Stigla je lagano dotjerana Kia XCeed – starta na 23.999 eura
Pored tri benzinska motora, od 120, 160 i 204 KS, moguće je odabrati i dizelaša od 136 KS. Uz narudžbu moguć je i mild hibrid od 160 KS, a kasnije se očekuje i plug-in hibridni model
I dok posljednje vrijeme mnogi proizvođači muku muče s dobavom pojedinih komponenti za vozila, odnosno automobila, neki zadovoljno trljaju ruke. Nema sumnje kako je Kia među njima. Dok su tijekom 2020. godine u Europi imali prodaju 416.715 automobila, godinu kasnije stigli su na 502.677, da bi u ovu godinu ušli uz 542.423 vozila. To je porast od 7,9% tijekom 2022. godine, uz napomenu kako je kompletno europsko tržište imalo pad veći od 4 posto.
Pored toga, popularnost južnokorejske marke kontinuirano raste i na našem tržištu. Lanjsku su godinu, uz 3413 vozila završili na četvrtoj poziciji, uz 7,74% udjela na tržištu. Model Stonic je uz 1025 registracija bio uvjerljivo njihov najtraženiji model, odnosno pet najtraženiji na domaćem tržištu. Posljednja dva mjesta dvadeset najtraženijih modela drže modeli Ceed i XCeed, a potonji je upravo pristigao u obnovljenom izdanju.
Najtraženija izvedba kompaktnog modela Ceed
Kad sam u jesen 2019. godine prvi puta imao priliku isprobati ovaj model na domaćoj prezentaciji, odmah sam najavio kako je ovo izvedba koja će ubrzo biti najtraženija. Tako i je. Hatchback, karavanski Sportswagon i ProCeed zajedno su lani bili traženi kao i samo XCeed. Ta razlika će postajati sve veća, i vjerujem kako će XCeed ove godine imati još veću zastupljenost.
Tri i pol godine nakon dolaska na tržište Kia je obnovila XCeed, a ne bi li mu udahnula dodatni poticaj za još bolju prodaju. Ovdje je primijenjena stara poslovica – ne mijenjaj konja koji pobjeđuje. Sukladno tome, XCeed je doživio manje dizajnerske korekcije, a sve kako bi zadržao svježinu i atraktivnost.
Promjene su minimalne. Nova prednja maska uz svjetla i odbojnik dio su koji krasi novu njušku. Bočni pogled donosi tek novi izgled 18-colnih naplataka. Ipak, početni su oni od 16 cola. Stražnji pak kraj donosi novi donji dio branika. Dok su do sada bili simulirani otvori završetka ispušnog sistema, njih više nema. Plug-in hibrid, osim otvora za punjenje baterije na prednjem braniku, identičan je modelima s benzinskim ili dizelskim motorom. Pored toga, najopremljeniji GT Line donosi dodatno još agresivniji dizajn, kako sprijeda i s boka, tako i straga.
Osvježena je i paleta boja. Ukupno je u ponudi dvanaest boja. U ponudi su tri nove boje, a koje unose dodatnu živahnost. To su žuta Lemon Splash, zelena Celadon Spirit te siva Yuca Steel. Posljednja nije dostupna na GT Line razini opreme, a gdje je moguće odabrati između devet boja. Inače, GT Line oprema novost je u ponudi XCeed modela.
Tek lagane promjene i u putničkoj kabini
Niti u putničkoj kabini nema nikakvih velikih intervencija. 12,3-inčna digitalna instrumentna ploča dobila je nove teme, pa djeluje svježije, odnosno modernije. U podnožju središnjeg grebena dodan je USB-C utor, a osvježen je i prostor oko mjenjača te oko prekidača na upravljaču. Kao i izvana, i ovdje se ističe GT Line oprema. Ona sadrži i sportsko kolo upravljača, s lagano podrezanim donjim dijelom.
Zahvaljujući Kia Connect Live Services povezivosti na središnjem je zaslonu moguće dolaziti do bitnih informacija. Tu su promet i vrijeme uživo, kao i lokalno pretraživanje. Pamte se i navike vozača, pa se predlažu pojedina parkirana mjesta. Plug-in hibridni model pak donosi i popis raspoloživih stanica za punjenje električne energije.
S obzirom na to da se nisu mijenjale dimenzije vozila, kako vanjske tako niti interijera, ostale su i iste dimenzije prtljažnog prostora. Najmanji prtljažnik, obujma 291 litre dolazi kod plug-in modela. 89 litara više ima mild-hibrid, dok obični benzinci dolaze uz 426 litara obujma. Nakon što se obori naslon stražnje klupe raspoloživi se prostor povećava na 1378 litara. Naslon je djeljiv u omjeru 40:20:40.
Najveći naglasak na benzincima
Ponudu agregata čini trocilindrični i četverocilindrični turbo benzinci te 1,6-litreni CRDi turbodizelaš od 136 KS. On dolazi isključivo uz 7-stupanjski DCT mjenjač. Taj je mjenjač i jedina opcija kod najsnažnijeg, 1,5-litrenog benzinca od 204 KS. Kod slabije verzije od 160 KS on je opcija pored 6-stupanjskog ručnog mjenjača. Samo ručni mjenjač dolazi uz 1-litrenog trocilindraša od 120 KS. Jedina dizelska opcija je iz kategorije mild hibrida, a koji je moguć i na slabijem 1,5 T-GDi benzincu, doduše uz narudžbu. Kasnije se očekuje i raspoloživost plug-in hibrida. Niti kod njega nema nikavih promjena pa je identičan sklopu koji se koristi i na ostalim plug-in hibridima iz Kijine kuhinje.
Riječ je o spoju 1,6-litrenog benzinca od 105 KS i 147 Nm okretnog momenta, a koji ima pomoć i 60,5 KS snažnog elektromotora. Taj se elektromotor napaja iz 8,9 kWh baterije. Punjenje je putem 3,3 kW on-bord chargera, pa i nije prevelika razlika između vremena potrebnog za punjenje na punionici ili kod kuće na običnoj utičnici. Od 2,5 do 3,5-4 sata.
Na kraju spomenimo kako je Kia pripremila nekoliko razina opreme. Njihovi su nazivi Joy, Prime, Way, Stream i GT-Line. Cijena početnog modela je 23.999 eura. Kupci mogu birati jednu između tri pripremljene pogodnosti. Prva je beskamatno financiranje. Druga je popust od 800 eura za plaćanje gotovinom, dok je treća vezana za osiguranje. Tako se za jedan euro može dobiti obavezno i kasko osiguranje uz osiguranje vozača i putnika.
Izvadak iz cjenika
motor | oprema | snaga | cijena |
1,0 T-GDi | LX Joy | 88 kW / 120 KS | 23.999 eura |
1,0 T-GDi | LX Prime | 88 kW / 120 KS | 25.299 eura |
1,0 T-GDi | EX Way | 88 kW / 120 KS | 26.099 eura |
1,0 T-GDi | EX Stream | 88 kW / 120 KS | 29.699 eura |
1,0 T-GDi | GT Line | 88 kW / 120 KS | 31.699 eura |
1,5 T-GDi | LX Prime | 117,5 kW / 160 KS | 24.899 eura |
1,5 T-GDi | LX Joy | 117,5 kW / 160 KS | 26.299 eura |
1,5 T-GDi | EX Way | 117,5 kW / 160 KS | 27.499 eura |
1,5 T-GDi | EX Stream | 117,5 kW / 160 KS | 30.199 eura |
1,5 T-GDi | GT Line | 117,5 kW / 160 KS | 32.199 eura |
1,5 T-GDi | LX Joy 7DCT | 117,5 kW / 160 KS | 26.299 eura |
1,5 T-GDi | LX Prime 7DCT | 117,5 kW / 160 KS | 28.099 eura |
1,5 T-GDi | EX Way 7DCT | 117,5 kW / 160 KS | 28.899 eura |
1,5 T-GDi | EX Stream 7DCT | 117,5 kW / 160 KS | 31.799 eura |
1,5 T-GDi | GT Line 7DCT | 117,5 kW / 160 KS | 33.599 eura |
1,5 T-GDi | EX Way 7DCT | 150 kW / 201 KS | 30.399 eura |
1,5 T-GDi | EX Stream 7DCT | 150 kW / 201 KS | 33.299 eura |
1,5 T-GDi | GT Line 7DCT | 150 kW / 201 KS | 35.699 eura |
1,6 CRDi | LX Joy | 100 kW / 136 KS | 27.499 eura |
1,6 CRDi | LX Prime | 100 kW / 136 KS | 29.099 eura |
1,6 CRDi | EX Way | 100 kW / 136 KS | 29.799 eura |
1,6 CRDi | EX Stream | 100 kW / 136 KS | 32.899 eura |
1,6 CRDi | GT Line | 100 kW / 136 KS | 35.199 eura |
1,6 CRDi | LX Joy 7DCT | 100 kW / 136 KS | 29.099 eura |
1,6 CRDi | LX Prime 7DCT | 100 kW / 136 KS | 30.399 eura |
1,6 CRDi | EX Way 7DCT | 100 kW / 136 KS | 30.899 eura |
1,6 CRDi | EX Stream 7DCT | 100 kW / 136 KS | 34.499 eura |
1,6 CRDi | GT Line 7DCT | 100 kW / 136 KS | 36.399 eura |