih boja te 64 kombinacija boja i to kroz dvije različite rasvjete na armaturi i vratima. Sorento ima i bežični punjač pametnih telefona, kao i grijanje te hlađenje sjedala.
Za ugodna putovanja pobrinut će se i Bose Premium audio sustav koji sačinjava 12 visokokvalitetnih zvučnika te subwoofer. Dynamic Speed Compensation omogućava da se izvor zvuka analizira te podešava s obzirom na brzinu vožnje. Na zaslonu središnjeg grebena omogućen je Mirroring pametnog telefona, kao i hands-free emitiranje glazbe, glasovno pisanje poruka...
Uz Uvo Connect aplikaciju dostupnu na Apple i Android platformama omogućene su dijagnostičke funkcije o statusu vozila i putovanjima. Pomoću aplikacije mogu se aktivirati i daljinske funkcije kada niste u blizini vozila. Vidljive su osnovne funkcije vozila, kao što su otključanost/zaključanost vozila, napunjenost baterije, ali i pregled svih prethodnih vožnji, uključujući prosječne brzine, prijeđene udaljenosti i utrošeno vrijeme... U aplikaciji se može i isplanirati putovanje, a koje se pošalje na navigacijski uređaj vozila. Isto tako, nakon napuštanja vozila omogućen je nastavak korištenja navigacije na telefonu. Aplikacija alarmira i kad se ostavi upaljen motor, odnosno mjenjač u P položaju kod otvorenih vrata, a kako bi se smanjila emisija ispušnih plinova i potrošnje goriva.
I dalje u ponudi dizelski model
Europskim je kupcima i dalje omogućen 2,2-litreni 4-cilindrični SmartStream turbodizelski motor s 202 KS i okretnim momentom od 440 Nm. Ovaj je motor, koji se može pohvaliti novim aluminijskim blokom, uparen s 8-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Može se kombinirati samo s pogonom na prednju osovinu ili pak s pogonom na sva četiri kotača.
Druga opcija je hibridni benzinac. Upravo taj novi 1,6-litreni T-GDi benzinski motor dolazi u osnovnom izdanju dolazi u kombinaciji s litij-ionskim polimerskim baterijskim sklopom kapaciteta 1,49 kWh te 44 kW (60 KS) elektromotorom. Ovaj elektrificirani motor s 230 KS i 350 Nm okretnog momenta donosi novu CVVD tehnologiju (Continuously Variable Valve Duration), koja otvaranje ventila obavlja u skladu s voznim prilikama umjesto sa stalnim otvaranjem ventila. To omogućava bolje performanse pri niskim i srednjim okretajima te smanjuje potrošnju goriva. Za prijenos snage, odnosno momenta zadužen je 6-stupanjski automatski mjenjač. Kao i dizelaš, dolazi s pogonom na dva ili četiri kotača.
Tri razine opreme
Pored njega, tu je i model koji ima pogon samo na četiri kotača. Kombinira već spomenuti benzinski motor, ali i elektromotor od 67 kW (91 KS) i 304 Nm koji se također napaja iz 13,5 kWh litij-ionske polimerske baterije napona 360 V. Ovaj model, koji se može voziti i isključivo na struju (kažu oko 50 km), dolazi uz smanjen spremnik goriva. Dok ostali modeli imaju spremnik zapremnine 67 litara, ovdje je na raspolaganju 20 litara manje.
Kia je za Sorento pripremila tri paketa opreme - Urban, Fresh i Limited, s time da je dizelski 4x4 model dostupan samo uz dva jača paketa opreme. Prvi model kreće od 357.999 kn, s time da se može dobiti 9 tisuća kuna popust za kupnju gotovinom, odnosno 21 tisuću kuna ako se odlučite na financiranje putem financijskog leasinga.
Cjenik
model | snaga | oprema | cijena |
1,6 T-GDI | 132 kW (180 KS) | Urban | 359.999 kn |
1,6 T-GDI | 132 kW (180 KS) | Fresh | 394.999 kn |
1,6 T-GDI | 132 kW (180 KS) | Limited | 449.999 kn |
1,6 T-GDI 4WD | 132 kW (180 KS) | Urban | 375.999 kn |
1,6 T-GDI 4WD | 132 kW (180 KS) | Fresh | 410.999 kn |
1,6 T-GDI 4WD | 132 kW (180 KS) | Limited | 465.999 kn |
1,6 T-GDI PHEV | 132 kW (180 KS) + 67 kW (91 KS) | Urban | 415.999 kn |
1,6 T-GDI PHEV | 132 kW (180 KS) + 67 kW (91 KS) | Fresh | 450.999 kn |
1,6 T-GDI PHEV | 132 kW (180 KS) + 67 kW (91 KS) | Limited | 505.999 kn |
2,2 CRDi | 148 kW (202 KS) | Urban | 357.999 kn |
2,2 CRDi | 148 kW (202 KS) | Fresh | 392.999 kn |
2,2 CRDi | 148 kW (202 KS) | Limited | 447.999 kn |
2,2 CRDi 4WD | 148 kW (202 KS) | Fresh | 416.999 kn |
2,2 CRDi 4WD | 148 kW (202 KS) | Limited | 471.999 kn |