Toyota modelom Proace City ulazi u novi segment vozila
Riječ je o još jednom proizvodu proizašlom iz suradnje japanskog proizvođača i PSA grupe, pa tako ima nekoliko već viđenih braće, odnosno konkurenata poput Citroen Berlinga, Peugeot Partnera/Riftera ili pak Opel Comba
Suradnje među proizvođačima u svijetu automobila nisu nova stvar, a kroz budućnost će ih biti još i više. Tako nije novost niti suradnja Toyote i francuske PSA grupacije, a koja uspješno traje već dulje vrijeme. U početku je započela malim gradskim modelima, koji se sklapaju na istoj proizvodnoj traci, a da bi se kasnije proširila i na srednje velike kombije, odnosno verzije putničkih i dostavnih modela. Logičan je slijed bili i proširenje na manji segment ovih dosta popularnih vozila. Tako je ovih dana u službenu prodaju domaćih Toyota prodajnih salona pristigao model Proace City.
Ne, nije ovdje riječ o nečem potpuno novom, već samo novom za ovog japanskog proizvođača. Nema smisla trošiti svoje resurse i pokušavati napraviti model koji treba biti i konkurentan cijenom, a da poluči prodajne rezultate koji će opravdati njegov razvoj. Stoga ne čudi proširenje suradnje sa PSA grupacijom i na ovaj segment vozila. Znači, Proace City je ravnopravni brat blizanac ili slobodno možemo reći četvrti model iste konfiguracije i slične filozofije. Upoznali smo ga već donekle kroz modele poput Citroen Berlinga, Peugeot Partnera/Riftera ili pak Opel Comba.
Putnička i dostavna verzija
Osnovna podjela ovog modela je na Proace City, kao dostavnu verziju, te Proace City Verso kao putničko izdanje. Nadalje, moguće je odabrati verziju s kraćim ili duljim međuosovinskim razmakom, a o čemu ovisi zapremnina tovarnog prostora, odnosno ukupna duljina. Znači, osnovni model dolazi s međuosovinskim razmakom od 278,5 centimetara i 440,3 cm dužine, te stražnjim prevjesom od 72,6 cm. Dulja verzija ima 19 cm dulji međuosovinski razmak, 35 cm je dulji, a ima i stražnji prevjes dulji za 16 cm. Te su dimenzije identične i za dostavnu i za putničku varijantu.
Nadalje, kraći Proace City ima zapremninu tovarnog prostora od 3,3 kubna metra, a dulji 3,9 kubika. Dulja verzija ima i opciju duge kabine, a koja ima tovarni prostor od 1,8 kubnih metara. Osnovni Proace City ima nosivost od 650 kilograma, a moguća je nadoplata za nosivost od jedne tone, odnosno 1000 kilograma, čime postaje vodeći model u segmentu. Kraći ima duljinu tovarnog prostora od 180 cm, dulji 220 cm, a uz najveću širinu od 124,1 cm ima sposobnost primitka čak dvije europalete, a što je rijetkost u ovom segmentu vozila. Toyota Proace City ima mogućnost i vuče prikolice do 1500 kilograma.
Uz dodatni sustav Smart Cargo, a koji omogućava preklapanje naslona krajnjeg vanjskog suvozačkog mjesta prema naprijed, dobiva se korisna duljina od 310 cm kod kraće, odnosno 340 cm kod dulje verzije. Naime, Proace City ima mogućnost dva odvojena prednja sjedala ili klupu s tri sjedeća mjesta. Središnje suvozačko sjedalo je moguće zakrenuti čime se dobiva praktičan priručni stolić uz dodatni pretinac ispod sjedala. U izvedbi s dvostrukom kabinom, kada drugi red sjedala nije u upotrebi, klupu je moguće preklopiti, čime se dobiva ravna površina, a zatim pomaknuti pregradnu stijenu prema naprijed i tako povećati teretni prostor. U pregradnoj stijeni postoji pokrov koji je moguće otvoriti radi prijevoza dugačkog tereta. Tu je i jedan praktičan detalj za prijevoz dugačkih tereta, a to je odižući stražnji kraj krova. Pri tome, poprečna ukruta može nositi najviše 100 kg.
Mnogo prostora za prtljagu
U cijeloj kabini (ovisno o modelu) razmješteni su pametno i domišljato osmišljeni pretinci, od nosača kovanica i čaša, preko većih otvorenih pretinaca do ladica ispod sjedala i prostora uklopljenih u krov, vrata i pod. U putničkoj verziji, opcija panoramskog krova može imati dodatni avionski stropni pretinac i središnju 'lebdeću' konstrukciju koji imaju ukupni obujam od 74 litre, a pristupa im se iz drugog reda sjedala ili iz prtljažnika. Pristup prtljažniku je jednostavan čak i kada je vozilo parkirano na skučenom prostoru, zahvaljujući otvaranju stražnjeg stakla, u poklopcu prtljažnika.
Proace City Verso nudi prilagodljivost u rasporedu sjedenja putnika, uz opciju tri zasebna sjedala ili djeljivu preklopivu stražnju klupu u omjeru 60:40. I u dugoj i u kratkoj izvedbi moguće je dodati treći red sjedala koji je dovoljno velik da se, uz mogućnost pomicanja sjedala, u njemu udobno mogu smjestiti i odrasle osobe. Kada drugi red sjedala ima tri odvojena sjedala, na svakom su ugrađena Isofix sidrišta za dječje sjedalice, što je izvrstan podatak za obitelji s više djece. Sva putnička sjedala se sasvim preklapaju, uključujući i suvozačke, radi dobivanja maksimalnog obujma za prijevoz tereta i radi praktičnosti.
Benzinac u dvije verzije snage, dizelaš u tri
Pogledamo li paletu motora, kupcima se na odabir nude dvije verzije benzinskog 1,2-litrenog turbaka od 110 i 130 KS, s time da slabiji dolazi uz 6-stupanjski ručni mjenjač, a snažniji uz 8-stupanjski automatik. U ovom je segmentu ipak veća popularnost na dizelskim inačicama. Stoga je Toyota pripremila 1,5-litreni turbodizelaš, a raspoloživ u verzijama od 75, 102 i 130 KS. Prve dvije verzije upregnute se isključivo s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok je kod najsnažnijeg izdanja moguće birati između 6-stupanjskog ručnog mjenjača ili pak 8-stupanjskog automatika. Svi motori najveći okretni moment razvijaju pri 1750 okretaja u minuti, a riječ je o 230, 250 odnosno 300 Nm kod dizelaša, odnosno 205 i 230 Nm kod benzinaca. Razlikuje se servisni interval, a koji kreće od 20 tisuća kilometara ili jednom godišnje kod benzinaca, do 30 tisuća kilometara, također jednom godišnje kod dizelskih Verso izdanja, odnosno 40 tisuća kilometara ili jednom u dvije godine kod dostavnih dizelaša.
Brojne opcije opreme
Proace City odlikuje se specifikacijama opreme koje uključuju niz funkcija koje pružaju zavidnu sigurnost, udobno okružje za vožnju i poboljšane performanse i praktičnost, što vrijedi i za furgon i za putničku izvedbu Verso. Sigurnosne funkcije pružaju visoku razinu aktivne sigurnosti, a dolaze u tri različita paketa. Kao standard, uključuju sustav pred sudarne zaštite, čitanje prometnih znakova, funkciju zadržavanja u prometnom traku, tempomat te 'upozorenje za kavu' koje preporučuje vozaču da napravi stanku ako je dugo vremena za upravljačem. Opseg opreme se povećava u drugom paketu zahvaljujući automatskim dugim svjetlima, upozorenju za zanošenje i proširenom sustavu čitanja prometnih znakova, dok najviši paket opreme tome dodaje i prilagodljivi tempomat i nadzor mrtvog kuta. Svi modeli su opremljeni funkcijom eCall za automatsko povezivanje s hitnim službama u slučaju teške nesreće.
Što se tiče multimedije i povezivanja, Proace City je, ovisno o razini opreme opremljen dodirnim zaslonom od osam inča za pristup audio sustavu i funkcijama pametnog telefona, uz MirrorLink, Apple CarPlay (uključujući Siri assistant) i Android Auto (uključujući Google assistant), plus Bluetooth i USB/Aux-in ulaze. Moguće je i korištenje navigacije i online funkcija, uključujući i 3D prikaz karata, glasovne naloge i prometne obavijesti u stvarnom vremenu (putem Tomtom Traffic).
Proace City nudi i virtualni zaslon, head-up display na kojem su, jasno i na siguran način, u ravnini pogleda vozača, prikazani ključni podaci u vezi s vožnjom, kao što su navigacija, ograničenja brzine i sigurnosne funkcije. Sigurnost i jednostavnost manevriranja podržava i stražnja kamera koja pruža pogled od 180 stupnjeva kao i dinamički prikaz odozgo na područje iza vozila, te statički prikaz koji pokriva još veći prostor (više od 180 stupnjeva). Nadzor mrtvog kuta upozorava vozača na druge sudionike u prometu koji se kreću u njegovom mrtvom kutu, vizualnim signalom na zaslonu audio sustava.
Smart Active Vision pruža još višu razinu pomoći vozaču. Ovaj sustav koristi dvije posebne kamere i 5-inčni zaslon smješten na stropu radi prijenosa jasnog prikaza, u stvarnom vremenu, prostora uz bokove vozila i iza njega - zapravo omogućavajući vozaču da vidi kroz metalne bočne stranice. Moguće je odabrati dalekovidni pogled straga u kretanju ili mirovanju, ili kratkovidni pogled za vožnju unatrag. Prikaz je moguće prebaciti i na mrtvi kut na strani suvozača.
Performanse je moguće prilagoditi radi savladavanja različitih uvjeta vožnje zahvaljujući funkciji Toyota Traction Select, a koji smo do sada susretali u Citroen i Peugeot vozilima. Putem zakretnog prekidača, vozač može odabrati jedan od sljedećih načina rada: Normal, Snow (snijeg), Sand (pijesak) i All-terrain (sve podloge). Korisnici furgona mogu kontrolirati svoj teret zahvaljujući funkciji Smart Load Indicator koja upozorava kada teret dosegne 90 posto najveće dopuštene težine, te uključuje upozorenje na ploči s instrumentima kada je premašena najveća nosivost.
Proace City može biti opremljen i bežičnim punjač pametnih telefona, električnom parkirnom kočnicom te u Verso verziji i panoramskim krovom s električnim zaslonom i sustav pomoći pri parkiranju.
Cijene od 129.900 kuna
Opcija je mnogo, a što potvrđuje i pogled na cjenik. Govorimo li o dostavnoj verziji, razlikujemo Proace City Van, kao osnovnu verziju a koja kreće od 135.100 kn, s uključenim PDV-om za Base razinu opreme i početni benzinski motor. Tu je i Comfort paket opreme, te odabir kraće ili dulje verzije. Sve inačice i cijene možete pronaći na ovom linku.
Kad govorimo o putničkoj varijanti, pored kratke i duge verzije, s benzinskim ili dizelskim motorom, razlikujemo i pet razina opreme. To su Combi, Shuttle, Family, Venture i VIP. Početni benzinac kreće od 129.900 kuna, dok najskuplja VIP opreme uz najsnažniji dizelski motor i 8-stupanjski automatski mjenjač znači i cijenu od 238.400 kuna. Moguća je doplata i za produženu karoseriju, osim na VIP paketu. Sve cijene i opcije potražite ovdje.
Na Verso izdanju moguće je uzeti i N1 opciju, odnosno model s tvornički ugrađenom pregradom između putničkog i dostavnog dijela, a što znači da ide u kategoriju teretnih vozila, a kada gospodarstvenici imaju mogućnost odbitka 100% PDV-a, a ujedno nema i PPMV-a. Ovdje cijene kreću od 124.330 kuna, s uključenim PDV-om, pa do 228.610 kn. Sve opcije provjerite ovdje.
Proace City je automobil prije svega namijenjen obrtnicima, poduzetnicima i tvrtkama jer daje sve ono što se očekuje od podrške koju gospodarsko vozilo mora pružiti. Pruža mogućnost 100% odbitka PDV-a, te je oslobođen obračuna PPMV-a, a u ovom periodu promocije Toyota je za sve kupce uz novo vozilo pripremila i jako dobru ponudu popularnih načina financiranja leasingom. Tu je mogućnost plaćanja na tri rade, po principu 33/33/33 uz kamatu 4,8% fiksno, vezanu uz euro, te model za dostavnjake do 3,5 tone nosivosti, a koji znači plaćanje u 4 jednake rate 25/25/25/25 uz kamatu od 4,00 %, koja je fiksna i vezana uz kunu.