Tehnički i stilski dotjeran novi Peugeot 208 starta na 18.212 eura
Novost je hibridni model od 100 odnosno 136 KS upregnut novim električnim 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom e-DCS6. Velika su očekivanja i od električne verzije
Gradski modeli mnogim su proizvođačima iznimno bitni jer čine velik dio prodaje. Tako je i kod Peugeota koji je iznimno ponosan na svoj model 208. Svakako i treba biti jer riječ je modelu koji je tijekom 2021. i 2022. godine bio najprodavaniji automobil u Europi. U tri godine komercijalizacije prodan je u gotovo milijun primjeraka. Nakon što je prije nekoliko mjeseci u prodaju stigao obnovljeni 2008, sada je na red stigao i dotjerani 208. Već se nalazi u prodajnim salonima, a mi smo ga imali priliku isprobati na domaćoj prezentaciji.
Obnovljeni model još je jedan korak prema Peugeotovoj održivosti odnosno karbonskoj neutralnosti. Došlo je i do povećanja kvalitete te još bolje završne obrade. Redizajnirani 208 donosi prepoznatljiv stil koji je tu od prvog predstavljanja, a što je sada dodatno upotpunjeno.
Obnovljeni 208 zadržao je svoje kompaktne vanjske dimenzije. To je 405,5 centimetara duljine, 174,5 cm širine (bez retrovizora) i 143 cm visine. Obujam prtljažnika ostao je isti i iznosi 309 litara.
Nova žuta ili možda ipak zelena boja
Novosti su vidljive na prednjem dijelu vozila koji je uređen prema posljednjim dizajnerskim smjernicama francuskog proizvođača. Tu je novi logotip, kao i prepoznatljiva LED dnevna svjetla na svim razinama opreme sada uz tri crte. Promijenjen je izgled prednje maske i branika, a koriste se i nova prednja svjetla u Full LED tehnologiji. Pri stražnjem dijelu bočnog kraja nove su oznake za GT i električni model s 'E' oznakom. Stigle su nove dvije boje karoserije, kao i novi naplatci. Birati se može između sedam boja, s time da su dvije nove. To su Selenium siva te Agueda žuta. Doduše, teško je tu reći je l' žuta ili zelena…
I stražnji dio može se pohvaliti osvježenim izgledom. Na bočnim dijelovima su nova svjetla koja kod GT verzije dolaze u Full LED tehnologiji. Stražnji dio više nema logotip, već je jasno istaknut Peugeot natpis. Stražnji je dio dobio novu HD kameru koja je dio VisioPark paketa. Kvalitetnija kamera smještena je i na prednjem dijelu vozila.
MyPeugeot aplikacija ima nove funkcije
Peugeot i-Connect donosi novi 10-inčni HD središnji zaslon putem kojeg se može upravljati još intuitivnijim sistemom. Putničku kabinu, od srednje Allure razine opreme, krasi i posljednja verzija i-Cockpita. Čini ga novi 10-inčni središnji zaslon, digitalna instrumentna ploča, kompaktni upravljač te 'klavirske tipke' na središnjem grebenu.
Vlasnicima je na raspolaganju i nova verzija MyPeugeot aplikacije koja donosi više funkcija. Novost je da sada putem iste otključati odnosno zaključati vozilo paliti svjetla odnosno potrubiti. U aplikaciji je moguće postaviti i digitalnu servisnu knjižicu.
Ponuda počinje poznatim benzinskim motorima od 75 ili 100 KS koji serijski dolaze uz ručni mjenjač. Slabiji ima 5, a snažniji 6 stupnjeva prijenosa. Potpuna novost su hibridni motori. Model 208 je moguće odabrati uz jedan od dva hibridna motora od 48 V. Čini ga benzinski motor PureTech najnovije generacije od 100 KS ili 136 KS te električni 6-stupanjski mjenjač s dvostrukom spojkom e-DCS6. On uključuje i električni motor, a rezultat je suradnje Punch Powertraina i Stellantis grupe. Zahvaljujući bateriji koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija omogućuje postizanje dodatnog okretnog momenta pri malom broju okretaja te do 15 % nižu potrošnju goriva.
Dvije verzije električnog modela
U gradskoj vožnji, novi hibridni 208 može više od 50% vremena raditi u 100% električnom načinu rada. Napravili smo kraću vožnju ovim modelom i prvi dojam je jako dobar. Više ćemo o njemu pisati kad ga dobijemo na test. Benzinski motor umjesto remena koristi lanac, a što bi trebalo osigurati manje troškove održavanja. Tu je i turbo varijabilne geometrije te novi razvod ventila.
Taman sada pred novi krug poticaja, Peugeot ima spremnu i dorađenu verziju električne izvedbe. E-208 ima elektromotor od 115 kW / 156 KS, a koristi novu bateriju od 51 kWh. Baterija je veće gustoće pa pruža i bolje performanse, a navodno je moguć i doseg do 400 km. Serijski dolazi uz trofazni punjač snage 11 kW, dok je DC punjenje moguće na brzim punjačima od 100 kW. Tada se kapacitet s 20% na 80% nadopuni u svega 25 minuta. Jamstvo na bateriju je 8 godina ili 160.000 kilometara. U ponudi je i slabija verzija od 136 KS snažnog elektromotora koji se napaja iz baterije od 50 kWh.
Posebna ponuda na početku prodaje
Peugeot je za obnovljeni model 208 pripremio tri razine opreme - Active, Allure i GT. Svaki od tih paketa sada je obogaćen te donosi više opreme nego li je to bilo do sada. Active tako sada dolazi na 16, a ne više 15-colnim kotačima, ima serijski klima-uređaj, središnji 10-inčni zaslon bežični Mirror Screen te prednja LED svjetla.
Allure donosi nova sjedala s novim presvlakama, kao i već spomenuti i-Cockpit s digitalnom 2D instrumentnom pločom. Parkiranje je olakšano i uz prednje senzore parkiranja. Top verzija je GT a koja ima i Full LED stražnja svjetla, nova sjedala te indukcijsko punjenje mobitela koja više nije od 5W već 15W. Inačice Allure i GT sad su serijski opremljene trima USB-C priključcima (dva sprijeda i jedan straga) te jednim USB-A priključkom (straga).
Za početak prodaje u Peugeotu su pripremili posebnu ponudu koja omogućava kupnju 208-ice na tri rate, a bez ikakve kamate. Tu se na poklon dobivaju i dodatne zimske gume. Posebnost je i Active PureTech 75 verzija koja se može dobiti za 17.490 eura. I uz ovaj model na poklon idu zimske gume.
Izvadak iz cjenika
Model | Snaga kW (KS) | Cijena |
PureTech 75 Active | 55 (75) | 18.212 € |
PureTech 100 Active | 74 (100) | 19.620 € |
PureTech 100 Allure | 74 (100) | 22.010 € |
PureTech 100 GT | 74 (100) | 22.278 € |
Hybrid 100 e-DCS6 | 74 (100) | 23.165 € |
Hybrid 100 e-DCS6 | 74 (100) | 24.555 € |
Hybrid 100 e-DCS6 | 74 (100) | 27.228 € |
Hybrid 136 e-DCS6 | 100 (136) | 28.670 € |
46,3 kWh 136 Active | 100 (136) | 34.690 € |
46,3 kWh 136 Allure | 100 (136) | 36.220 € |
46,3 kWh 136 GT | 100 (136) | 38.270 € |
48,1 kWh 156 Active | 115 (156) | 36.990 € |
48,1 kWh 156 Allure | 115 (156) | 38.520 € |
48,1 kWh 156 GT | 115 (156) | 40.570 € |